Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cu un palmares substanțial, omagiu patronului spiritual

Zilele școlii, la Colegiul Tehnic Constantin Brâncuși din Oradea

Cu un palmares substanțial, omagiu patronului spiritual

La aniversarea a 43 de ani de la înființarea liceului și a 133 de ani de la nașterea patronului spiritual - sculptorul Constantin Brâncuși, conducerea Colegiului Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea (prof. Mihai Crețu – director, ing. AuroraTabacu – director adjunct), făcând bilanțul perioadei 1974 - 2008, raportează: „586 de participanți la olimpiade și concursuri școlare, din care 462 au obținut premii și mențiuni. Premiul I a fost obținut de 220 de elevi, din care la faza națională 24”.

 L-am citat pe directorul colegiului, distinsul profesor Mihai Crețu.
 De la aniversarea precedentă, impresionantul palmares al brâncușienilor orădeni s-a îmbogățit cu un premiu I național (adus de Bako Annamaria) și o mențiune II (obținută de Tudor Costa), la calificarea tehnician desenator pentru construcții și instalații, un premiu III, prin David Mihail Sabău, la calificarea tehnician instalator pentru construcții, o mențiune I, prin Pap Nandor Csaba, la calificarea zidar-pietrar-tencuitor, un premiu I (la olimpiada „Meșteșuguri artistice și tradiționale”, de la Sibiu), un premiu I și premiul „Mitropolit Antonie Plămădeală (ambele obținute la concursul național „Icoana din sufletul copilului”, de la Sibiu), premiul I (la Festivalul național de folclor și meșteșuguri tradiționale „Pe fir de baladă”, de la Târgu Jiu), premiul I (la Festivalul internațional de folclor și meșteșuguri artistice tradiționale „Someș, cântecele mele”, de la Jibou), premiul I (la concursul național „Mâini de aur”, de la Huedin), precum și o mențiune (la etapa județeană a Olimpiadei la limba și literatura română, ediția din 2008). Toate cele șase premii naționale și o mențiune județeană au fost obținute de Ioana Ștefan, din actuala clasă a XII-a A.
 „Toate acestea ne dau speranță că absolvenții noștri vor construi mai bine și mai frumos, fiind dovezi că slujitorii acestei școli s-au străduit să transmită elevilor nu numai cunoștințe și priceperi, ci și dragoste și respect față de om”, a concluzionat directorul colegiului.
 O paralelă Brâncuși - Nicăpetre
  Joi (5 martie 2009), la adunarea festivă prilejuită de sărbătorirea patronului  spiritual al școlii, brâncușienii au fost onorați de prezența generalilor Inspectoratului Școlar (prof. Ioan Șereș - inspectorul general și prof. Dorel Luca – generalul adjunct), a prof. univ. dr. Cornel Durgheu, a prof. Gherghe Blaj, vicepreședinte al S.L.I. Bihor și a ing. Petru Ștefan, președintele pe școală al consiliului reprezentativ al părinților.
 Generalul Inspectoratului Școlar a felicitat colectivul de cadre didactice și elevi pentru rezultatele onorante obținute, și a informat asistența în legătură cu ultimele noutăți în domeniu: reducerea numărului de ore de curs pe săptămână și transformarea claselor de arte și meserii în clase liceale, filieră tehnologică, drept inițiative ale noului ministru al M.E.C.I., Ecaterina Andronescu, pentru anul școlar următor.
 Învitat să vorbească despre maestrul Constantin Brâncuși, prof. univ. dr. Cornel Durgheu ne-a surprins în mod plăcut cu o paralelă Brâncuși – Nicăpetre, apropo de „libertatea cugetului” și libera circulație a românilor prin lume...
„La Toronto, se vorbește despre Nicăpetre ca despre egalul lui Brâncuși”, ne spune maestrul Cornel Durgheu.
 Nicăpetre s-a născut în 27 ianuarie 1936, la Brăilița, a plecat în lume în 15 iulie 1980, în Grecia și Italia, iar după un an, în iulie 1981, a emigrat în Canada, stabilindu-se în Toronto, unde a locuit și a creat mai bine de 20 de ani (a desenat, pictat, scris și sculptat – cioplit în parcuri...).
 În cadrul unei prezentări în power point, aveam să facem cunoștință cu câteva lucrări reprezentative ale lui Nicăpetre, expuse în Rotonda scriitorilor români de la Câmpul românesc din Hamilton, Ontario, Canada și nu numai...
 Revenind în peisajul orădean, prof. univ. dr. Cornel Durgheu s-a oprit asupra „terapiei prin artă - spargerea barierelor pentru copiii nației”, furnizându-ne, și o premieră universitară locală care se „coace” pentru la anul – un masterat, intitulat „Cultură, expresie și valoare monumentală în scultură și plastică arhitectonică”, finalizat, după doi ani, cu diplomă în cultură și civilizație artistică.
 În cuvântul său, reprezentantul părinților, dl ing. Petre Ștefan, a felicitat conducerea colegiului pentru preocuparea constantă de a dezvolta baza didactică a școlii, iar pe dascăli pentru rezultatele meritorii pe care le obțin elevii an de an în confruntările județene și naționale. Ca un cunoscător și admirator al lui Constantin Brâncuși, domnul inginer a ținut să se refere la semnificația trilogiei brâncușiene de la Târgu Jiu, și să prezinte câteva considerații în urma călătoriilor pe care le-a făcut doi ani la rând la Paris, prilej cu care a vizitat atelierul lui Brâncuși din capitala Franței (în 2007), iar în 2008, a ajuns să vadă și mormântul (și „Sărutul”) sculptorului din Hobița în cimitirul Montparnasse din Paris.
 Expozițiile de torturi și icoane și momentul artistic
 Concursurile și expozițiile de desene- grafică „Opere brâncușiene” și de ornat ouă (organizate miercuri), au fost urmate joi de alte două expoziții care au intrat în tradiția Zilelor școlii brâncușienilor, expoziția de icoane și expoziția emblematică de torturi – „specialitatea culinară” a brâncușienilor.
 Dacă în materie de icoane pe sticlă, Ioana Ștefan deține supremația absolută, din clasa a IX-a, la actuala ediție a „operelor brâncușiene” dulci, din blat, cremă și frișcă, primul loc a fost ocupat de „sculptorii-patiseri” din clasa a X-a B și a XI-a C...    
 Bucuria manifestărilor de miercuri și joi a fost întregită de minunații actori și artiști ai colegiului, care au reușit să încânte asistența cu reprezentațiile lor profesioniste.
Adela Martin și Tiberiu Rusu ni l-au redat admirabil pe Caragiale (în regia dnei prof. Anca Tomoioagă), iar ansamblul folcloric a susținut un regal (sub bagheta dnei ing. Florica Abrămuț), cu artiști unu și unu (interpreți vocali: Florin Potioc, Adrian Vlad, Emanuel Nistor și instrumentiști: Marius  Popa, la vioară cu goarnă, Alin Pașcalău, la saxofon și Florin Potioc, la tobă) și dansatori de top: Anamaria Iancu, Sebastian Lupuian, Raluca Boldan, Mariana Bar, Florin Potioc și Ovidiu Fițiu...
În sala de sport, o trupă de 16 sportivi-dansatori (orchestrați de profesoara de sport, dna  Golyho Tunde) ne-a bucurat cu o repriză de break dance, hip hop dance și un număr de dans indian. 
 Așadar, manifestările cuprinse în buchetul „Zilelor școlii”, desfășurate timp de patru zile, s-au încheiat joi, în aceeași notă de bucurie pe care ți-o dă lucrul bine făcut, satisfacție pe care am descoperit-o și zilele anterioare, atât în rândul dascălilor, cât și al liceenilor, protagoniști ai manifestărilor. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cu un palmares substanțial, omagiu patronului spiritual.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:40:09 Ora standard a Europei de Est