Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

”Mămico, hai să ne jucăm!”

Vineri, la Grădinița din Sânmartin

”Mămico, hai să ne jucăm!”

Sub genericul ”Mămico, hai să ne jucăm!” la Grădinița din Sânmartin (județul Bihor), s-a desfășurat vineri, 6 martie 2009, o acțiune specială, închinată zilei de 8 Martie - Ziua internațională a femeii. Activitatea face parte din proiectul multicultural ”Europa, bine te-am găsit!”, lansat de educatoarele de la Grădinița din Sânmartin, de la grupa Ursuleților (mijlocie), educatoarele institutoare Andrea Damian și Șerfezi Erika.

 Mama pe post de educatoare
 Se obișnuiește ca la Grădinița din Sânmartin, sărbătoarea de 8 Martie să fie marcată fie prin lecții demonstrative pentru părinți fie prin activități gospodărești (practice). De această dată, educatoarele s-au gândit la o acțiune inedită, invitând mămicile să se joace cu copiii în cadrul unor activități interactive (altfel spus mama a luat locul educatoarei).
 Acțiunea a urmărit să prezinte părinților activitățile din grădiniță, felul în care se comportă și se adaptează copiii cerințelor, îndeplinindu-și toate sarcinile, întărirea relațiilor de colaborare între părinți și cadrele didactice, și nu în ultimul rând, să atragă atenția părinților că jocul trebuie să fie principalul mijloc de dobândire a cunoștințelor și de formare a priceperilor și deprinderilor.
 Reacția părinților a fost una pozitivă, ei putând lesne vedea pe chipurile copiilor bucuria că au ocazia să se joace cu mămica lor, ceea ce a conferit reușită deplină activității.
 Lanțul curcubeu, activitatea practică și jocuri distractive
A venit vremea ca mămicile să fie sărbătorite prin intermediul unui moment artistic și felicitate cu un "lanț de curcubeu", chiar dacă misiunea lor nu s-a încheiat, pentru că a urmat o activitate practică. Folosind tehnicile învățate de copii, mămicile au decupat, au îndoit și au mototolit hârtia împreună cu copilașul lor, realizând astfel un ghiveci cu o zambilă. Activitatea practică a fost urmată de jocuri distractive și de mișcare (copilul și mămica au dansat cu mopul, au participat la un concurs de mâncat ciocolată, au concurat la cules de cartofi și au transportat baloane).  Împărțiți în două echipe (mămăruțe și broscuțe), mămicile și copiii s-au mobilizat exemplar pentru  a câștiga competiția. După faptă… și răsplată! Așa după cum este și firesc, întrecerile s-au încheiat cu premierea copiilor și a mămicilor. Locul I a obținut medalia de aur, locul II - medalia de argint, iar entuziasmul mămicilor a fost răsplătit cu diplome de excelență pentru Cea mai bună mămică și mulți pupici din partea copiilor. (A.D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ”Mămico, hai să ne jucăm!”

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:26:08 Ora standard a Europei de Est