Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Manifestări dedicate Zilei Mondiale a Educației

Luni și marți, la Oradea, au avut loc

Manifestări dedicate Zilei Mondiale a Educației

Luni și marți (5-6 octombrie 2020), s-au desfășurat activitățile finale din cadrul a două proiecte dedicate Zilei Mondiale a Educației.

Luni, de Ziua Internațională a Educației, preșcolarii, elevii și dascălii lor au fost liberi, dar seara, s-a încheiat cu Gala învățământului preșcolar bihorean, după cum am aflat de la doamna profesor Georgeta Bara, noul inspector școlar pentru educație timpurie al Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
Proiectul ,,Ingeniozitate în educația timpurie"
Marți, la sala festivă a Liceului de Arte din Oradea, s-a desfășurat Festivitatea de premiere a celor mai votate  activități din cadrul proiectului ,,Ingeniozitate în educația timpurie", proiect derulat în parteneriat cu Casa Corpului Didactic Bihor și Inspectoratul Școlar Județean Bihor.
În deschiderea manifestării, membrii orchestrei Liceului de Arte au oferit participanților un buchet muzical, ca o ofrandă de Ziua Educației. Doamna inspector Georgeta Bara și doamna profesor Mioara Țigan, noul director al Casei Corpului Didactic Bihor, au mulțumit gazdelor și artiștilor pentru darul muzical de suflet și au felicitat participanții care au înscris activități în cadrul proiectului ,,Ingeniozitate în educația timpurie", bilanțul fiind unul remarcabil, după cum avea să sublinieze doamna inspector Georgeta Bara; 24 de grădinițe din Oradea și județ au propus pentru acest proiect 43 de activități pe care le-au postat pe site-ul C.C.D. Bihor, la secțiunea Activități, pentru a fi votate. Până luni, s-au adunat14.000 de voturi. După centralizare, s-a întocmit clasamentul.
,,Primii pași spre cunoaștere" - 5.635 de voturi  
Cele mai multe voturi (5.635 de voturi) au fost obținute de proiectul ,,Primii pași spre cunoaștere", derulat la Grădinița Nr. 53 din Oradea, pe tema explorării mediului înconjurător în anotimpul toamna. Proiectul ,,Aventurile educației" al Grădiniței Nr. 51 (activitate de dezvoltare globală a copilului) a adunat 2.207 voturi, clasându-se pe locul al doilea. Pe locul al III-lea s-a situat proiectul Grădiniței Nr.46, intitulat ,,Și părinții au talent", care a totalizat 1.233 de voturi.
Reprezentații celor trei grădinițe câștigătoare, inclusiv, directorii acestor instituții, au primit diplome din parte doamnei inspector Georgeta Bara. Au mai fost nominalizați și felicitați șase dintre participați (care s-au clasat pe locurile IV-IX): pe locul IV, s-a situat Grădinița Nr. 28, cu proiectul ,,De prin cămări adunate și la lume prezentate" (care a totalizat 504 voturi); pe locul V, Grădinița Nr. 1 Ștei, cu ,,Traseul educației" (461 de voturi); pe VI, Grădinița Nr. 30 (Ioana Tomescu-Bogdan), cu ,,Călătorie în zonele polare" (441 de voturi); pe locul VII, Grădinița Nr. 45 (Sanda Caba), cu o poveste terapeutică ,,Rândunica, aripă roșie"( 349 de voturi); pe locul VIII, Grădinița Nr. 46 (Dorina Mureșan și Claudia Popuțe), cu proiectul ,,Sunt mândru că sunt român" (311 voturi), iar pe locul IX, s-a situat Grădinița Nr. 27 (Aurelia Bodea și Trifan Nicoleta), cu ,,Activitate financiară la bancă", proiect care a obținut 113voturi.
,,E lăudabilă inițiativa"
În luările de cuvânt, vorbitorii au lăudat inițiativa doamnei inspector, faptul că după atâta pandemie, cu (în)depărtare și despărțire fizică și socială, ,,doamna inspector a găsit modalitatea de a ne fi adus împreună, să ne (re)vedem și să comunicăm din experiența de la catedră, să împărtășim bune practici, un beneficiu didactic deloc de neglijat", a conchis doamna director Lucia Negrău, de la Grădinița Nr. 30 - ,,Mugurel".
,,Învățăm din toate și mergem înainte"!
Doamna inspector a felicitat participanții pentru mobilizare și postarea reușită a activităților pe platforma C.C.D., a evidențiat competența, profesionalismul, dăruirea și măiestria didactică în cele mai multe dintre proiectele prezentate, dar și unele neajunsuri (filmulețe prea lungi, greu de descărcat,   vizualizat și evaluat, prea multe poze, neselectate și puțin expresive la anumite proiecte), recunoscând însă lipsa criteriilor clare; concluzionând a spus: ,,Învățăm din toate și mergem înainte. Vă doresc satisfacții profesionale pe măsura dăruirii voastre"!
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (75 de poze) în Galeria foto: Manifestări dedicate Zilei Mondiale a Educației.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:29:10 Ora standard a Europei de Est