Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Despre misiune (răspunsuri)

137.ro - ,,Matematica este ca apa, pătrunde peste tot”

Despre misiune (răspunsuri)

Răspunsul la întrebările din articolul anterior (apărut în 30 august) este pozitiv şi ţinta este de a construi pilonii pe care să se sprijine fiecare copil, pentru a face faţă schimbării şi adaptării la situaţii noi.

Primul lucru care trebuie redat copiilor este încrederea, ea este generată de modul în care ştim să scoatem la lumină ceea ce are bun fiecare.
Apoi, contrar sistemului de învăţământ orientat unidirecţional, trebuie cultivată învăţarea integrată. Concentrarea pe o singură aptitudine nu-i oferă elevului imaginea întreagă despre o viaţă completă. Degeaba eşti un geniu în IT (chimie, fizică etc.), dacă eşti lipsit de empatie şi atitudine, la un moment dat nu vei avea scrupule în a face lucruri rele pentru bani „pentru că aşa a fost comanda". Este important ca fiecare să parcurgă drumul de la IQ la EQ şi invers.
Învăţarea  integrată nu înseamnă doar practica într-un anumit domeniu, ea presupune jocul transversal între ceea ce azi numim discipline sau domenii. Diversitatea generează experienţe multiple, lucru care permite învăţarea accelerată. Azi, diversitatea cunoaşte șapte variante de lucru, descoperite de Howard Gardner, ele poartă numele de inteligenţe multiple. Acestea combinate pot să genereze şi alte tipuri de inteligenţă.
Citind cele de mai jos vă puteţi face o imagine despre ce facem, dar şi despre ce se întâmplă cu copiii.
- Vă simţiţi confortabil când sunteţi întrebat cât face 7+8?
Probabil că o să zâmbiţi şi o să răspundeţi că da, nu aveţi nici o problemă în a da răspunsul!
- Acum spuneţi, vă rog, cât face 7+8 în baza 2?
Cum? Nu vă mai simţiţi confortabil?
La fel se simte şi un copil în clasa a V-a sau în clasa a VI-a când începe geometria. Noul „sistem de referinţă" în care este pus nu-l face să se simtă confortabil, iar geometria este percepută de majoritatea ca şi o altă dimensiune.
Exact la aceste lucruri ,,veghem", pentru ca învăţarea să se realizeze inteligent şi eficient pentru că dorim ca lucrurile să nu se mai desfăşoare precum în cele descrise mai jos.
Mergeţi la cineva cu bucurie şi speranţă! (Aşa se întâmplă în clasa I.) În prima zi vă serveşte la masă orez. Nici nu o să băgaţi în seamă asta chiar dacă nu vă place orezul. A doua zi însă primiţi tot orez. O să vă spuneţi „Este o întâmplare sau poate facem economie, a mai rămas de ieri". A treia zi, când vedeţi în farfurie orez, o să vă enervaţi. A patra zi orezul „servit" vă generează stres! Şi aşa mai departe.
Acuma, puneţi-vă în papucii copiilor şi spuneţi cum v-aţi simţi să primiţi timp de 8 ani, 10 ani (cei mai rezistenţi) sau 12 ani (încăpăţânaţii) zi de zi orez? Vi se mai pare anormal că se revoltă? Că nu mai au motivaţie? Că sunt sătui de un astfel de tratament? Posibil să greşesc, dar rezultatele de la examenele naţionale vorbesc foarte clar. Abandonul şcolar la fel!
Menirea unei  şcoli sănătoase nu este de a face din copii olimpici, iar care nu reuşesc sunt proşti, asta le dărâmă încrederea nu o zideşte. Un copil care este olimpic mai are nevoie de profesor sau profesorul are nevoie de el?  Pentru ce? Atunci când vorbim de educaţie nevoile cui căutăm să fie satisfăcute?
Din cele de mai sus şi din încă o mie de motive proiectul se adresează celor care s-au săturat de monotonie.
Ce „meniu" putem oferi?
Acela care poartă numele de învăţare naturală şi care nu vine în conflict cu modul de funcţionare a omului.
Sorin Andras

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:19 Ora standard a Europei de Est