Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Nu le este frică de schimbări

Astăzi, alți doi vulcanici, Romana și Bogdan (cărora)

Nu le este frică de schimbări

Într-o lume în care „criza de modele” este din ce în ce mai accentuată, a luat ființă în cadrul Liceului Pedagogic “Iosif Vulcan” din Oradea, proiectul „10 vulcanici pentru Europa”, coordonat de prof. Gheorghe Tileagă. Acest proiect își propune prezentarea carierelor de succes ale unor foști absolvenți ai liceului. Sub egida numărului 10, considerat a fi simbol al perfecțiunii și rectitudinii, în fiecare lună, este invitat un absolvent ce își desfășoară activitatea nu numai în România, ci și în Europa

 Invitații acestui episod sunt Romana Fărcaș și Bogdan Bele, doi tineri jurnaliști, ajunși din intervievatori intervievați.
 Așa după cum i-a prezentat dl prof. Gheorghe Tileagă, Romana și Bogdan sunt niște persoane cărora nu le este frică de schimbări.
 Bogdan Bele este, actualmente, redactor- șef adjunct la revista "Connect".  Atracția sa pentru jurnalism s-a manifestat încă din liceu, când era redactor la revista franceză a școlii "Francofolies", precum și la revista școlii "Tineri și vulcanici". Parcursul său profesional a fost marcat de diferite perioade petrecute în televiziune și în redacția unor ziare. A fost producătorul unor emisiuni variate, oscilând de la prezentarea unor decorațiuni interioare la emisiuni cu tentă politică, dar a fost o perioadă reușită, după cum apreciază el însuși. În schimb, se pare că atracția pentru presa scrisă și-a spus cuvântul, deoarece a trecut de la televiziune, din postura de producător, la cea de redactor, la revista de I.T. My Computer, iar în prezent este redactor-șef adjunct la revista "Connect", o publicație de telecomunicații, fiind cea mai mare revistă de acest gen din Europa, în România funcționând sub licență.
 Televiziunea a fost reprezentată de Romana Fărcaș, gazda emisiunii "Supermarket" de la TVS Oradea. Ea și-a început prezentarea referindu-se la liceul pe care l-a absolvit. Privind în urmă, constată cu bucurie faptul că mulți profesori au constituit pentru ea adevărate modele. Cariera sa jurnalistică a debutat în clasa a XII-a, când a început să lucreze în televiziune, era tocmai ceea ce își dorea atât de mult să facă în viitor.
 Cei doi invitați ne-au dezvăluit diverse secrete de culise din lumea mass-media.
 Ei ne-au demonstrat că nu contează vârsta sau experiența când pui multă pasiune în ceea ce faci. Chiar dacă fac parte din universul miraculos al mass-media, nu sunt niște fițoși, nu-și dau aere de vedete, din contră sunt niște tineri joviali și deștepți. Într-o perioadă relativ scurtă, au realizat multe, dar fără compromisuri.
 Nu le este frică de schimbări fiindcă ei înșiși sunt promotorii schimbării. Prin natura profesiei lor, ei tocmai ne prezintă schimbările care se petrec zilnic în jurul nostru. (Eliza VAȘ)

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 05:14:21 Ora standard a Europei de Est