Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Turismul durabil, alternativa pentru comuna mea!”

Curs teoretic şi practic de Turism durabil

„Turismul durabil, alternativa pentru comuna mea!”

Reprezentanţii a peste 30 de municipii, oraşe şi comune din judeţul Bihor s-au familiarizat cu termenul de Turism durabil, au conştientizat că pot avea rolul-cheie în procesul de transformare a acestuia într-un catalizator al viitorului comunităţilor din care provin şi au analizat modele de proiecte specifice!

Asociaţia Culturală D'ART Oradea - cu sprijinul financiar al Consiliului Judeţean Bihor, prin Direcţia Social-Comunitară - a organizat sâmbătă, 22 august 2020, un curs teoretic şi practic de Turism durabil destinat administraţiilor publice locale din judeţul Bihor, intitulat „Turismul durabil, alternativa pentru comuna mea!"
Turismul durabil creează locuri de muncă, oferă oamenilor ocazia de a-şi schimba viaţa în mai bine, generează resurse pentru protejarea culturii şi a mediului, aduce la viaţă zone rurale nevalorificate altfel. Scopul realizării unui Turism durabil trebuie să fie, deci, subordonat planurilor de dezvoltare economică şi socială, iar implementarea politicilor şi planurilor turistice este responsabilitatea administraţiilor locale: ele răspund de stabilirea tacticii, planificării şi cercetării, realizarea infrastructurii de bază, dezvoltarea anumitor atracţii turistice, stabilirea şi administrarea normelor de oferire a facilităţilor şi serviciilor etc.
Cursul „Turismul durabil, alternativa pentru comuna mea!" a fost susţinut de membri şi colaboratori ai Asociaţiei Culturale D'ART Oradea - formatori, specialişti în Dezvoltare durabilă regională şi Agroturism, Dezvoltare rurală, Managementul administraţiei publice locale, Managementul proiectelor şi Managementul afacerilor şi a avut următorul desfăşurător/ program: Dezvoltarea durabilă (prezentare),  Turismul durabil (prezentare), Managementul proiectelor (prezentare), Managementul proiectelor de turism durabil (analiză interactivă de proiecte implementate), Ghidul practic pentru înfiinţarea societăţilor comerciale şi ONG-urilor cu acţionari/ asociaţi consilii locale
La cursul propriu-zis (desfăşurat în Cetatea Oradea, în condiţii de maximă siguranţă sanitară) au fost prezenţi reprezentanţii a șapte unităţi administrativ-teritoriale bihorene: Salonta, Borş, Căbeşti, Sânnicolau Român, Popeşti, Oşorhei şi Pomezeu; reprezentanţii altor 25 de comune - care au confirmat interesul pentru curs - au primit informaţiile în format electronic şi vor putea, în perioada următoare, să adreseze eventuale întrebări organizatorilor, telefonic sau prin email.
Organizatorii vor transmite informaţiile şi celorlalte municipii, oraşe şi comune bihorene interesate de Turismul durabil şi chiar vor organiza un nou curs pentru reprezentanţii acestora, când condiţiile o vor permite.
Nicolae Pop

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:42:14 Ora standard a Europei de Est