Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Primarul ales, Florin Birta, a depus jurământul

Ieri,

Primarul ales, Florin Birta, a depus jurământul

În cadrul şedinţei de constituire a noului Consiliu Local al Municipiului Oradea, care a avut loc ieri, 19 septembrie 2020, primarul Florin Birta a depus jurământul pentru mandatul de primar, obţinut prin votul la alegerile locale din 27 septembrie 2020. Domnul Florin Birta a fost votat de 47.966 de orădeni, ceea ce reprezintă un procent de 70,13% din numărul de voturi valabil exprimate.

La ceremonia de constituire a noului Consiliu a fost prezent prefectul judeţului, dl. Dumitru Țiplea, care i-a felicitat pe toţi cei aleşi la data de 27 septembrie, pentru câştigarea mandatelor şi pentru modul decent de desfăşurare a campaniei electorale.
Primul care a luat cuvântul a fost dl. Morar Grigore, decanul de vârstă al noului Consiliu Local, care la rândul lui a mulțumit primarului Ilie Bolojan și echipei de consilieri pentru activitatea depusă și a dorit mult succes noilor consilieri locali.
În cadrul şedinţei au fost validaţi 23 de consilieri din cei 27, urmând ca ceilalți consilieri să fie validaţi într-o şedinţă ulterioară. Cei 23 de consilieri locali validaţi sunt: Dulca Camelia-Mariana, Căuș Vasile-Aurel, Dragoș Marcel-Daniel, Burta Olivia-Ligia, Morar Grigore, Nica Antonia-Monica, Filimon Teofil-Laviniu, Moș Patricia-Simina-Arina, Dușe Traian-Adrian, Lezeu Ioan, Marinău Florin-Liviu, Crăciun Nicolae-Andrei, Buhaș Camelia-Liana, Zdrâncă Ionel-Marius, Chiană Laurențiu-Alin, Tirla Ioan-Alexandru, Negrean Daniel-Dumitru, Barabaș Călin-Iulian, Tau Ioan, Pető Dalma Csilla, Szabó József, Kádár Hunor, Pavel Emilian.
După depunerea jurământului, secretarul Ionel Vila a convocat o ședință extraordinară de îndată, la care consilierii au votat şi cei doi viceprimari, în persoana lui Arina Moș şi a lui Marcel Dragoş, ambii de la PNL.
După preluarea mandatului şi depunerea jurământului, primarul Florin Birta s-a adresat celor prezenţi:
„Azi, am depus jurământul pentru investirea mea în funcția de primar al municipiului Oradea. Doresc să vă mulțumesc pentru încrederea acordată prin votul dumneavoastră! Nu vă voi dezamăgi!
Îi mulțumesc domnului Ilie Bolojan pentru suportul, sprijinul și pentru tot ce m-a învățat în ultimii ani. Îi mulțumesc de asemenea pentru nivelul la care a adus orașul Oradea, pentru toate eforturile depuse și pentru construirea unei administrații funcționale și performante, alături de care voi putea duce mai departe proiectele care ne-au făcut să ieșim în evidență, ca oraș exemplu pentru toată țara.
Mulțumesc echipei mele care a fost implicată în această reușită și alături de care vom continua să muncim, zi de zi, în următorii ani, pentru Oradea.
Doresc să transmit respectul meu pentru întreaga clasă politică și îmi manifest speranța că, împreună, vom conlucra proactiv pentru binele orădenilor și pentru atingerea unor puncte de performanță superioară a municipiului Oradea.
Eu, Florin Birta, voi fi, la fel ca înaintașul meu, un primar pentru toți orădenii, indiferent de etnie, religie sau preferințe politice. Buna înțelegere și respectul reciproc ne caracterizează și e parte din reușita noastră ca oraș. Suntem și vom rămâne un oraș multicultural în care dorința de a face lucrurile bine, indiferent din ce direcție vine această dorință, ne poate propulsa și mai sus.
În calitate de primar voi continua strategia de dezvoltare a orașului Oradea, bazându-mă pe programul și pe cei 10 piloni care stau la baza proiectului prezentat în campania electorală.
Situația critică în care suntem ne impune să accelerăm câteva direcții prioritare: sănătatea, educația și infrastructura. Împreună cu Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, vom luate toate măsurile să trecem cu bine peste această perioadă de pandemie, atât în Oradea cât și în județul Bihor.
Tot ceea ce vom face în următorii 4 ani au ca scop creșterea calității vieții orădenilor. Toți pilonii pe care se bazează programul meu vor fi activi și vor avea o finalitate în creșterea nivelului orașului Oradea.
Avem mult de lucru, avem multe de făcut. Avem de construit un oraș și de crescut generații de valoare. Nu avem timp de pierdut!
Vom reuși împreună, dragi orădeni!
Dumnezeu să aibă în pază orașul și județul nostru"!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:09 Ora standard a Europei de Est