Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Selecție națională pentru angajarea a 80 de experți în dezvoltarea de resurse educaționale deschise (RED)

În cadrul proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” - CRED

Selecție națională pentru angajarea a 80 de experți în dezvoltarea de resurse educaționale deschise (RED)

Proiectul „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți" - CRED, al cărui beneficiar este Ministerul Educației și Cercetării, prin partenerii CCD Botoșani, CCD Brașov, CCD București, CCD Buzău, CCD Cluj, CCD Olt, CCD Teleorman, CCD Timiș lansează apeluri de selecție pentru 80 de posturi de experți realizarea resurse educaționale deschise pentru învățământul primar și gimnazial.

Selecția națională se derulează în perioada 26 august - 10 septembrie 2020, angajatorii fiind partenerii regionali ai Ministerului Educației și Cercetării (MEC), anterior menționați, din cadrul proiectului CRED.
Cadrele didactice selectate vor contribui, timp de 20 de luni, la dezvoltarea platformei RED din cadrul proiectului CRED, care va oferi exemple de resurse educaționale deschise pentru implementarea noului Curriculum național pentru învățământul primar și gimnazial, realizând periodic materiale educaționale.
Resursele educaționale deschise reprezintă mai mult decât un instrument educațional inovator și util în colaborarea dintre cadrele didactice. Acestea sunt un veritabil suport care și-a demonstrat importanța, cu precădere în ultimele luni care au adus provocări însemnate pentru sistemul de învățământ, facilitând procesul de predare-învățare de la distanță.
Conform anunțurilor de selecție națională, sunt căutați specialiști în realizarea de resurse educaționale deschise din toată țara, cu o experiență didactică de cel puțin cinci ani în domeniul de specialitate pentru care este realizată candidatura, care demonstrează o bună cunoaștere a noului Curriculum național din învățământul primar și gimnazial la disciplina pentru care candidează. De asemenea, este solicitată experiență în proiecte educaționale care au avut o componentă de realizare de produse multimedia, cu participare activă în dezvoltarea acestui tip de produse și experiență în crearea de produse multimedia educaționale (video, aplicații interactive etc), dovedite cu un portofoliu al resurselor reprezentative create.
În vederea aplicării pentru una dintre poziții, sunt necesare accesarea www.educred.ro/red, alegerea partenerului angajator, completarea formularului online și depunerea sau trimiterea dosarului personal, în format fizic, către partenerul angajator.
Depunerea/trimiterea dosarului de înscriere și completarea formularului online sunt obligatorii.
Anunțurile de selecție pot fi parcurse pe paginile web ale fiecărui CCD partener în proiect.
***
„Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți - CRED" este un proiect de anvergură pentru sistemul educațional românesc, fiind lansat în anul 2017 și având o durată de implementare de patru ani. Este cel mai important proiect al Ministerului Educației și Cercetării ce vizează învățământul preuniversitar și este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.
Proiectul se implementează la nivel național și are 12 parteneri, instituții publice: Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, opt case ale corpului didactic din fiecare regiune de dezvoltare și trei inspectorate școlare.
CRED este parte integrantă a Strategiei Europa 2020, prin Strategia privind Reducerea Părăsirii Timpurii a Școlii (aprobată prin Hotărârea de Guvern nr. 417/2015). (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:21 Ora standard a Europei de Est