Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Măsuri de restricționare a activității HoReCa și a activităților culturale și de divertisment

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bihor

Măsuri de restricționare a activității HoReCa și a activităților culturale și de divertisment

Ieri, 15 octombrie 2020, Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bihor, prezidat de prefectul Dumitru Țiplea, a adoptat o serie de măsuri de restricționare a activității HoReCa și a activităților culturale și de divertisment la nivelul județului Bihor, din care menționăm:

1.Începând din 15 octombrie, restaurantele, cafenelele, sălile de jocuri de noroc, cinematografele și sălile de spectacole vor putea rămâne deschise doar în două scenarii, în funcție de incidența cazurilor din fiecare localitate: în limita a 50% din capacitatea spațiului, în localitățile unde incidența este de până la 1,5 cazuri/1.000 de locuitori, respectiv în limita a 30% din capacitatea spațiului, în localitățile unde incidența este de la 1,5 până la 3 cazuri/1.000 de locuitori. Programul de funcționare a acestora a fost limitat între orele 6.00-23.00, în ambele scenarii;
2.Terasele în aer liber rămân deschise în continuare, dar este obligatoriu să se asigure o distanță de minimum 2 metri între mese, iar la o masă pot participa maximum 6 persoane, dacă sunt din familii diferite;
3.În localitățile unde incidența depășește 3 cazuri /1000 locuitori, se suspendă activitatea restaurantelor și cafenelelor, dar se permite prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
4. Se suspendă, de asemenea, activitatea piscinelor situate în spații închise, la întreg nivelul județului Bihor;
5. Instituțiile și autorităților publice, precum și operatorii economici au obligația de a asigura, la intrarea în sediu, triajul epidemiologic și dezinfectarea obligatorie a mâinilor, atât pentru personalul propriu, cât și pentru vizitatori.
Conform deciziilor adoptate ieri, activitățile HoReCa, culturale și de divertisment din spații interioare sunt suspendate în localitățile Husasău de Tinca și Sântandrei, iar în Oradea, Bratca, Hidișelu de Sus, Holod și Gepiu se permite desfășurarea acestora în limita a 30% din capacitatea maximă a spațiului. Totodată, în cadrul ședinței s-a aprobat ridicarea restricțiilor pentru localitățile: Tinca, Copăcel, Marghita și Nucet.
Menționăm că hotărârea C.J.S.U. a fost adoptată în aplicarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 856/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 15 octombrie, precum și a măsurilor necesar a fi aplicate pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19. Reamintim că, conform HG nr. 856, evenimentele private, precum nunți, botezuri sau mese festive, atât în spațiile deschise, cât și în interior, vor fi interzise pe plan național, până la scăderea numărului de cazuri Covid-19.
Lista localităților în care se impun măsuri de restricționare se actualizează săptămânal, în urma hotărârilor C.J.S.U. Bihor, în funcție de rata de incidență a cazurilor de infectare cu noul coronavirus la nivelul fiecărei localități.
Prefectul Dumitru Țiplea precizează că ,,deciziile adoptate astăzi (ieri - n.n.) sunt necesare, în contextul creșterii numărului de cazuri la nivelul județului Bihor. Așa cum am menționat în repetate rânduri, nerespectarea prevederilor și a măsurilor sanitare va atrage decizii drastice, cu scopul de a ne proteja comunitatea. Depinde de noi toți să ținem sub control răspândirea noului coronavirus și să învățăm să ducem un trai normal, dar coabitând cu acest virus, cel puțin pentru o perioadă de timp".
Cancelaria Prefectului         

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:37:03 Ora standard a Europei de Est