Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Modalitate de construire a dimensiunii europene a învățământului salontan

Erasmus+

Modalitate de construire a dimensiunii europene a învățământului salontan

„Plasamente transnaționale pentru dobândirea de competențe profesionale și personale conforme cu cerințele pieței muncii"

În ciuda situației actuale pe care o traversează întreaga lume și care modifică inevitabil și paradigmele educaționale, în domeniul învățământului continuă să se desfășoare activități de succes, ce au rolul de a asigura elevilor competențele profesionale și personale necesare pentru piața muncii, oricât de volatile ar părea contururile acesteia în prezent. Proiectul Erasmus+ pe care îl avem în vedere și al cărui beneficiar este Liceul Teoretic „Arany Janos", din Salonta, se constituie ca un răspuns la o nevoie reală a elevilor de a-și dezvolta competențele profesionale în domeniul IT, necesare în majoritatea locurilor de muncă din societatea de mâine.
În perioada 5.10.2020 - 18.10.2020 a avut loc a doua mobilitate a elevilor prevăzută în proiectul Erasmus +, formare profesională VET - „Plasamente transnaționale pentru dobândirea de competențe profesionale și personale conforme cu cerințele pieței muncii", beneficiar fiind Liceul Teoretic „Arany Janos" din Salonta, Bihor. Parteneră, în cadrul proiectului, a fost Organizația M.E.P. Europrojects SL din Granada, orașul în care a avut loc mobilitatea. De schimbul de experiență au beneficiat 15 elevi ai Liceului Teoretic „Arany Janos", Salonta, din clasa a XI-a A, filiera teoretică, profil real, specializarea matematică - informatică, intensiv informatică. Aceștia au fost însoțiți, pe parcursul mobilității, de Tornai Melinda, directoarea Liceului Teoretic „Arany Janos", și de Aszalos Agnes, profesoară de biologie, care au avut grijă ca elevii să respecte normele de distanțare fizică în vigoare atât în  țara-gazdă, cât și pe parcursul drumul înspre și dinspre Granada, precum și ca proiectul să își atingă țintele propuse.
Obiectivele proiectului sunt: dezvoltarea competențelor, cunoștințelor și abilităților practice în domeniul IT, astfel încât acestea să corespundă standardelor firmelor de profil și elevii să se poată integra și să fie competitivi pe piața muncii; îmbunătățirea competențelor lingvistice pentru a înțelege limbajul profesional IT, a comunica în relațiile de muncă și în diverse contexte; valorificarea oportunităților de colaborare și parteneriat transnațional cu firme din domeniul IT pentru dobândirea de cunoștințe din domeniul antreprenorial și îmbunătățirea practicilor managementului instituțional; dezvoltarea abilităților sociale și civice ale participanților, prin formarea unui comportament profesional și sporirea adaptabilității la medii socio-culturale noi.
Conform mărturiilor elevilor, experiența a fost una benefică din toate punctele de vedere, mult peste așteptările lor inițiale, fapt care s-a datorat, în mare parte, echipei care i-a întâmpinat din partea partenerului din Granada, Spania, precum și echipei care a muncit la implementarea proiectului. Elevilor li s-a oferit ocazia să lucreze într-un mediu internațional, multicultural, în care au avut ocazia de a-și exersa, testa și îmbogăți atât competențele profesionale, cât și pe cele relaționale. De altfel, competențele profesionale dobândite pe parcursul stagiului de pregătire profesională au fost atestate printr-un certificat recunoscut internațional.
După cum bine se știe, Granada oferă nenumărate atracții culturale și o mulțime de modalități de petrecere a timpului liber. Elevii au avut, astfel, ocazia să descopere frumusețile Granadei, organizația-gazdă pregătind tururi ghidate, astfel încât toți elevii participanți în proiect să aibă acces la principalele obiective turistice ale orașului și ale regiunii. A fost vizitat Parcul Științific din Granada (Parque de las Ciencias), muzeul în aer liber care se întinde pe 30.000 de metri pătrați și care oferă o mulțime de experiențe și de informații științifice turiștilor. De asemenea, grupul din Salonta a vizitat Alhambra, complex de palate și fortărețe, monument de arhitectură islamică, precum și orașele Cordoba, Malaga și Solebrana.
În ansamblu, mobilitatea desfășurată prin proiectul Erasmus+ a reprezentat o experiență de viață unică, până în acest moment, pentru majoritatea elevilor și le-a oferit ocazia să se descopere pe ei înșiși într-un alt context cultural și educațional. Fără îndoială că rezultatele pe termen lung ale proiectului se vor concretiza în parcursul personal și profesional al fiecăruia dintre cei care au participat la această mobilitate.
Prof. Ștefănuț Alin
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Modalitate de construire a dimensiunii europene a învățământului salontan.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:45 Ora standard a Europei de Est