Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

S-au finalizat lucrările de extindere a Grădiniței Nr. 28 și Grădiniței Nr. 53, realizate din fonduri europene

Dar și a creșelor 4 și 7

S-au finalizat lucrările de extindere a Grădiniței Nr. 28 și Grădiniței Nr. 53, realizate din fonduri europene

S-au încheiat lucrările de extindere a unor grădiniţe şi creşe din Oradea, investiţii realizate pe fonduri europene.

Este vorba despre Grădiniţa Nr. 53 şi Creşa Nr. 7 din cartierul Rogerius, şi Grădiniţa Nr. 28 şi Creşa Nr. 4 din cartierul Nufărul.
Aceste investiții pe fonduri europene pentru extinderea unor grădinițe și creșe din oraș contribuie la dezvoltarea infrastructurii educaționale, oferind locuri în plus pentru preșcolari și condiții bune în unitățile educaționale.
„Dezvoltarea unui oraș presupune și dezvoltarea unui sistem de educație calitativ, accesibil tuturor, care pornește încă de la creșe și grădinițe. În ultimii ani au fost reabilitate mai multe grădinițe și școli, cu scopul de a crește nivelul de calitate a învățământului local, iar Primăria Oradea s-a preocupat să deschidă noi creșe, cum e cea de pe strada Iuliu Maniu sau cea din Parcul Industrial, la care lucrările se apropie de final și să extindă clădirile unor grădinițe, pentru a asigura accesul în sistemul preșcolar de stat tuturor celor care doresc", a declarat viceprimarul Florin Birta.
Grădinița Nr. 53 și Creșa Nr. 7 din Rogerius
Lucrările de extindere a Grădiniței Nr. 53 și a Creșei Nr. 7 - Albă ca Zăpada, de la parterul clădirii, situate în cartierul Rogerius, pe strada Călugăreni nr. 4A, au început în luna august 2019.
Corpul nou de clădire cu un regim de înălțime P+1E, cu trei săli de grupă: 40 de locuri la grădiniță și 20 de locuri la creșă, a fost realizat în 13 luni. Pentru sălile noi de grupă sunt prevăzute grupuri sanitare la fiecare nivel, izolator pentru copiii bolnavi, cabinet medical, vestiare și grupuri sanitare separate pentru personal, holuri, zone de servit masa, zone de depozitare. Proiectul prevede și dotarea cu două locuri de joacă în curte, unul pentru creșă, unul pentru grădiniță.
Executantul lucrării este SC Conpila SRL Oradea, în asociere cu SC Atamora SRL Oradea, proiectant general. Lucrările, în valoare totală de 1.826.772,87 lei fără TVA, s-au realizat în cadrul apelului de proiecte nr. POR/4/2017/4.4/4.4/1- Axa prioritară 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4.4 Investițiile în educație, în formare, inclusiv în formare profesională pentru dobândirea de competențe și învățare pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurilor de educație și formare , Obiectiv Specific 4.4 Creșterea calității infrastructurii în vederea asigurării accesului sporit la educaţie timpurie şi sprijinirea participării părinţilor pe piaţa forţei de muncă  în cadrul Programului Operaţional Regional (POR) 2014-2020.
Grădinița Nr. 28 și Creșa Nr. 4 din Nufărul
Lucrările de extindere a Grădiniței Nr. 28. și a Creșei Nr. 4 de la parterul clădirii, situate pe Aleea Onisifor Ghibu nr. 16, urmează să fie recepționate în intervalul 14-18 septembrie 2020.
Corpul nou de clădire are un regim de înălțime P+1E, cu șapte săli de grupă pentru copii la standardele actuale impuse de legislația în vigoare, respectiv 80 de locuri la grădiniță și 60 de locuri la creșă. Sunt prevăzute grupuri sanitare la fiecare nivel, izolator pentru copiii bolnavi, cabinet medical, vestiare și grupuri sanitare separate pentru personal, zone de depozitare, echiparea oficiului alimentar din cadrul creşei. La parter sunt amplasate cele trei săli de grupă de creșă, iar la etaj cele patru grupe de grădiniță. Sălile de grupă au fost dotate cu mobilier specific pentru copii: măsuțe, scaune, iar în zona de dormitor pătuțuri cu saltea.
Zona exterioară a fost amenajată și echipată cu echipamente de joacă și pardoseală din tartan cu jocuri interactive pentru copii, iar sistemul de încălzire este realizat prin pardoseală, asigurându-se astfel un confort termic optim desfășurării procesului instructiv educativ.
Lucrările au fost realizate în cadrul apelului de proiecte nr. POR/4/2017/4.4/4.4/1- Axa prioritară 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4.4 Investițiile în educație, în formare, inclusiv în formare profesională pentru dobândirea de competențe și învățare pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurilor de educație și formare , Obiectiv Specific 4.4 Creșterea calității infrastructurii în vederea asigurării accesului sporit la educaţie timpurie şi sprijinirea participării părinţilor pe piaţa forţei de muncă  în cadrul Programului Operaţional Regional (POR) 2014-2020.
Executantul lucrării este asocierea formată din DRUM ASFALT SRL - lider de asociere (90,20%), TRAMECO S.A. - asociat (8,22%) și SC NOVARTIS SRL - asociat (1,58%).
Valoarea contractului este 3.760.328,90 lei fără TVA. (B.P.)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: S-au finalizat lucrările de extindere a Grădiniței Nr. 28 și Grădiniței Nr. 53, realizate din fonduri europene.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:22:59 Ora standard a Europei de Est