Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cursul de Limbă, cultură și civilizație românească (LCCR) se desfășoară și în școli din Franța

Începând din acest an,

Cursul de Limbă, cultură și civilizație românească (LCCR) se desfășoară și în școli din Franța

Franța devine, începând din acest an, a șaptea țară din Europa în care va fi predat cursul opțional de Limbă, cultură şi civilizaţie românească (LCCR), urmare a demersurilor întreprinse de către Institutul Limbii Române (ILR) și Ambasada României în Franța, precum și a sprijinului oferit de către Primăria localității Le Blanc-Mesnil.

Sunt bucuros că acest demers prinde viață! Avem o relație excelentă cu Thierry Meignen, primarul orașului Le Blanc-Mesnil, de lângă Paris, unde trăiesc aproximativ 2.000 de români. A primit cu multă deschidere propunerea ambasadei, care a fost imediat sprijinită de către  Institutul Limbii Române și Ministerul Educației și Cercetării din România. Directorul general al ILR, doamna Daiana-Theodora Cuibus, a fost, de altfel, la Paris și au fost selectați și profesorii care vor susține cursurile. Astfel că, din această toamnă, în trei școli din Le Blanc-Mesnil încep cursuri de Limbă, cultură și civilizație românească pentru elevi români și nu numai. Este un prim pas, sunt primele cursuri de acest tip în Franța și sunt convins că vor urma și altele", a declarat ambasadorul României în Franța, Excelența Sa Luca Niculescu (în foto).
„Sunt încântată să vorbesc despre această premieră educațională,  și anume: din toamnă, în trei școli franceze, copiii români, dar nu doar aceștia, se vor bucura de posibilitatea de a studia cursul de Limbă, cultură şi civilizaţie românească. Doresc să o felicit pe doamna Daiana-Theodora Cuibus, director general al Institutului Limbii Române, care a coordonat cu profesionalism și dăruire această importantă realizare. Am încredere și sunt convinsă că, în timp, Ministerul Educației și Cercetării, prin Institutul Limbii Române, va extinde acest program și va promova, astfel, cunoașterea limbii și culturii naționale", a declarat ministrul Educației și Cercetării, Monica Anisie.
Cele trei școli vor găzdui, pentru început, nouă grupe de elevi, cursul fiind deschis tuturor celor interesaţi, nu doar elevilor de origine română. Numărul estimat de cursanți este de 150.
Protocolul pentru desfăşurarea acestui curs în orașul Le Blanc-Mesnil a fost semnat în luna iulie. La finalul săptămânii trecute, Institutul Limbii Române a încheiat procedura de selecție a personalului didactic care va susține acest curs.
Franţa se alătură, astfel, celorlalte șase ţări în care se derulează programul LCCR (Italia, Spania, Belgia, Portugalia, Irlanda, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord), însumând 128 de colaboratori, 446 de unități școlare, 849 de grupe de elevi și aproximativ 13.200 de cursanți.
Cursul opţional este predat de cadre calificate, selectate prin concurs din rândul comunităţii româneşti, într-un format de două ore pe săptămână, în regim gratuit. Pe lângă orele de curs, profesorii şi elevii sunt implicaţi în activităţi culturale, de promovare a culturii şi civilizaţiei româneşti în mediile educaţionale şi în comunităţile de care aparţin.
Demn de menționat este faptul că în Belgia, limba română a fost preluată și în programa școlară, prin cursurile de multiculturalism, susținute tot de colaboratorii Institutului Limbii Române.
Obiectivele principale ale cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească (lansat, inițial, în Italia și Spania, în anul școlar 2007-2008):
*Integrarea elevilor de origine română în țările de adopție, odată cu păstrarea valorilor fundamentale ale identității naționale - limbă și cultură.
*Facilitarea reintegrării în învățământul preuniversitar și universitar românesc a elevilor români din diaspora, în momentul reîntoarcerii în țară.
*Facilitarea parcursului școlar al elevilor de origine română în țările de adopție (în Irlanda și Franța, aceștia pot susține o probă de Bacalaureat la disciplina Limba română).
*Promovarea limbii și culturii românești în țările în care se predă cursul (acesta estedeschis și altor categorii de elevi, grupele care se pot forma fiind mixte).
Alte detalii sunt disponibile aici: https://www.ilr.ro/lccr.
(B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:16 Ora standard a Europei de Est