Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Green Digital Innovation HUB - singurul Hub 100% digital din regiunea București-Ilfov

A fost creat să devină o suprastructură virtuală

Green Digital Innovation HUB - singurul Hub 100% digital din regiunea București-Ilfov

Green eDIH a fost creat să devină o suprastructură virtuală de tip EDIH din regiunea București-Ilfov constituită să exceleze, prin conceptul său unic și inovator

București, 21 Septembrie - Green Digital Innovation HUB (Green eDIH) anunță înscrierea în Procedura națională de selecție pentru Rețeaua EDIH derulată de ADR (Autoritatea pentru Digitalizarea României), fiind singurul HUB de inovare digitală din regiunea București-Ilfov care funcționează exclusiv digital, având un concept unic și inovator ce îi va permite să devină cel mai important Centru de Excelență în Digitalizare și Inovare din regiune.
Digital HUB-ul s-a constituit pentru a sprijini alinierea regiunii București-Ilfov la standardele europene de digitalizare, inovare și cercetare-dezvoltare prin intermediul tehnologiilor verzi de ultimă generație. Green eDIH vine în întâmpinarea entităților regionale și naționale: Asociațiilor, Clusterelor, Structurilor Patronale, Mediului Academic, Institutelor de Cercetare și Statistică, Companiilor private de tip IMM și a companiilor mari, Autorităților Locale și Centrale, precum și a oricărei entități care poate aduce plusvaloare dezvoltării alerte și eficiente ulterioare, facilitând accesul acestora la toate resursele necesare pentru a implementa cu succes transformarea digitală prin inovare și transfer de cunoștințe avansate.
Înscrierea noilor membri din regiunea București-Ilfov se face exclusiv DIGITAL, prin aplicarea online pe website oficial: www.DIH.green
,,Transformarea digitală înseamnă o mai mare concentrare asupra oamenilor și va trebui să pună în practică și să adauge valoare conceptelor „e", de la eCitizen la eGovernment, pentru a crea un ecosistem al colaborării eficiente om-tehnologie. Credem cu tărie că, în contextul rețelelor interconectate ale viitorului digital, indispensabilele Supra-Specializării vor putea fi obținute doar prin dezvoltarea accelerată a competențelor digitale", a declarat Gabriel MUNTEANU, președinte Green Technology CLUSTER, Green eDIHGovernor.
,,Testează înainte de a investi" este numai una dintre provocările pe care le întâmpină piața atunci când dorește să investească în inovație, iar GeDIH vine să ofere soluția ideală prin colaborarea în vederea construirii de prototipuri care să fie testate în cadrul ecosistemului de parteneri creat.
Structura de membri Green eDIH
M1. Membri Tehnologici- www.DIH.green/GreenTechMembers
Membrii Green Technology CLUSTER sunt implicit GreenTechMembers si sunt reprezentați exclusiv de companii private din domeniul Tehnologiei Informației  care au know-how-ulși resursele de a genera, implementa și dezvolta sustenabil orice proiect complex legat de ultima tehnologie în domeniu, pornind de la faza de testare și până la implementarea globală.
M2. Membri Asociați- www.DIH.green/GreenAssociateMembers
Membrii Asociați (GreenAssociateMembers) sunt reprezentați de Asociații, Clustere, Structuri Patronale, Instituții de tip Universitate, Institut de Cercetare și/ sau Statistică, Companii Private, fie ele IMM-uri sau Companii Mari și orice entitate care poate aduce plusvaloare dezvoltării alerte și eficiente ulterioare.
M3. Membri Beneficiari- www.DIH.green/GreenBeneficiaryMembers
Membrii Beneficiari (GreenBeneficiaryMembers) sunt Autorități Publice Centrale și Locale, precum și orice instituție publică sau privată care nu se poate implica activ ca Membru Asociat, însă poate deveni Beneficiarul inovației si serviciilor de Consultanță, Audit, Dezvoltare, Implementare și Inovare Verde realizate de ceilalți membri activi ai GeDIH. Astfel poate deveni o verigă importantă în ecosistemul digital ca Membru care beneficiază de toate avantajele și rezultatele cercetării realizate în cadrul GeDIH, facilitând diseminarea în comunități locale, ca parte a studiilor de piață sau implementând în cadrul comunităților sociale pe care le reprezintă.
M4. Parteneri (GreenPartners) - www.DIH.green/GreenPartners
Partenerii (GreenPartners) sunt entități Internaționale care pot aduce contribuția direct și pot susține în cel mai eficient mod strategia de dezvoltare a digitalizării în România din poziția de partener global de tehnologie, dispuși să susțină transferul de know-how și diferite programe deja dezvoltate la nivel global ca parte a strategiei comunitare. Astfel, vor putea ajuta la dezvoltarea viitorului Centru de Excelență în Digitalizare, Inovare și cercetare-dezvoltare aplicate pe domeniile de interes ale unui DIH, bazate pe o strânsă cooperare și transparență între autoritățile publice și mediul privat.
 Misiunea Green eDIH este de a asigura un ecosistem de inovare digitală bazat pe tehnologiile verzi (eco-friendly) pentru economia privată și administrația publică din regiunea București-Ilfov. Viziunea Green eDIH se bazează pe ambiția de a transforma modul de operare al actorilor implicați în mediul public și cel privat, prin sprijinul acordat acestora în procesul de adoptare a celor mai noi tehnologii (AI, ITS, HPC, Smart City, Digitalizare, Securitate Cibernetică, Matchmaking, Big Data, AeronauticalResearch, HighTech Legal), cu scopul de a se alinia la standardele europene în ceea ce privește dezvoltarea durabilă și verde.
Pentru a susține și a accelera inovația prin intermediul tehnologiilor digitale verzi, Green eDIH a creat din start cinci Programe Digitale care vor integra și extinde funcțiile principale ale unui EDIH: GreenTech Academy, GreenTechNetwork, GreenTech Starter, GreenTechPolicy și GreenTechProjects.
 Context european și național
Centrele europene de inovare digitală (European Digital InnovationHubs - EDIH) oferă acces la expertiză tehnică și experimentare, astfel încât, cei interesați să poată „testa înainte de a investi". De asemenea, oferă servicii de inovare, consultanță pentru finanțare, formare și dezvoltarea competențelor necesare pentru o transformare digitală de succes.
În contextul noului Cadru Financiar Multianual 2021-2027, Comisia Europeană a propus un nou program de finanțare, dedicat, în exclusivitate, susținerii transformării digitale a economiei și societății europene. Programul Europa Digitală vizează îmbunătățirea competitivității UE la nivel internațional prin investiții importante în dezvoltarea capacităților strategice ale Uniunii, susținând dezvoltarea unor domenii cheie, precum inteligența artificială, calculul numeric de înaltă performanță (high-performance computing - HPC), securitate cibernetică, competențe digitale avansate, digitalizarea administrației publice și interoperabilitate.
Rolul centrelor europene de inovare digitală (European Digital InnovationHubs - eDIH) este de a se asigura că soluțiile digitale inovatoare, bazate pe noile tehnologii, sunt integrate în activitatea curentă a companiilor și administrațiilor publice. Astfel, centrele de inovare digitală oferă posibilitatea de a experimenta și testa aceste tehnologii, pentru a le aplica în funcție de necesitățile specifice domeniului de activitate al fiecărei companii sau instituții din sectorul public.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:34:46 Ora standard a Europei de Est