Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ore de curs mai captivante cu soluțiile ATEN

Profesorul-vlogger în era digitală,

Ore de curs mai captivante cu soluțiile ATEN

București (5 octombrie 2020) - Captarea atenției elevilor la școală în era digitală reprezintă o mare provocare pentru cadrele didactice. Copiii par a fi mai neastâmpărați, cu fiecare generație nouă, iar lipsa lor de atenție se reflectă în notele obținute la examenele importante care le vor călăuzi viitorul.

O fi vina elevilor, a părinților sau a „Internetului" pentru cele întâmplate? Mulți vor răspunde cu ,,da" la toate trei, însă adevăratul vinovat poate fi sistemul educațional învechit care reacționează târziu la evoluția firească a tehnologiei de care suntem înconjurați. Puși în fața unei migrări forțate în mediul online din cauza pandemiei, dascălii se confruntă cu cea mai mare provocare din carieră. Lecțiile de pe platforme precum Zoom*, Skype* sau Microsoft Teams* vor rămâne standardul pentru perioada ce va urma, iar profesorii, mulți dintre cei care au ocolit digitalizarea până acum, trebuie să găsească un mod de predare eficient pentru binele elevilor de pretutindeni.
O explicație și o soluție a problematicii actuale propune Sorin Oprescu, Field Application Engineer în compania Aten și gazdă a prezentării „Teacher 2.0" din cadrul expoziției virtuale ATENON! care a început luni, 28 septembrie și este disponibilă online până la finalul lunii octombrie. Sorin a evidențiat capacitatea de învățare și de adaptare mult mai avansată a copiilor față de adulți, când vine vorba de tehnologie modernă. Astfel, un copil căruia i se oferă acces la Internet își găsește drumul mult mai ușor decât îndrumătorii săi mai în vârstă. Asta se traduce prin faptul că, în cadrul lecțiilor online, învățătorii neinițiați în ale ,,netului" se ridică cu greu la nivelul așteptărilor elevilor care sunt obișnuiți cu standardele creatorilor de conținut profesionist de pe rețelele de socializare. În final, cei mici sunt plictisiți și nu dau randament, iar cei mari pierd timp de predare încercând să recentreze atenția asupra lecției. În acest scenariu ambele părți pierd, dar ne dorim ca timpul și efortul atât al profesorilor, cât și al elevilor să fie optim utilizat.
O soluție de viitor
Rezolvarea pentru această provocare actuală a educației este ușor de desprins. E necesară de o modernizare a stilului de predare în mediul online. Profesorii ar putea să ia lecții de la cei mai buni vloggeri pentru a dezvolta un mod de prezentare mai captivant, iar ATEN este aici pentru a facilita tranziția pe partea tehnică. Un prim pas pentru o prezentare care atrage atenția îl reprezintă echipamentul folosit. Camerele video integrate în laptop, deși „suficiente", sunt cu mult inferioare camerelor de filmat tradiționale.O prezentare ținută folosind echipament cu fidelitate scăzută a imaginii și a sunetului este, puțin spus, inconfortabil de urmărit. Sorin, gazda prezentării, introduce o soluție accesibilă și de impact. Placa de captură ATEN CAMLIVE UC3020 reprezintă un mod de a transforma camera de filmat tradițională, cu port HDMI, în a doua cameră web a laptopului, pe care profesorul o poate folosi cu ușurință pe platformele digitale de predare (Google Classroom, Google Meet, Teams, Zoom etc.). Aceasta are dimensiuni reduse și dispune de un port HDMI pentru intrare de date și un port USB C și USB-A prin adaptorul inclus în cutie pentru conectarea în calculator. Ea se poate conecta la orice periferic cu HDMI, precum camere video sau DSLR și va transmite o imagine mult mai calitativă camerei web integrate în laptop-uri. ATEN UC3020 se bucură de compatibilitate vastă și funcționează la rezoluții de până la 1080p rulând 60 de cadre pe secundă. Desigur, placa transmite și sunet, iar conectarea unui microfon extern prin camera video va conduce la performanțe de excepție. Se poate conecta și echipament de laborator compatibil, precum microscoape digitale pentru orele de biologie.
Primele școli care implementează în prezent această soluție sunt din Cluj, ca urmare a unui parteneriat cu firma Select IT, o firmă clujeană. Cadrele didactice vor primi echipamente și instruirea necesară, iar rezultatele vor vorbi în curând de la sine. După Cluj, și alte orașe moderne din țară vor urma. Planul este ca, în cel mai scurt timp posibil să se creeze un nou standard pentru învățământul online și la noi în țară. După acomodarea cu acest echipament, se poate trece la următorul pas prin integrarea soluțiilor complexe, precum ATEN StreamLive UC9020, o stație de editat în timp real a fluxului de imagine. Cu ajutorul acesteia, este posibil să se creeze un mediu de învățare cu adevărat unic pentru fiecare profesor în parte și mult mai atrăgător pentru elevi. Printre capabilitățile UC9020 se numără personalizarea fundalurilor, tranziția cadrelor și adăugarea altor efecte demne de o producție de televiziune: picture-in-picture, split-screen, imagini in medalion etc.
Compania ATEN, furnizor de soluții de conectivitate AV/IT și sisteme complete de administrare, demonstrează astfel că digitalizarea învățământului se poate face într-un mod plăcut și simplu. Vă invităm să urmăriți până la finalul lunii octombrie 2020 prezentarea completă în limba engleză a lui Sorin Oprescu înregistrându-vă lalink:
https://www.ATEN.com/virtual-expo/.Află informații unice de la ATEN ON!despre diferite piețe și regiuni, care te vor ajuta să găsești noi oportunități într-o lume digitală.
Despre ATEN
Înființată  în anul 1979, ATEN International Co., Ltd. (TWSE: 6277), este cel mai mare furnizor de echipamente de conectivitate AV/IT și soluții de administrare. Incluzând soluții KVM, soluții A/V profesionale și soluții inteligente de alimentare, gama de produse ATEN conectează, administrează și optimizează echipamentele electronice din mediile corporate, guvernamental, educație, media și transporturi. ATEN deține peste 570 de brevete înregistrate la nivel internațional și o echipă de cercetare ce asigură un flux constant de soluții inovatoare, de unde rezultă un portofoliu cuprinzător de produse disponibile la nivel mondial.
Cu sediul în Taiwan, ATEN International Co., Ltd. s-a extins și are astăzi subsidiare în China, Japonia, Coreea de Sud, Belgia, Australia, S.U.A, Regatul Unit, Rusia, Turcia, Polonia, India și România - cu centre de cercetare în Taiwan, China și Canada.
Pentru mai multe informații despre ATEN, vizitați www.ATEN.com.
* Nume ce pot aparține altor companii

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:00:56 Ora standard a Europei de Est