Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Pregătiți pentru viitor

Junior Achievement România

Pregătiți pentru viitor

Junior Achievement România deschide anul școlar 2020-2021 cu noi cursuri din programele sale educaționale, în sistem hibrid - la clasă și online - materialele de studiu fiind disponibile gratuit în versiune digitală și tipărită.

Procesul de transformare digitală a determinat o intervenție majoră în modul de organizare și derulare a activităților educaționale. Junior Acheivement răspunde acestei provocări prin inițiativa globală #FutureReady, prin elaborarea unor programe adaptabile formatului online sau hibrid, păstrând abordarea learning by doing și project based. Programele sunt disponibile pe platformele recomandate de Ministerul Educației și Cercetării. 
Peste 2000 de profesori din toată țara s-au arătat interesați de noul mod de predare, în amfiteatrul virtual JA lansat în cadrul inițiativei #FutureReady. Cele 17 sesiuni interactive online susținute de echipa Junior Achievement România au adus informații detaliate despre utilizarea la clasă a resurselor educaționale gratuite oferite de Junior Achievement pentru învățarea hibridă, dar și despre modul practic de utilizare a platformelor recomandate de Ministerul Educației și Cercetării.
Formatul interactiv și oportunitatea de a discuta direct despre situațiile concrete întâmpinate la clasă au atras în medie peste 280 de participanți la fiecare dintre aceste sesiuni, atât cadre didactice care cunosc calitatea programelor JA, dar și profesori care abordează pentru prima dată acest format educațional, cu atât mai relevant în contextul curent.   
Resurse interactive pentru predarea sincronă și asincronă, în sistem hibrid
Pandemia a schimbat în mod profund modul de derulare a procesului educativ pentru milioane de elevi din lumea întreagă. Tranziția la noul mod de predare nu este nici ușoară, nici simplă.
Misiunea Junior Achievement și a partenerilor săi este, acum, cu atât mai importantă: alături de profesori putem ajuta generația curentă să nu devină „generația pandemiei", ci o generație pregătită să reușească să se adapteze rapid și să reușească în situații dificile și neașteptate. Nu numai modul de desfășurare a cursurilor trece prin acest proces de transformare, conținutul și structura programelor trebuie să răspundă și ele noilor nevoi și tendințe.
Junior Achievement a digitalizat mai multe resurse educaționale pe perioada verii, pentru a veni în ajutorul profesorilor și al tinerilor, odată cu începerea noului an școlar. În acest moment orice profesor, indiferent de specializare, are acces la materiale educaționale moderne care ajută la formarea competențelor incluse în planurile cadru pentru toate nivelurile de învățământ. Diversitatea resurselor puse la dispoziție de Junior Achievement la nivel internațional, adaptate mediului academic și economic din România,  asigură un caracter de aplicabilitate practică și imediată pentru toate disciplinele predate și toate ciclurile de învățământ, de la clasa pregătitoare până la masterat.
Sesiuni de prezentare a programelor JA România, pentru profesori
Încă din luna septembrie, echipa JA a derulat o serie extinsă de sesiuni interactive online pentru profesori, în cadrul cărora sunt prezentate detalii despre modul în care pot fi utilizate la clasă resursele puse la dispoziție gratuit de Junior Achievement, prin intermediul celor cinci tipuri de programe: dezvoltarea abilităților de viață, educație financiară, educație economică, antreprenorială, și educație pentru orientare profesională. Au fost de asemenea prezentate conceptele de predarea sincronă și asincronă, în sistem hibrid, online și offline, cu exemple concrete care să faciliteze alegerea și utilizarea unei platforme în mod cât mai eficient și adaptat contextului local, precum și recomandări pentru captarea și menținerea atenției și interesului elevilor, și eliminarea dificultăților în evaluarea online.
Noi sesiuni interactive, începând din luna noiembrie
Opiniile și recomandările profesorilor sunt deosebit de utile pentru dezvoltarea unui conținut relevant în această perioadă plină de provocări. Pornind de la părerile exprimate de un număr de peste 2.000 de cadre didactice, JA România continuă pregătirea unei noi serii de astfel de sesiuni, cu mai multe informații centrate pe creșterea motivației elevilor, evaluarea și monitorizarea progresului elevilor, gestionarea eficientă a timpului în activitățile online, realizarea de activități cu un grad mai înalt de interactivitate, precum și schimbul de experiență între cadrele didactice.
Profesorii pot accesa aceste sesiunile interactive de perfecționare chiar din contul lor, de la https://jaromania.org/hub. Toate sesiunile organizate de Junior Achievement, precum și resursele educaționale pentru profesori și tineri sunt gratuite.
Pentru informații complete despre programele Junior Achievement România puteți accesa: https://www.jaromania.org
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizație non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaționale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate și viață activă și dezvoltarea abilităților pentru viață. 40 de țări din Europa și peste 100 de țări din toată lumea derulează programele JA. În România, acestea sunt urmate de peste 230.000 de elevi și studenți și 3.700 de profesori din 1.670 de școli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educației și Cercetării și prin susținerea financiară a comunității de afaceri din România.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:01:42 Ora standard a Europei de Est