Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Iubire, bunătate, fericire și sănătate!

„Să ne bucurăm împreună de sărbătorile anului”

Iubire, bunătate, fericire și sănătate!

Clasele I A (inst. Angela Clonda) și a III-a B (inst. Maria Duma), de la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea, derulează un proiect de parteneriat, intitulat „Să ne bucurăm împreună de sărbătorile anului”.

Cum a început „să dea colțul ierbii” și să apară primele semne ale anotimpului renașterii, partenerii au pornit motoarele în depistare și observarea primelor transformări. Observațiile sunt consemnate de fiecare în parte, iar în cadrul reuniunii se trag concluziile și se iau decizii comune. Evenimentele perioadei fac obiectul unor acțiuni speciale. Așa s-a întâmplat de Mărțișor și de 8 Martie, când au avut loc manifestări tradiționale specifice pentru cunoașterea semnificației și tradiției acestor zile, confecționarea de mărțișoare și felicitări, în cadrul unor ateliere de creație. Au decupat, au lipit, au desenat și au pictat, punându-și serios imaginația la lucru, și compunând versuri care chiar au produs bucurie celor vizați.
 „Doamnelor, eu vă doresc/ Sănătate și succes!/ Iar ca dar din partea mea/ Toată dragostea v-aș da”. (Andreea Foghiș)
 „Doamnele învățătoare sunt bune/ Sunt ca niște mame pe lume/ Le dorim multă sănătate/ Și cu a lor bunătate/ Să aibă succes mereu/ Niciodată să nu le fie greu!” (Talida Stepan Carina)
 „Doamna directoare, vă iubesc/ Pentru sala în care muncesc/ Și mă rog Lui Dumnezeu/ Să vă dea pacea Sa mereu.”
 „Doamnelor învățătoare, noi vă iubim/ Pentru bunătatea ce o primim/ Pentru știința ce-nvățăm/ Pentru banca-n care stăm”. (Naomi Târle)
 „Învățătoarele sunt lângă noi/ Întotdeauna la nevoi/ Și ele ne învață/ Dându-ne povață”. (Adela Copaciu)
 „Barca familiei Vulcan/ O are ca și căpitan/ Eu o iubesc pe ea/ Din toată inima/ Căci e directoarea mea!
 „Dascălii ne dau un sfat/ Iar noi îl aplicăm imediat/ La matematică sau la română când greșim/ Dumnealor ne explică până știm”. (Rebeca Sălăjan)
  La reuniunea de vineri (6 martie 2009), cele două clase partenere au invitat-o la acțiunea lor specială dedicată mamelor (și învățătoarelor), pe bibliotecara școlii, dna Adriana Andrieș, care le-a vorbit despre semnificația zilei de 8 Martie, iar în încheiere, le-a recitat câteva versuri adecvate momentului. În replică, elevii clasei a III-a B i-au recitat versurile compuse de ei învățătoarelor și directoarei liceului (prof. Simona Martin), versuri pe care aveau să le citească mai târziu și în plen, la reuniunea pe școală a sărbătoritelor. (Ov. D.)

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 05:25:39 Ora standard a Europei de Est