Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lansarea celei de-a treia ediții a proiectului WiSTEM2D, dedicat orientării în carieră în domeniile Științei, Tehnologiei, Ingineriei, Matematicii, Manufacturii și Design-ului (STEM2D)

8.000 de elevi din clasele V-XII de la peste 200 de școli

Lansarea celei de-a treia ediții a proiectului WiSTEM2D, dedicat orientării în carieră în domeniile Științei, Tehnologiei, Ingineriei, Matematicii, Manufacturii și Design-ului (STEM2D)

Proiectul propune includerea unui număr de 8.000 de elevi din clasele V-XII de la peste 200 de școli din întreaga țară. Materialele educaționale, dezvoltate și adaptate pentru învățarea hibridă, sunt disponibile gratuit în versiune digitală, iar cursurile se vor desfășura sub coordonarea a peste 260 de profesori și a voluntarilor Johnson & Johnson.

Promovat la nivel internațional din anul 2015, WiSTEM2D - Women in Science, Technology, Education, Mathematics, Manufacture and Design este un proiect destinat elevilor, studenților și profesioniștilor din mediul de afaceri. În România, proiectul se concentrează pe orientarea în carieră a elevilor din clasele gimnaziale și liceale, urmărind stimularea interesului fetelor pentru domenii și cariere STEM²D, considerate în general ca fiind preferate de băieți.
În calitate de partener strategic, Junior Achievement, împreună cu cadrele didactice înscrise în proiect și voluntarii Johnson & Johnson România angajați în cadrul diviziilor de produse farmaceutice, dispozitive medicale și produse pentru consumatori, coordonează sesiuni de învățare online și față în față inovatoare, bazate pe atenție, explorare, reflecție și elemente practice, pentru a-i inspira pe elevi să-și identifice vocația profesională printr-o cunoaștere mai îndeaproape a domeniilor STEM2D.
Elevii și profesorii din clasele înscrise în proiect vor putea alege din peste 10 activități în limba română și peste 40 activități în limba engleză. Voluntarii J&J vor contribui cu expertiza lor profesională în domeniile de activitate ale companiei, vorbind despre activitatea lor de zi cu zi, despre motivațiile și satisfacțiile lor profesionale.
"Johnson & Johnson susține femeile de peste 130 de ani oferind instrumente, resurse și oportunități pentru a avea succes la locul de muncă și acasă. Credem în puterea femeilor de a conduce și de a inova și vom continua să susținem și să accelerăm dezvoltarea liderilor femei. Încă de la lansarea în 2018 a iniţiativei WiSTEM2D în România ne-am propus să îi împrietenim pe cei mici cu ştiinţa şi să aducem în atenţia lor teme importante care încurajează interesul fetelor pentru inovaţie şi dorinţa de învăţare prin joacă. Dorim să creştem reprezentarea femeilor în domeniile STEM2D, iar obiectivul nostru până în 2025 este să sprijinim şi să inspirăm peste 2 milioane de fete la nivel global prin programul educaţional WiSTEM2D", a menţionat Ioana Nainer, Patient Engagement, Advocacy & CSR Lead, Johnson & Johnson Romania.
Prin intermediul activităților de tip learning by doing și project based, elevii vor exersa și își vor dezvolta abilitățile de lucru în echipă și rezolvare a problemelor, gândirea logică și creativă, capacitatea de analiză și sinteză, precum și aptitudinile de negociere și organizare.
Proiectul a fost dezvoltat în contextul în care experții în resurse umane indică faptul că aproape toate profilurile de locuri de muncă care vor avea cea mai rapidă creștere în următorul deceniu vor necesita cunoştinţe în domeniile STEM. Interacțiunea cu profesioniștii STEM²D le va permite tinerilor să se familiarizeze mai mult cu nivelul de educație, responsabilitățile și abilitățile necesare pentru viitoarele locuri de muncă.
Activitățile STEM²D, documentate și realizate de specialiști în educație și profesioniști din ariile #STEM²D, sunt caracterizate de o abordare interdisciplinară, integrată și centrată pe elev, care presupune utilizarea unor practici pedagogice. Principiile care stau la baza elaborării lor transformă procesul de învățare într-unul mai atractiv, mai constructiv, mai eficient și stimulează dorința elevilor de a investiga, raționamentul logic, gândirea creativă, capacitatea de a rezolva probleme și spiritul de colaborare. Mai multe detalii, disponibile la https://jar.ro/virtual-wistem2d.
Pentru înscrieri la programele și proiectele Junior Achievement, consultați https://www.jaromania.org/profesori.
Pentru informații despre programele și proiectele Junior Achievement România, accesați:

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:27 Ora standard a Europei de Est