Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lecturi școlare integrate în teatrul de animaţie - ,,Moromeții”

Final de proiect

Lecturi școlare integrate în teatrul de animaţie - ,,Moromeții”

Asociaţia Culturală Teatrul de Copii anunţă închiderea proiectului ,,Lecturi școlare integrate în teatrul de animaţie", proiect cofinanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional, al cărui rezultat a fost lectura performativă ,,Moromeţii, coordonată de regizorul Gavriil Pinte.

Deşi pandemia a adus întârzieri neprevăzute în calendarul iniţial al desfăşurării proiectului, începerea sezonului estival şi ieşirea din starea de urgenţă a însemnat reluarea proiectului care a presupus: realizarea dramatizării după romanul lui Marin Preda, de către studenţi, realizarea unei lecturi performative în interpretarea actorilor Teatrului ,,Regina Maria" - Trupa Arcadia, realizarea unui workshop, coordonat de actriţa Nora Tiu, la care au participat adolescenţi din cadrul Centrului de Plasament Tinca, realizarea unui material video cu rezultatele workshopului şi proiectarea acestuia în deschiderea spectacolului dar şi realizarea unor sesiuni de Q&A, cu profesori şi elevi, pe teme care se regăsesc în roman. Cea mai importantă componentă a proiectului a fost prezentarea lecturii performative elevilor din medii defavorizate cultural: elevii din mediul rural din Bihor, elevii din Carei, din Zalău şi elevii români din Gyula, Ungaria. Turneul Moromeţii s-a desfăşurat în perioada 9-14 septembrie şi s-a bucurat de aprecierea publicului ţintă. Peste 50 de spectatori (numărul de locuri fiind limitat din pricina procedurilor de distanţare şi a amplasării în aer liber în condiţii de maximă siguranţă), au fost prezenţi la spectacole, în Marghita, Peştiş, Vadu Crişului, Carei, Zalău şi Gyula. Un public entuziast, atent şi călduros, mulţumiri din partea profesorilor şi gazdelor, au fost bucuria cu care echipa s-a întors acasă, la Oradea, de fiecare dată. Spectacolele s-au jucat gratuit, intrarea a fost posibilă pe bază de rezervare, iar elevii şi profesorii au primit, tot gratuit, broşuri cu dramatizarea şi DVD-uri cu spectacolul.
Proiectul nu ar fi fost posibil fără partenerii strategici: Teatrul ,,Regina Maria" Oradea, Direcţia Generală de Asistenţa Socială şi Protecţie a Copilului Bihor şi Universitatea Oradea, cărora le mulţumim pentru implicare. Mulţumim şi partenerilor care ne-au sprijinit cu locaţiile în care s-a jucat spectacolul şi cu promovarea: Casa de Cultură Marghita, Asociația Orion-Choose to be a Star, Asociația Pro Teatru Zalău, Muzeul Judeţean de Istorie şi Artă Zalău, Centrul Cultural Carei, Liceul Nicoale Bălcescu din Gyula.
Mulţumim şi echipei artistice: regizorul Gavriil Pinte, actorii: Florian Silaghi, Zentania Lupșe, Giorgiana Coman, Calița Nantu, Igor Lungu, David Constantinescu. Dramatizarea a fost realizată de: Ioana Vaida, Dalia Vidican, Rebeca Ungur, Nicolae Vușcan. Muzica a fost semnată de Ovidiu Iloc, iar acompaniamentul live a fost susţinut de instrumentiștii Radu Herțe și Ionuț Chiș, pregătiţi de Andrada Ciupeiu.  Scenografia și grafica au fost realizate de Mădălina Baciu și Răzvan Chendrean.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Lecturi școlare integrate în teatrul de animaţie - ,,Moromeții".
Și un videoclip relevant pentru atmosfera din Carei! 
 
 MOROMETII.mp4

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:16 Ora standard a Europei de Est