Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

ViewSonic pentru învățământul online și hibrid

Poveste de succes

ViewSonic pentru învățământul online și hibrid

Întrucât perioada de aplicare a restricțiilor nu se știe cât va continua, iar funcționarea școlilor în sistem online sau hibrid va fi modul de compromis pentru care școala românească nu este încă pregătită, soluțiile de educație digitală de succes pot reprezenta o sursă de inspirație pentru decidenții din domeniul învățământului din România.

În acest context, ViewSonic Corp., unul din furnizorii globali de soluții de educație digitală, în parteneriat cu Universitatea Creștină Chung Yuan au lansat sala de curs hibridă ViewSonic. Aflată în cadrul Universității Creștine Chung Yuan, această nouă formă de sală de curs poate fi folosită pentru livestreaming și învățare sincronă sau asincronă pentru a desfășura activitățile de predare digitale. Prin crearea de astfel de activități de învățare hibridă, precum predare interactivă în clasă și la distanță se vor putea satisface nevoile educaționale și în era de după pandemie.
Pandemia COVID-19 a afectat majoritatea țărilor în mod diferit, iar sistemul educațional la nivel global este deja puternic afectat, fiind dezbateri pe tema generației ,,pierdute" din cauza neclarității în care funcționează sistemul de învățământ din diverse țări. Mulți profesori sunt în situația în care doar o parte dintre elevi vin fizic la orele de curs, ceilalți participând la distanță din alte locații. În urma unei serii vaste de interviuri cu profesioniști din domeniul educației, ViewSonic a identificat principalele provocări și probleme ale acestui nou mediu de predare și a lansat platforma educațională digitală myViewBoard ca răspuns pentru aceste nevoi.
James Chu, Chairman și CEO al ViewSonic spune: „Predarea a avansat în domeniul digital. Modelele hibride care combină învățământul în clasă cu cel online sunt acum realizabile. Aceste modele vor avea un rol principal în asistarea elevilor să își continue dezvoltarea și în asigurarea calității educației oferite de școli".
K.C. Chang, președintele Universității Creștine Chung Yuan a relatat: Crearea sălii de curs hibride ViewSonic a pus laolaltă performanțele tehnologiei pentru educație a companiei ViewSonic cu experiența bogată în predare online a universității creștine Chung Yuan. Împreună putem oferi software și hardware de care este nevoie pentru a face posibil învățământul din clase și online, astfel încât legătura dintre profesor și elev să rămână intactă".
Universitatea Creștină Chung Yuan a implementat integrare digitală și predare online de mulți ani, fiind în topul învățământului online din Taiwan. Cu peste 3.000 de cursuri încărcate pe platforma online a universității, aceasta a reușit să facă față provocărilor ce țin de distanță, provocări apărute în urma pandemiei, și a continuat să ofere servicii educaționale.
Sala de clasă hibridă ViewSonic va fi o prioritate pentru studenții de pe glob care învață limba mandarină. Conform spiritului proiectului, platforma va permite atât studenților din Taiwan, absolvenți în predarea mandarinei ca limbă secundară, cât și profesorilor de peste ocean de limbă mandarină să învețe și să interacționeze prin tehnologia hibridă de la ViewSonic. Acest lucru poate fi un model de predare în timp real cu nivel ridicat de interacțiune pentru restul lumii, scalare nelimitată și eficiență nemaiîntâlnită.
Chang adaugă: „În semestrul următor, cursurile de mandarină ale Universității Creștine Chung Yuan vor fi predate pe baza formatului hibrid pentru a construi un model de învățământ online deschis care permite interacțiune în clasă, participare online și revizuire după curs". Ca reacție la popularitatea în creștere a limbii mandarine, Universitatea Creștină Chung Yuan a fost prima instituție din Taiwan care a deschis un departament de predare a mandarinei ca limbă secundară în 2002. Aproape 1.000 de studenți au absolvit cursurile până acum, printre care și mulți din alte țări. Departamentul a fost deci o importantă bază de antrenament pentru profesorii de mandarină de pretutindeni.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:34 Ora standard a Europei de Est