Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

S-a încheiat reabilitarea fațadelor exterioare și acoperișului Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea

La doi ani de la incendiu

S-a încheiat reabilitarea fațadelor exterioare și acoperișului Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea

Primarul Ilie Bolojan și Preasfinția Sa, episcopul greco-catolic Virgil Bercea au ţinut vineri, 21 august 2020, o conferință de presă, prilejuită de finalizarea lucrărilor de reabilitare a fațadelor exterioare și a acoperișului Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea, la doi ani de la incendiul care a afectat grav clădirea.

În cadrul conferinței de presă, episcopul a mulțumit donatorilor, orădenilor precum și Primăriei Oradea pentru ajutorul acordat în reabilitarea clădirii emblematice a orașului nostru, menționând că, în opinia sa, este o minune faptul că, la doi ani după tragicul accident, clădirea a fost refăcută și poate fi admirată în toată splendoarea ei.
„Bunul Dumnezeu ne-a ajutat să ajungem această zi, să revedem acest palat, această clădire reprezentativă a Oradiei, din Piața Unirii, în toată splendoarea ei. Eu cred că Bunul Dumnezeu face minuni - și aceasta este o minune, după ce s-a întâmplat cu această clădire, faptul că la doi ani palatul este așa cum a fost înainte. Mulțumim, mulțumesc lui Dumnezeu, dar mulțumesc și oamenilor care cu adevărat au simțit că trebuie să pună osul alături de Episcopie și de toți orădenii pentru a reda această față frumoasă a palatului. Vă mulțumesc tuturor, mulțumesc orădenilor care au ajutat la refacerea palatului episcopiei. Să știți că vă port zilnic în rugăciunile mele, este cel mai profund mod de a vă mulțumi, tuturor, la toți orădenii. Bunul Dumnezeu să ne ajute să mergem mai departe", a spus episcopul Virgil Bercea.
O clădire emblematică pentru Oradea
La rândul său, primarul Ilie Bolojan a amintit etapele reabilitării din ultimii doi ani.
„Vreau să mulțumesc voluntarilor care au făcut donații. Cei mai mari donatori sunt  orădenii, care au contribuit cu o sumă de aproximativ 2 milioane de euro, atât cât reprezintă până acum costul total al reabilitării în faza în care o vedeți. Din impozitele și taxele plătite de toți orădenii către bugetul local s-a refăcut această clădire", a spus primarul municipiului Oradea.
Ilie Bolojan a menționat că urmează a treia etapă de reabilitare a interioarelor palatului. În prezent se lucrează la întocmirea studiului de fezabilitate pentru reabilitarea spațiilor interioare din palat. În cursul lunii septembrie, studiul ar urma să fie finalizat. Având în vedere nivelul de degradare din interior, se estimează că lucrările de reabilitare vor dura între 2 și 3 ani, iar Primăria Oradea caută soluții pentru finanțarea acestor lucrări: fonduri europene, fonduri din programele naționale de conservare a patrimoniului sau bugetul local.
„În această toamnă, obiectivul Primăriei Oradea este să găsim finanțare pentru continuarea lucrărilor, acestea pot fi realizate din bani europeni, din axele de patrimoniu care vor fi deschise începând din 1 ianuarie, ar putea fi finanțări din fondul de patrimoniu național pe care îl gestionează Ministerul Culturii sau pot fi bugetele locale în continuare într-o formă de cofinanțare. Sigur oamenii se întreabă de ce această clădire trebuia reabilitată. Aceasta este o clădire emblematică pentru Oradea, este un loc încărcat de istorie. Aici s-au luat decizii majore pentru zona noastră, este o clădire încărcată de istorie pentru orădeni și trebuia să o reabilităm. Sper că în următorii ani această clădire va reintra în toată splendoarea ei în circuitul public din Oradea", a spus primarul Ilie Bolojan.
Reabilitarea clădirii afectate de incendiu
Amintim că în urma incendiului care a cuprins Palatul Episcopal Greco-Catolic din Oradea, în data de 25 august 2018, Municipiul Oradea a încheiat un contract de parteneriat cu Episcopia Română Unită cu Roma, Greco-Catolică, de Oradea, în vederea realizării lucrărilor de consolidare, reabilitare și refuncționalizare a clădirii afectate de incendiu  și administrării de către Municipiul Oradea a Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea, pe o perioadă de minimum 20 de ani.
După incendiul de 25 august 2018, s-au făcut donații, suma totală colectată în anul 2018 fiind de 28.524 lei.
Firma S.C. TRAMECO S.A. a intervenit începând cu luna septembrie 2018 în vederea degajării molozului și luării măsurilor pentru punerea în siguranță a palatului și efectuării lucrărilor care țineau de acoperiș și de partea superioară a clădirii. A fost întocmită expertiza tehnică, proiectul tehnic și detaliile de execuție în vederea reconstruirii parțiale și reabilitării zonei distruse de incendiu, iar după obținerea autorizaţiei de construire a fost demarată execuția lucrărilor.
Valoarea lucrărilor efectuate în regim de urgență a fost de 7.947.598,61 lei fără TVA, acestea incluzând și serviciile de proiectare.
În cadrul acestui contract s-au executat următoarele lucrări: evacuarea molozului și punerea în siguranță a clădirii; refacerea planșeului de peste etaj la forma, dimensiunile și cotele de nivel avute iniţial, dar cu soluție din beton armat monolit, alcătuit din centuri din beton armat prevăzute peste pereții longitudinali portanţi ai celor trei aripi ale construcției, precum și peste pereții portanți transversali, respectiv grinzi metalice și lucrări de refacere a acoperișului tip șarpantă din grinzi lamelare încleiate, cu învelitoare din țiglă ceramică și tablă din cupru la turnulețele de pe acoperiș.
A urmat a doua etapă de reabilitare, cea a fațadelor exterioare și de refacere a iluminatului arhitectural, iar în urma procedurii de licitație care a fost organizată, s-a semnat contractul cu asocierea SC DRUM ASFALT SRL și SC TRAMECO SA. Ordinul de începere a lucrărilor de execuție a fost dat la 1.04.2020. Valoarea contractată a lucrărilor este de 1.776.028,25 lei fără TVA, pentru următoarele lucrări executate: reabilitare fațade situate în curtea interioară, reabilitare fațadă situată spre str. Episcop Mihai Pavel, tâmplărie lemn fațadă Piața Unirii, tâmplărie lemn fațadă str. Episcop Mihai Pavel, tâmplărie lemn fațade curte interioară, reabilitare fațadă situată spre Piața Unirii, reparații tencuieli la calcan str. Episcop Mihai Pavel, precum și iluminat arhitectural.
În acest weekend, timp de trei zile (21-23 august), între orele 12-20, vor fi organizate Zilele porţilor deschise la Palatul Episcopal.
În cadrul acestora, vizitatorii vor putea vedea o serie de imagini din timpul incendiului, din perioada lucrărilor, dar și diverse obiecte recuperate după incendiu, toate expuse în cadrul unei expoziții. (B.P.)
***
Lucrările efectuate
În urma incendiului care a cuprins Palatul Episcopal Greco-Catolic din Oradea, în data de 25 august 2018, Municipiul Oradea a încheiat un contract de parteneriat cu Episcopia Română Unită cu Roma, Greco-Catolică, de Oradea, în vederea realizării lucrărilor de consolidare, reabilitare și refuncționalizarea clădirii afectate de incendiu și administrării de către Municipiul Oradea a Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea, pe o perioadă de minimum 20 de ani.
După incendiul din 25 august 2018, s-au făcut donații, suma totală colectată în anul 2018 fiind de 28.524 lei.
Firma S.C. TRAMECO S.A. a intervenit începând cu  luna septembrie 2018  în vederea degajării molozului și luării măsurilor pentru punerea în siguranță a palatului și efectuării lucrărilor care țineau de acoperiș și de partea superioară a clădirii. A fost întocmită expertiza tehnică, proiectul ethnic și detaliile de execuție în vederea reconstruirii parțiale și reabilitării zonei distruse de incendiu, iar după obținerea autorizației de construire a fost demarată execuția lucrărilor.
Valoarea lucrărilor efectuate în regim de urgență a fost de 7.947.598,61 lei fără TVA, acestea incluzând și serviciile de proiectare.
În cadrul acestui contract s-au executat următoarele lucrări: evacuarea molozului și punerea în siguranță a clădirii; refacerea planșeului de peste etaj la forma, dimensiunile și cotele de nivel avute inițial, dar cu soluție din beton armat monolit alcătuit din centuri din beton armat prevăzute peste pereții longitudinali portanți ai celor trei aripi ale construcției, precum și peste pereții portanți transversali, respectiv grinzi metalice și lucrări de refacere a acoperișului tip șarpantă din grinzi lamelare încleiate, cu învelitoare din țiglă ceramică și tablă din cupru la turnulețele de pe acoperiș.
A urmat a doua etapă de reabilitare. În urma procedurii de licitație derulate, s-a încheiat contractul de lucrări „Reabilitare fațade și refacere iluminat arhitectural la Palatul Episcopal Greco-Catolic din Oradea", contract care a fost semnat în data de 3.03.2020 cu asocierea S.C. DRUM  ASFALT S.R.L. și S.C. TRAMECO S.A.  Ordinul de începere a lucrărilor de execuție a fost dat la 1.04.2020.
Durata contractului este de 8 luni de la data predării Ordinului de începere a lucrărilor.
Executantul este  Asocierea S.C. DRUM ASFALT S.R.L. și S.C. TRAMECO S.A.
Valoarea contractată a lucrărilor este de 1.776.028,25 lei fără TVA pentru următoarele lucrări executate: reabilitare fațade situate în curtea interioară, reabilitare fațadă situată spre str. Episcop Mihai Pavel, tâmplărie lemn fațadă Piața Unirii, tâmplărie lemn fațadă str. Episcop Mihai Pavel, tâmplărie lemn fațade curte interioară, reabilitare fațadă situată spre Piața Unirii, reparații tencuieli la calcan str. Episcop Mihai Pavel, iluminat arhitectural.
Urmează a treia etapă de reabilitare, a interioarelor Palatului. În prezent se lucrează la întocmirea Studiului de fezabilitate pentru reabilitarea spațiilor interioare din palat. În cursul lunii septembrie studiul ar urma să fie finalizat. Având în vedere nivelul de degradare din interior, se estimează că lucrările de reabilitare vor dura între 2 și 3 ani. Primăria Oradea caută soluții pentru finanțarea acestor lucrări: fonduri europene, fonduri din programele naționale de conservare a patrimoniului sau bugetul local. (B.P.)
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: S-a încheiat reabilitarea fațadelor exterioare și acoperișului Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:12 Ora standard a Europei de Est