Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Discursul susținut de ministrul Monica Anisie

Cu prilejul deschiderii noului an universitar - Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale”

Discursul susținut de ministrul Monica Anisie

,,Excelența Voastră, Domnule Președinte,
Stimate Domnule Rector,
Stimate doamne și stimați domni,
Dragi studenți,

Este o mare bucurie pentru mine să mă aflu astăzi în fața dumneavoastră! Știu că Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică (UNATC) sărbătorește 70 de ani de învățământ universitar de profil, un merit deosebit avându-l cei care și-au creat un obiectiv ca teatrul românesc să aibă actori ale căror minți, corpuri și suflete să fie modelate mai întâi în cadrul acestei universități de către adevărații maeștri ai artei teatrale. Așa se face că mulți dintre foștii studenți ai Facultății de Teatru, care au ales să profeseze în străinătate, au fost și sunt premiați, respectați, recunoscuți pe scenă și în cinema, ca reprezentanți ai școlii românești de aici.
Am acum ocazia să mulțumesc tuturor - profesorilor, actorilor, artiștilor, regizorilor - celor care și-au edificat destinele în această școală și ne-au făcut copilăria, adolescența și maturitatea mai dinamice și mai pline de trăiri. 
UNATC a propus în acest an școlar Ministerului Educației și Cercetării introducerea, în curriculumul la decizia școlii, a unei discipline din domeniul artei teatrale. Am aprobat, prin ordin de ministru, ca elevii să studieze la clasele III - IV disciplina Eu și scena, la clasele VI - VII, disciplina Teatrul și noi, iar la clasele X - XI, disciplina Laboratorul de teatru.
Ca profesor de Limba și literatura română și ministru, consider că acesta este un moment important pentru educație, moment care răspunde recomandărilor Consiliului Uniunii Europene privind competențele-cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții (2018), în care sunt integrate și competențele artistice, Declarației de la Frankfurt privind Educația prin Arte (2019) și recomandărilor UNESCO incluse în Agenda de la Seul, în care se precizează că folosirea artelor în educație poate spori abilitățile creative și inovative ale societății, poate genera recunoașterea și dezvoltarea bunăstării sociale și culturale, poate promova și încuraja responsabilitatea socială. 
Doamnelor și domnilor,
1 octombrie înseamnă pentru studenții și profesorii din România începutul unui nou an universitar. Este o zi mult așteptată de noii studenți care pășesc cu emoție, pentru prima dată, într-un climat diferit față de școala cu care au fost obișnuiți, dar și un prilej de bucurie pentru ceilalți studenți pentru că își pot revedea astfel colegii și profesorii. Știu că este așa din experiența pe care am avut-o cu deschiderea anului școlar în învățământul preuniversitar. Și mai știu că studenții aflați acum în anul întâi au dat deja un prim test, în iunie, când au pășit în spațiul școlii pentru susținerea examenelor naționale.
Mulți au spus atunci că va fi un eșec, mulți au pus atunci la îndoială capacitatea noastră de a organiza desfășurarea acestor examene. Realitatea ne-a demonstrat că prin efortul, ambiția și dedicarea tuturor celor implicați, atât examenele naționale, cât și examenele studenților și concursurile susținute de cadrele didactice s-au desfășurat în condiții optime, iar rezultatele obținute au fost pe măsura muncii depuse. În ciuda contextului epidemiologic nefavorabil, am acționat eficient pentru continuarea învățării. Iar una dintre soluțiile de succes pentru continuarea procesului educațional a constituit-o și proiectul TeleȘcoala. În raportul UNESCO, România a fost nominalizată ca exemplu de bună practică pentru acest proiect prin care am sprijinit învățarea de acasă. Am demonstrat, astfel, că învățarea poate continua în orice formă, fizic sau în sistem online. Și sunt convinsă că și în mediul universitar se va întâmpla la fel.
Am mare încredere în capacitatea universităților de a găsi cele mai bune soluții pentru desfășurarea în bune condiții a activităților didactice, cu respectarea tuturor măsurilor de prevenție recomandate de autoritățile sanitare. Trebuie să dăm dovadă de flexibilitate, să ne adaptăm de la o săptămână la alta, să acționăm rapid și eficient în favoarea studenților și a cadrelor didactice, astfel încât să nu fie afectată dobândirea competențelor necesare unor absolvenți calificați ai programelor de studii. Vă încurajez să depuneți toate eforturile,  în așa fel încât la momentul reluării activităților față în față, să dovediți că educația contează. Ținând cont de situația epidemiologică actuală, instituțiile de învățământ superior de stat vor fi sprijinite și în vederea dotării cu echipamente de protecție medicală.
Doamnelor și domnilor,
Știu că acest nou an universitar este unul aparte, dar sunt convinsă că va fi unul reprezentativ pentru calitatea educației, respectând în același timp misiunea universităților, dar și recomandările medicale. Și îmi doresc ca toate dificultățile impuse de contextul epidemiologic să fie transformate în oportunitate de noi toți. Știu că numai împreună putem consolida România educată, acea Românie caracterizată prin transparență, etică și integritate academică.
Și pentru a onora vocația celor în fața cărora mă aflu astăzi, vreau să închei intervenția mea citându-l pe Iancu Văcărescu, ale cărui versuri de la începutul secolului al XIX-lea mi se par cele mai potrivite întâlnirii noastre  de azi:
„V-am dat Teatru, vi-l păziţi/Ca un lăcaş de Muze,/Cu el curând veţi fi vestiţi/Prin veşti departe duse.
În el năravuri îndreptaţi,/Daţi ascuţiri la minte,/ Podoabe limbii noastre daţi/Cu româneşti cuvinte".
Tuturor studenților și profesorilor din învățământul universitar din România le transmit astăzi mesajul din cunoscutul cântec tineresc: Gaudeamus igitur!»

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:49:22 Ora standard a Europei de Est