Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Programele sociale, noile proiecte și noua echipă Caritas Eparhial Oradea

Luni, Asociația Caritas Eparhial Oradea și-a prezentat

Programele sociale, noile proiecte și noua echipă Caritas Eparhial Oradea

Asociația Caritas Eparhial Oradea a organizat prima conferință de presă din anul acesta, luni, 7 septembrie 2020, la Casa Darvaș-La Roche din Oradea.

În cadrul conferinței au fost prezentate: raportul anual 2019, programele sociale în desfășurare, noile proiecte și noua componență a echipei Caritas Eparhial Oradea.
La conferință a fost prezent și PSS Virgil Bercea, episcop de Oradea, însoțit de Antoniu Chifor, vicar responsabil cu preoții.
Președintele asociației, Olimpiu Todorean, în cuvântul de deschidere, a prezentat motivul organizării conferinței, a vorbit despre locația aleasă: "Am ales Casa Darvas-La Roche ca loc pentru prezentarea noii echipe Caritas Eparhial și a noilor proiecte, pentru care suntem pregătiți să nu precupețim niciun efort, datorită faptului că această clădire este un simbol al eforturilor încununate de succes. Această clădire putea și azi să fie uitată și nepusă în valoare, dar, datorită încrederii în reușită a unei echipe inimoase, conduse de doamna Angela Lupșe, gazda noastră, a ajuns să reprezinte un întreg oraș ca pilon al Art Nouveau-lui european. Dacă avem credință, cu siguranță vom reuși și noi să scoatem la lumină proiectele noastre și să le transformăm în realitate", a prezentat componența noii echipe: Adela Popa Ghițulescu - director executiv; Miruna Moza - manager financiar; Mihai Olenici - manager proiecte; Ramona Paltin - manager atragere de fonduri; Patricia Pele - coordonator voluntari", și a vorbit despre rebranding-ul asociației, susținut de un clip video: ,,Odată cu împlinirea celor 15 ani de Caritas, am demarat și un proces de rebranding prin stilizarea și actualizarea siglei noastre și a materialelor de comunicare. Noile materiale sunt moderne, atractive și au un potențial foarte mare de tracțiune. Atractive și moderne, păstrând întru totul filozofia, viziunea și misiunea organizației noastre, aduc un suflu proaspăt felului în care vom ieși în lume. De la logo, siglă și până la website, în cursul anului 2020, toate materialele noastre s-au transformat. Mulțumim firmei Globencer, lui Mihai, Adi și Paul pentru noua identitate vizuală".
Directorul executiv, Adela Popa Ghițulescu, a prezentat proiectele aflate în implementare și proiectele în așteptare pentru a fi finanțate și implementate: ,,De la înființare și până în prezent, organizația s-a dezvoltat și a crescut în mod continuu, diversificându-și activitatea pentru a răspunde cât mai bine nevoilor din comunitate. O contribuție semnificativă pentru această creștere a avut-o activitatea depusă în cadrul departamentului de proiecte și fundraising. Odată cu criza cauzată de virusul Covid 19, organizația s-a mobilizat, a luat toate măsurile de siguranță necesare pentru angajați și beneficiari și a răspuns în continuare, prompt, nevoilor beneficiarilor. Se spune că orice criză, ori te omoară, ori te face mai puternic. Pe noi, ne-a făcut mai puternici. În anul 2020, Asociația Caritas Eparhial Oradea are șase proiecte aprobate, în valoare totală de 181.485 euro și alte cinci proiecte depuse care așteaptă răspuns, în valoare totală de 629.500 euro. În prezent, lucrăm la scrierea altor trei proiecte. O dovadă în plus a faptului că organizația își continuă drumul ascendent, în ciuda crizei, este decizia de a mai aduce în echipă un manager de proiecte. Toate proiectele noastre răspund nevoii de dezvoltare. Pe de o parte, ne referim la dezvoltarea continuă a resurselor umane (angajați și voluntari); pe de altă parte, ne referim la dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor sociale și educaționale pe care le oferim.
Proiectele dedicate dezvoltării resurselor umane urmăresc: dezvoltarea resurselor umane ale organizației noastre: angajați și voluntari; dezvoltarea profesională a specialiștilor ce lucrează în comunitățile sărace, marginalizate (vorbim aici de specialiști din domeniul social din alte organizații cărora le oferim suport, instruire, supervizare, schimburi de experiență); formarea pe politicile de protecție a copilului și a persoanei adulte vulnerabile.
Proiectele scrise pentru dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor sociale și educaționale pe care le oferim au ca obiective: dezvoltarea locală pentru comunitățile dezavantajate din județul Bihor, reducerea sărăciei și creșterea incluziunii romilor; dezvoltarea unor servicii integrate sau multifuncționale în comunități sărace, insuficient deservite.
Coordonatorul de voluntari, Patricia Pele, a prezentat, în câteva cuvinte, activitatea voluntarilor în acest timp de pandemie: ,,În contextul actual al pandemiei nu am reușit, așa cum ne-am propus, să desfășurăm proiectele demarate la începutul anului; restricțiile impuse anunțate de autorități au determinat schimbări majore și în ceea ce privește activitatea asociației. Astfel, prin interes și implicare din partea voluntarilor noștri, din grijă pentru beneficiarii serviciilor noastre sociale, ,,eroii" noștri au reușit să ne rămână alături, respectând totodată distanța fizică.
Voluntarii, prin videoclipuri realizate de ei, din camera sau biblioteca lor, au trimis căldura lor sufletească bunicilor noștri de la centrul rezidențial Casa Frențiu și i-au încurajat să fie răbdători, să continue să zâmbească, să nu își piardă speranța și să aibă încredere că, în curând, se vor revedea cu cei dragi ai lor.
Asociația Caritas Eparhial Oradea a ales, în momente dificile ale pandemiei Covid 19, să rămână alături de cei vulnerabili, de cei singuri, de cei în vârstă, dar - mai ales - de cei ai nimănui, de cei ,,ai străzii" pe care noi, angajați și voluntari, îi numim ,,ai noștri", întrucât simțim în egală măsură cu ei deznădejdea lor, resemnarea, durerea și abandonul.
Fiind atât de aproape de ei în mod obișnuit, la ceas de cumpănă nu puteam fi decât tot lângă ei, oferindu-le hrana pe care nu și-o pot permite, hrană pentru care - cei bolnavi și singuri - au renunțat uneori să mai lupte, din neputință și din lipsa motivației.
Prin sprijin concret, prin mâini întinse pentru a ne oferi ajutor, unii dintre voluntarii activi ai asociației noastre s-au dedicat acestei cauze, pășind împreună cu noi în universul sumbru în care majoritatea beneficiarilor cantinei sociale își desfășoară existența.
Și chiar dacă nu se face primăvară doar cu câteva flori, mugurii binelui continuă să iasă la iveală, precum afirmă și unul dintre voluntarii noștri: ,,A fi VOLUNTAR este o oportunitate de a planta copaci de lumină pe aleile vieții și de a multiplica bucuria de a trăi viața!"
Le mulțumim ,,eroilor" noștri, voluntarii, pentru implicarea și efortul depus și le spunem pe această cale că suntem mândri de ei și că sunt oameni minunați!
Miruna Moza, manager financiar, a prezentat noile concepte ce se vor implementa de anul acesta la Caritas Eparhial: ,,Timp de 15 ani, Asociația Caritas Eparhial Oradea a scris povești de succes. Pentru a continua misiunea socială, să facem #bine, am conștientizat nevoia asigurării unor surse financiare constante. În acest sens, Asociația Caritas Eparhial Oradea a demarat trei proiecte economice:
CEO CATERING, serviciu de catering, cu livrare la domiciliu;
CEO STUDENT, destinat studenților în căutarea unui loc de cazare la prețuri accesibile;
CEO CONSTRUCT, lucrări de construcții profesionale la prețuri corecte.
Profitul obținut din cele trei activități va contribui la susținerea unor proiecte sociale în derulare:
* o masă caldă pentru persoanele defavorizate, proiect derulat prin Cantina Socială;
* integrarea persoanelor din categoriile vulnerabile pe piața muncii, prin crearea unor locuri de muncă în domeniul construcțiilor.
Ne dorim să facem bine în continuare, suntem perseverenți și conștienți de faptul că, fără sprijinul mass-mediei, nu putem scrie povești de succes.
Invităm pe toți cei care doresc să ne ajute să acceseze serviciile noastre de catering, cazare sau construcții, asigurându-se astfel că povestea merge mai departe.
Ramona Paltin, manager strângere de fonduri, cel mai nou membru al echipei, a vorbit despre convingerea și credința cu care s-a alăturat echipei și a prezentat modalitățile prin care oamenii de bine pot sprijini activitățile curente ale asociației, punând accent pe un proiect nou - construirea unei grădinițe: ,,M-am alăturat recent echipei, cu credința și convingerea că ceea ce vom realiza aici, împreună, va schimba în bine și va avea un  impact pozitiv în viața tuturor celor cu care vom interacționa. Pandemia COVID ne-a dat tuturor un reset back to roots, ne-a făcut să vedem ceea ce contează cu adevărat în viață, să înțelegem că doar prin ajutor și sprijin reciproc o comunitate poate evolua și atinge potențialul ei maxim.
De aceea, Asociația va solicita în continuare suportul și sprijinul neprețuit pentru programele curente, cu care comunitatea este familiarizată: susținerea accesului continuu la educație al copiilor din familiile nevoiașe, foarte sărace, care frecventează Centrul Afterschool ,,Sfântul Martin" din Ioaniș; sprijinirea persoanelor în etate, asigurându-le o bătrânețe demnă și liniștită în Casa Frențiu; oferirea unei mese calde, menținerea igienei prin utilizarea dușurilor sociale - serviciu unic în municipiu, în cadrul Centrului social ,,Maria Rosa".
Pentru programele existente cât și pentru cele viitoare există posibilitatea de a se face donații online, fără costuri suplimentare, prin pagina web a Asociației Caritas Eparhial Oradea: www.caritaseparhial.ro
Iar primul proiect nou, de anvergură, pentru care am avut onoarea să fiu cooptată în echipa asociației, este construirea unei grădinițe.
Astfel, în vederea asigurării accesului sporit la educație preșcolară și sprijinirea participării părinților pe piața forței de muncă, CARITAS EPARHIAL ORADEA va construi prima grădiniță, Grădinița „Frențiu", în Cartierul Tineretului, pe str. Caporal Constantin Mușat.
În acest sens, vă ofer o sinopsă:
1.Valoarea estimată a proiectului  - 700.000 euro;
2.Grădinița se va construi pe un teren privat pus la dispoziția Asociației de către Episcopia Română Unită cu Roma, Greco-Catolică de Oradea;
3.Grădinița va fi construită conform standardelor europene și va fi una dintre cele mai moderne grădinițe de stat din oraș cu o suprafață construită de 595 mp;
4.Se vor putea înscrie 60 de copii, fără nici o discriminare;
5.Grădinița va avea trei săli de clasă /dormitoare, vestiar, băi și o sală de mese (masa va fi oferită de CEO Catering); va dispune de o sală multifuncțională - destinația principală fiind sală de sport, iar destinația secundară fiind organizarea de evenimente private; un cabinet medical - pentru a monitoriza constant sănătatea copiilor și a cadrelor implicate în procesul educațional.
6.Finalizarea construcției este preconizată pentru septembrie 2021;
 Suntem la dispoziția oricui dorește să își aducă contribuția la dezvoltarea comunității orădene, pentru a fixa o întâlnire și pentru a discuta punctual despre modalitățile de sprijin - sponsorizare și despre facilitățile fiscale existente, conform legislației în vigoare.
Cu această ocazie, facem apel la: persoanele juridice: companiile și PFA-urile implicate în CSR și la persoanele fizice, pentru a ne susține în acest demers temerar, dar necesar, pentru că noile generații sunt viitorul, iar modul în care sistemul educațional îi pregătește pentru ziua de mâine arată și calea spre care o să evoluăm ca societate.
În încheierea conferinței, PSS Virgil Bercea a spus câteva cuvinte: ,,Felicit noua echipă și mă bucur că nu treceți cu vederea pe cei care au mai mare nevoie de ajutor. Dacă sunteți atenți la maniera de lucru a Sfântului părinte Papa Francisc, veți vedea că există asemănări cu ceea ce faceți dumneavoastră. Adevărat, nu avem refugiați, dar avem persoane care au nevoie de ajutorul nostru. Ceea ce vreau să vă spun este că, dacă Bunul Dumnezeu vă ajută să puteți face lucruri bune, răsplata tot la voi va ajunge. Să nu uitați niciodată de situația romilor și cred că avem o datorie morală, înainte de toate, și spirituală de a-i ajuta. Apoi, este foarte importantă activitatea cu persoanele în vârstă, cu cei care sunt acasă și nu au pe nimeni și aici pot interveni voluntarii care pot oferi din timpul lor, înainte de toate, Domnului și, apoi, acestor semeni care au nevoie de cineva alături de ei. Să aveți încredere, foarte multă încredere, în ajutorul Domnului, că binele făcut niciodată nu rămâne nerăsplătit și această răsplată o să o simțiți în sufletul și în viața dumneavoastră, înainte de toate. Credeți cu adevărat că ceea ce faceți este spre lauda și mărirea Domnului. Curaj! Vă mulțumesc foarte mult pentru ceea ce faceți!"

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:14:58 Ora standard a Europei de Est