Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

41 de programe de master didactic, disponibile în oferta universitară

Începând cu anul universitar 2020-2021,

41 de programe de master didactic, disponibile în oferta universitară

Guvernul a aprobat în ședința de luni, 31 august 2020, o hotărâre privind reglementarea domeniilor de studii universitare de masterat, a programelor de studii universitare de masterat și a numărului maxim de studenți masteranzi care pot fi școlarizați în cadrul instituțiilor de învățământ superior de stat și particulare acreditate în anul universitar 2020-2021.

Reglementarea este motivată de propunerea senatelor universităților cu privire la actualizarea/reorganizarea programelor în cadrul domeniilor de studii universitare de masterat, în sensul satisfacerii cerințelor angajatorilor și solicitărilor beneficiarilor, precum și ca urmare a evaluărilor Agenției Române pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior (ARACIS), în perioada 16 aprilie - 30 iulie 2020.
Principalele modificări inserate ca urmare a validării consiliilor ARACIS:
1. Evaluarea și încadrarea în categoria master didactic a 41 de programe (din domeniul Științe ale educației) în cadrul a 8 instituții de învățământ superior de stat. Menționăm, în acest context, că programele de master didactic au fost realizate pe baza planului-cadru adoptat prin ordin de ministru, document care oferă o perspectivă originală, actuală și corelată cu tendințele internaționale privind formarea inițială a profesorilor, aducând în prim-plan nevoile de formare specifice contextului românesc.
2. Încadrarea în categoria master de cercetare a 40 programe de master din cadrul a 13 domenii de studii din structura a 10 universități de stat.
3. Încadrarea în categoria master profesional a 85 de programe de master (81 din cadrul a 28 de domenii de studii din structura a 19 universități de stat și 4 din cadrul a 3 domenii de studii din structura a 2 universități particulare acreditate).
4. Încadrarea unui număr de 22 programe de studii universitare de master în 19 domenii existente, acreditate din structura a 13 universități de stat, și a unui program de studii universitare de master într-un domeniu existent, acreditat din structura unei universități particulare acreditate.
5. Intrarea în lichidare a 19 programe de studii (16 din cadrul a 6 domenii de studii din structura a cinci universități de stat și trei din cadrul a trei domenii de studii din structura unei universități particulare acreditate).
Referitor la domeniile și programele de studii universitare de masterat cuprinse în actul normativ adoptat luni, acestea se dezvoltă în baza următoarelor principii:
- asigurarea unui echilibru corespunzător între studiile universitare de licență, studiile universitare de masterat și studiile universitare de doctorat;
- implicarea comunității academice în prospectarea cererilor sociale și economice de calificări universitare, în organizarea fluxurilor studențești și a programelor de studii în funcție de aceste cereri, astfel încât să dezvolte în mod notabil contribuția învățământului superior la orientarea și accelerarea schimbărilor din societate;
- asumarea de către instituțiile de învățământ superior a responsabilității publice cu privire la cheltuirea eficientă a fondurilor bugetare ce le sunt alocate.
Precizăm că, potrivit prevederilor legale în vigoare, programele de studii depuse spre evaluare la ARACIS trebuie să conducă la calificări universitare relevante pe piața muncii. Corelarea calificării cu cerințe ale pieței muncii stă la baza înregistrării acesteia de către Autoritatea Națională pentru Calificări în Registrul Național al Calificărilor din Învățământul Superior (RNCIS). În acest scop, universitățile depun la Autoritatea Națională pentru Calificări un dosar în care, printre altele, menționează solicitarea calificării de către reprezentanții pieței muncii prin nominalizarea a minimum trei angajatori/asociații profesionale care sunt interesate de noua calificare. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:38:40 Ora standard a Europei de Est