Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prima zi de școală ... văzută prin ochii a două generații de elevi!

Un început „altfel”, în vremuri de pandemie!

Prima zi de școală ... văzută prin ochii a două generații de elevi!

Un înțelept spunea: „Fă Rai din ce ai!", în traducere liberă, încearcă să le oferi celor pe care îi ai în grijă tot ceea ce poți și știi mai bine, astfel încât să-i motivezi să revină cu drag la școală și a doua, a treia... și în ultima zi din semestrul doi... din iunie. Utopic... ar zice multă lume, care vede acest început de an școlar destul de anevoios și în culori șterse.

Dacă schimbarea „culorilor" nu vine de la noi, dascălii, ce pretenție putem avea de la niște școlărei și așa foarte emoționați pentru că azi (ieri, 14 septembrie 2020 - n.n.), au intrat pentru prima dată pe poarta școlii?
Pentru mine, fiecare an este altfel, văd și simt cum îmi cresc copiii de acasă..., azi termină o generație de cinci ani, pentru ca apoi, o alta să îi ia locul! Dar oare, chiar îi poate lua locul întru totul? Putem oare șterge cu buretele tabla sufletului ultimilor cinci ani, în care am investit atâtea sentimente, putem rearanja piesele pe tabla de șah pentru următorul joc într-o clipă? La care deget de la mână ai putea renunța? La niciunul, fiecare are rolul lui, este important fiecare în egală măsură... De aceea, azi, nu mă voi putea referi doar la noile albinuțe „descurcărețe"- căci din acest an suntem clasa pregătitoare D, fără a pomeni de ai mei zumzărei, care au avut azi prima lor oră de dirigenție, prima zi din ciclul gimnazial.
Dar, să începem cu începutul.... văzându-i pe cei mititei, așteptând nerăbdători să facă cunoștință cu doamna învățătoare, de care mulți au auzit doar, să vadă cu cine din grupă sau de la grădiniță au nimerit (la propriu) în clasă; m-am întrebat imediat, cu nostalgie, derulând în minte, dacă și cei de acum cinci ani, prima mea generație de cinci stele (cum îmi place mie să le spun) au fost tot atât de prichindei..., păream un Gulliver feminin, rătăcit într-o țară a piticilor... Și acești prichindei ajung să ne dea lecții de viață - au respectat cu strictețe regulile impuse de vremurile actuale: și-au păstrat măștile pe față, chiar dacă erau vădit incomodați de ele, s-au dezinfectat de câte ori a fost nevoie, au păstrat distanța dintre ei, nu și-au atins decât locul, băncuța și obiectele personale... adică au arătat adulților că nimic nu e imposibil. M-au impresionat cu dezinvoltura cu care au răspuns întrebărilor mele, de parcă ar fi găsit undeva și răspunsurile corecte la aceste întrebări, cu extraordinara lor putere de adaptare la nou... Ce mai! Niște adorabili care te molipsesc cu buna lor dispoziție, încât abia să aștepți să-i revezi. Și uite-așa, timpul a trecut pe nesimțite, iar cele două grupe de zumzărei au reținut din prima că „Sunt albinuțe zâmbitoare/ În clasa pregătitoare!". Tot ei au găsit o serie de atribute noii litere D: descurcăreți - am zis eu, deștepți, dinamici, drăgălași, dulci, dragi...au completat ei. M-am bucurat teribil să îi aud că ar mai fi vrut să stea, că prima zi s-a terminat prea repede!
Ajunsă acasă, am primit mesaje și telefoane de la cei care așteptau nerăbdători să îmi împărtășească, așa cum obișnuiam noi să facem în toate, cum a fost prima zi de gimnaziu, prima impresie lăsată de doamna dirigintă. Și pentru că nu reușeam să vorbesc cu toți, am hotărât pe loc să ne întâlnim virtual pe Zoom, pentru a ne vedea cu toții - intraseră și ei în serii separate, organizați în clase diferite... la școli noi, unii. Nu are rost să vă povestesc despre cât de emoționantă a fost revederea noastră, pentru că mă tem că nu mi-aș găsi cuvinte potrivite. Cert este că am reușit să creez o familie de prieteni, uniți, cu dor sincer unii de alții, fiecare așteptând să ne spună câte ceva de la prima oră de dirigenție. Ba mai mult, m-au întrebat cum s-ar putea numi prima oră de „dirigenție" cu doamna învățătoare? ...oră de „învățătorie"?!
Am depănat amintiri amuzante, din ciclul: Vă amintiți cum/când...? iar pentru „cunoscători" am putea da titluri sugestive pentru năzbâtiile făcute: Pantofii zburători, În căutarea dințișorului fermecat, Cum scoatem, prin magie, un dinte în două secunde?, Joaca de-a detectivul etc. Sinceritatea lor firească, emoția și bucuria revederii, cuvintele lor calde: „Sperăm ca și cei de acum să vă iubească așa cum vă iubim noi!", dorința de a ne face un obicei, de a ne întâlni on-line o dată pe săptămână o perioadă, toate acestea îmi întăresc convingerea că nu mi-am ales greșit profesia.
Eu vreau să le amintesc doar că am deplină încredere în echipa de învingători pe care am modelat-o; sunt convinsă că se vor adapta ușor în noul an și în noul ciclu de învățământ, respectând cele învățate: perseverență, conștiinciozitate, răbdare și atenție. Sănătate, succes și spor în toate, dragii mei copii deștepți, cărora le spuneam în urmă cu un an care este diferența dintre a avea cărți și a avea carte: „Una este să ai cărți/ Alta este să ai carte./ Însă, pe de altă parte,/ Dragii mei copii deștepți,/ Cine vrea să aibă carte/ Trece mai întâi prin cărți!"
Ei sunt, până la urmă, cartea mea de vizită!
Prof. Cristiana Vidican,
Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna"
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Prima zi de școală ... văzută prin ochii a două generații de elevi!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:43:38 Ora standard a Europei de Est