Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Primăria Oradea a finalizat lucrările la ambulatoriul din cadrul fostului Spital Militar, acesta fiind pregătit pentru predare

Spitalul Clinic de Urgență ,,Avram Iancu”

Primăria Oradea a finalizat lucrările la ambulatoriul din cadrul fostului Spital Militar, acesta fiind pregătit pentru predare

Primăria Oradea a finalizat lucrările la clădirea ambulatoriului din cadrul fostului Spital Militar Oradea. Acestea s-au realizat în baza HG nr. 1562/2008 prin care, din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Internelor și Reformei Administrative, a fost transferat de la Spitalul Clinic de Urgență ,,Avram Iancu" Oradea un teren de 330 mp în domeniul public al municipiului Oradea și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Oradea, în vederea construirii unui ambulator, la schimb cu terenul necesar construcției parcării supraetajate din curtea fostului Spital Militar.

Primăria Oradea a finalizat construcția clădirii ambulatoriului, aceasta și terenul aferent urmând să fie transmise printr-un protocol de predare-primire în domeniul public al statului și în administrarea M.A.I. - Spitalul Clinic de Urgență ,,Avram Iancu". 
În cadrul investiției s-au realizat fundații din beton armat, lucrări la structura de rezistență a clădirii, pereți din zidărie de cărămidă, montarea grinzilor, realizarea planșeelor, tencuirea și izolarea fațadei, structura de lemn a acoperișului și realizarea învelitorii.
Ordinul de începere a lucrărilor la investiția Ambulatoriu Integrat de Recuperare Medicală și Administrativ P+1E+M al Spitalului Clinic de Urgență ,,Avram Iancu" Oradea, cu intrare din str. Brașovului, a fost dat în data de 26 august 2019.
Executantul lucrărilor a fost SC DRUM  ASFALT SRL Palota în asociere cu S.C. TRAMECO S.A. Oradea, iar valoarea totală a lucrărilor  a fost de 1.999.224 lei fără TVA.
Următoarele lucrări revin Spitalului Clinic de Urgență ,,Avram Iancu" Oradea. Astfel, compartimentările, finisajele și echiparea cu dotări sanitare de la nivelul mansardei, echiparea cu lift și dotări de tehnică medicală, mobilier, precum și racordul la rețelele exterioare de utilități vor fi realizate de spital.
Clădirea este construită pe o suprafață de 330 mp și are o suprafață desfășurată de 990 mp, realizată în regim de înălțime P+1E+M.
Construcția cuprinde funcțiuni și servicii de sănătate, astfel: la parter: cabinete medicale de diabet, de ortopedie cu sală de gipsare, oftalmologie, chirurgie, dermatologie, urologie, psihiatrie, medicină internă, cardiologie, gastroenterologie, pneumonie, tratament-recoltări, respectiv la etaj: patru saloane cu o capacitate totală de 15 locuri, sală tratament, cabinet medical-personal, iar la mansardă: birouri administrative.
Odată finalizată, clădirea ambulatoriului integrat va dispune de 14 cabinete medicale care vor deservi Spitalul Clinic de Urgență ,,Avram Iancu" Oradea.
Clădirea este echipată cu instalații sanitare, termice, electrice și de climatizare, instalații de ventilație, instalații de gaze medicale, instalație incendiu, voce-date, camere video, apelare personal.
Clădirea se va preda dotată cu modul termic de tip C.E.T., care va încălzi agentul termic și apa caldă menajeră prin pompe de căldură. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:04:11 Ora standard a Europei de Est