Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Schemă de grant pentru finanțarea accesului egal la o educație incluzivă de calitate pentru toți copiii, în special pentru copiii aflați în situații de vulnerabilitate

Anunț

Schemă de grant pentru finanțarea accesului egal la o educație incluzivă de calitate pentru toți copiii, în special pentru copiii aflați în situații de vulnerabilitate

Din anul 2010, prioritatea incluziunii socio-educaționale a elevilor în situație de vulnerabilitate este din ce în ce mai prezentă pe agenda politicii europene.

Prezenta oportunitate de finanțare este rezultatul cooperării dintre Ministerul Educației și Cercetării și Consiliul Europei. Acțiunea se încadrează în Planul de Acțiune Strategic al Consiliului Europei pentru Romi și Nomazi 2020 - 2025, prioritatea 5.3. „Susținerea accesului la educație și formare incluzivă de calitate" și vizează școli cu o proporție ridicată de copii în situație de vulnerabilitate, inclusiv copii romi. 
Ca urmare a provocărilor identificate la nivel local de către societatea civilă de a promova educația incluzivă de calitate pentru toți copiii, în special a copiilor care au nevoie de o abordare echitabilă din perspectivă socio-economică, și ca urmare a implicării active a Ministerului Educației și Cercetării din România, Consiliul Europei a decis să aloce un fond de 100.000 de euro pentru a sprijini o schemă de granturi de urgență. Prin acest instrument financiar ne dorim să sprijinim școlile cele mai dezavantajate din România să aibă un răspuns cât mai bun pentru elevii pe care-i îndrumă și să ofere servicii cât mai de calitate, ținând cont inclusiv de nevoile specific generate de pandemia de COVID-19.
Având în vedere provocările actuale și nevoile identificate, în general, de către unitățile de învățământ eligibile pentru această schemă de grant, finanțarea are obiectivul specific de a sprijini accesul egal la o educație incluzivă de calitate pentru toți copiii, în special pentru copiii aflați în situații de vulnerabilitate (romi, alte minorități, copii cu dizabilități, copii cu părinții plecați în străinătate, aflați în risc de sărăcie etc.). 
Granturile vor sprijini activități care derivă din nevoi identificate la nivel local, precum: 
  • Creșterea capacității personalului școlar și a cadrelor didactice în utilizarea platformelor TIC și online pentru învățare mai eficientă și implicarea elevilor;
  • Sprijinirea școlilor pentru a-și îmbunătăți comunicarea, colaborarea și parteneriatul activ cu părinții și copiii;
  • Sprijin emoțional și psihologic pentru profesori, părinți și elevi în depășirea anxietății provocate de izolarea fizică;
  • Sprijin eficient și post-izolare pentru copii și profesori în tranziția înapoi la școli și săli de clasă etc.
► Deschiderea apelului - 19 octombrie 2020
► Închiderea apelului - 29 octombrie 2020
Valoarea maximă a grantului este stabilită la 2.500 de euro pentru fiecare unitate de învățământ. Detaliile schemei de grant sunt disponibile în ghidul solicitantului, publicat mai jos.
O echipă de experți va fi mobilizată de către Consiliul Europei pentru a susține aplicanții selecționați în implementarea corectă a schemei de granturi.
Lista școlilor eligibile, în baza unei evaluări realizate la nivelul fiecărui inspectorat școlar județean, precum și toate documentele-suport (ghidul solicitantului și cererea de finanțare) sunt disponibile mai jos:
  • Anexa A:Lista școlilor eligibile(actualizată în data de 27.10.2020)
  • Anexa B: Model de Contract -Consiliul Europei (EN)
Pentru a aplica la schema de microgranturi oferite de Consiliul Europei și Ministerul Educației și Cercetării este nevoie să vă înregistrați pe platforma QIE - Educație Incluzivă de Calitate, fiind suficientă înregistrarea unei singure persoane din fiecare unitate de învățământ care dorește să aplice: https://www.qie.ro/platforma/microgrant/m2020mec  (B.C.)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:11:58 Ora standard a Europei de Est