Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ateliere de informare ale polițiștilor bihoreni în cadrul proiectului preventiv „Educație pentru siguranță”

În perioada 8 sept.- 15 oct., în fiecare miercuri, între orele 11.00 - 13.00, în Parcul Libertății din Oradea,

Ateliere de informare ale polițiștilor bihoreni în cadrul proiectului preventiv „Educație pentru siguranță”

Copiii și adolescenții sunt așteptați de polițiștii de prevenire bihoreni să participe la ateliere de informare în cadrul proiectului „Educație pentru siguranță", în urma cărora își vor descoperi propriile abilități și vor dobândi informații utile pentru siguranța lor.

În perioada 8 septembrie - 15 octombrie 2020, în fiecare miercuri, în intervalul orar 11.00 - 13.00, în Parcul Libertății din Oradea, reprezentanții Fundației „Colonel Ioan Baciu" și polițiștii de prevenire din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor vor organiza ateliere de informare pentru copii și adolescenți în cadrul proiectului preventiv „Educație pentru siguranță".

Proiectul „Educație pentru siguranță" a obținut finanțare în cadrul programului „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități", cu sprijinul Lidl România, susținut de Federația Fundațiilor Comunitare din România și implementat la nivel local de Fundaţia Comunitară Oradea. Proiectul este desfășurat de Fundația  ,,Colonel Ioan Baciu", în parteneriat cu polițiștii de prevenire din cadrul Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității. Inițiativele comunitare finanțate au fost alese pe bază de concurs. În urma procesului de selecție și aplicare, care a durat o lună și jumătate, proiectul preventiv „Educație pentru siguranță" a fost selectat dintre alte 19 proiecte în care au fost prezentate idei de îmbunătățire a educației și/sau a mediului.
Scopul atelierelor este acela de a pregăti copiii pentru viață, axându-se pe principiul „învață făcând", precum și prin învățare continuă. În acest sens, în cadrul atelierelor, prin intermediul unor jocuri interactive (șotronul preventiv, roata prevenirii, lecții deschise și proiecte în echipe părinți-copii), copiii vor avea posibilitatea să descopere şi să experimenteze propriile abilităţi şi aptitudini, atât în viața reală, cât și în viața virtuală.
În cadrul activităților realizate de polițiștii de prevenire bihoreni, atelierele vor fi structurate pe trei paliere:
1. Atelier axat pe siguranța rutieră, în cadrul căruia copiii și adolescenții vor participa la simulări în trafic, vor fi angrenați în povestiri însoţite de jocuri de rol (identificarea diferitelor reguli de circulaţie în calitate de pieton, identificarea riscurilor din vecinătatea traficului rutier) și vor contura reguli minimale de siguranţă în spaţiile din jurul traficului rutier.
2. Atelier de lucru axat pe siguranța copiilor acasă, pe stradă  și la școală. Activitățile din cadrul acestui atelier se vor axa pe identificarea unor situații de risc ivite în interacțiunea cu persoane necunoscute, identificarea unor situații de urgență și reguli de comportament pe stradă, acasă și la școală.
3. Atelier axat pe siguranța tinerilor/adolescenților în mediul online. În cadrul acestui atelier se vor desfășura activități teoretice și practice, unde adolescenții vor fi informați cu privire la utilizarea corectă a resurselor din mediul online, cum să se protejeze de pericolele din mediul online, precum și interacțiunea cu persoane necunoscute.
Toate aceste activități au menirea de a dezvolta un comportament responsabil prin joc și de a dezvolta abilitățile personale prin care copilul să poată identifica și reacționa la o situație cu risc victimal. 
Totodată, proiectul „Educație pentru siguranță" își propune crearea unei biblioteci virtuale cu înregistrările audio/video din cadrul activităților, pentru diseminarea informației către alți beneficiari. Biblioteca virtuală cu mesajele preventive va fi disponibilă publicului larg prin intermediul platformelor din mediul online și a rețelelor de socializare.
Participarea la atelierele organizate de polițiștii de prevenire bihoreni și de reprezentanții Fundației „Colonel Ioan Baciu"este gratuită și se realizează pe bază de înscriere. Numărul maxim de participanți pentru o grupă este limitat la 12 copii, cu respectarea măsurilor de protecție sanitară, în vederea prevenirii răspândirii Covid-19.
Doritorii sunt așteptați să se înscrie pe adresa bihorprevenire@gmail.com sau la numărul de telefon 0771/305.105. Pentru înscriere este nevoie de numele și vârsta copilului, precum și numărul de telefon al părintelui/tutorelui legal sau a persoanei care însoțesc grupul.
Comisar șef de poliție Alina Fărcuța,
purtător de cuvânt 

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:10:22 Ora standard a Europei de Est