Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

ABCdar Verde - proiect pilot realizat în parteneriat de Junior Achievement și Holcim România

Dedicat responsabilității față de mediu

ABCdar Verde - proiect pilot realizat în parteneriat de Junior Achievement și Holcim România

500 de elevi de gimnaziu și profesori din 15 școli din județele Argeș, Bihor și Cluj au acces gratuit la materiale adaptate pentru învățarea la clasă și online pe platforma e-learning JA InspireTM.

Junior Achievement (JA) România și Holcim România lansează, în ediție pilot, ABCdar Verde - un proiect adresat elevilor de gimnaziu, pentru educarea unui comportament responsabil și utilizarea rațională a resurselor de mediu.
500 de elevi din județele Argeș, Bihor și Cluj vor beneficia de acces gratuit la conținuturi și instrumente adaptate învățării mixte, la școală și online. Materialele sunt disponibile în format tipărit și pe platforma e-learning JA InspireTM, cu posibilitatea de a derula activități de predare sincronă, care presupune prezența concomitentă a elevilor și profesorilor, precum și folosirea unor resurse digitale interactive și exerciții cu feedback imediat, ce pot fi accesate și utilizate de elevi în mod autonom, în modelul asincron de învățare.
În cadrul proiectului, elevii descoperă principalele resurse de mediu și principiul celor 3R - Reducere, Reutilizare, Reciclare - pentru gestionarea sustenabilă a acestora, din perspectiva de cetățean, asociație comunitară sau companie.
O atenție specială în cadrul proiectului este acordată educării modului de gestionare a deșeurilor rezultate ca urmare a aplicării regulilor de protecție împotriva virusului SARS-CoV-2. Elevii beneficiază astfel de materiale informative și recomandări pentru depozitarea corectă a măștilor și mănușilor de protecție după folosire.
 „Ne bucurăm că putem veni în sprijinul elevilor cu un nou proiect educațional, care să contribuie la dezvoltarea, încă de pe băncile școlii, a unui comportament responsabil față de mediul înconjurător. Proiectul ABCdar Verde este unul interactiv, în cadrul căruia elevii vor învăța, printre altele, cum să utilizeze în mod rațional resursele naturale și cum să gestioneze deșeurile pe care le produc. Acest proiect reprezintă încă o dovadă a angajamentului pe care Holcim România și l-a asumat pentru a îmbunătăți viața comunităților locale, implicându-se activ în educarea noilor generații", a declarat Alina Cristea, manager Dezvoltare Durabilă și Comunicare în cadrul Holcim România.
Proiectul se derulează în perioada noiembrie 2020 - mai 2021. Sub coordonarea profesorilor și a voluntarilor Holcim România, implicați direct în programul educațional, elevii înțeleg interdependența dintre modul în care oamenii folosesc resursele pe care le au la dispoziție, economie și calitatea vieții. De asemenea, sunt încurajați să dezvolte proiecte și să propună acțiuni responsabile față de resursele din comunitatea lor, exersându-și spiritul de inițiativă și comportamentul civic.
Despre Junior Achievement (JA) România
Junior Achievement România, organizație nonprofit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a JA Worldwide® USA și JA Europe. Junior Achievement este cea mai mare organizație internațională de educație antreprenorială, economică, financiară și STEM, de orientare profesională, sănătate și dezvoltare a abilităților pentru viață, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. În România, programele JA de tip „learning by doing" și „project based", adaptate învățării hibride, sunt urmate anual de peste 230.000 de elevi și studenți din peste 1.670 de instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. În 2019, Junior Achievement a celebrat 100 de ani de existență, iar în 2020, organizația s-a poziționat pe locul 7 în topul NGO Advisor, dedicat celor mai importante 500 de ONG-uri la nivel mondial.
https://www.jaromania.org/programe
Despre Holcim România
Holcim (Romania) S.A. activează de peste 20 de ani în sectorul materialelor de construcții din România, deține două fabrici de ciment în Câmpulung și Aleșd, o stație de măcinare, 17 stații ecologice de betoane, trei stații de agregate, două stații de lianți speciali și trei terminale de ciment în București, Turda și Roman. În România, Holcim numără aproximativ 800 angajați. Holcim România este membră a grupului LafargeHolcim, care s-a născut în urma fuziunii între egali dintre Lafarge și Holcim, în 2015. Având peste 180 de ani de experiență combinată, Grupul rezultat în urma fuziunii își propune să intre într-o nouă eră de tehnologii și inovații de vârf în industria materialelor de construcții, pentru a face față provocărilor secolului 21. Grupul de companii sub umbrela Holcim România la nivel local include Somaco Grup Prefabricate (elemente prefabricate și BCA), Geocycle România (pre-tratarea deșeurilor) și StartCasa (amenajări interioare).
https://www.holcim.ro/ro
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:26:25 Ora standard a Europei de Est