Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Interculturalitatea din spaţiul anglo-saxon și cel românesc” la Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia

Proiectul

„Interculturalitatea din spaţiul anglo-saxon și cel românesc” la Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia

Activităţile extracurriculare realizate an de an cu scopul de a-i familiariza pe elevi şi cadrele didactice cu diversitatea culturală a spaţiului anglo-saxon ca urmare a studiului limbilor străine la clasă au dus la realizarea acestui proiect educativ, avizat de I.Ș.J. Bihor cu numărul 231/07.11.2019.

 În calitate de profesor de limba engleză, pregătesc și îndrum elevii în fiecare an pentru a sărbători la nivelul școlii Ziua Europeană a Limbilor Străine, de Halloween, pregătim creații artistice și dovleci cât mai interesanți, de Naşterea Domnului, pictăm icoane, desene, felicitări, de Valentine's Day, copiii își trimit felicitări și mici cadouri și facem o comparație între Dragobete și Valentine's Day, realizăm mărțișoare și felicitări originale cu ocazia Zilei de 8 Martie, iar de Paşti, participăm la Festivalul de Pricesne desfășurat în fiecare an la nivelul unității și încondeiem ouă la Festivalul de la Drăgoteni. De Ziua Europei, devenim mai conştienţi că facem parte din marea familie a Uniunii Europene şi de 1 Iunie, ne amintim cu toţii de copilăria noastră fericită.
Organizez și coordonez aceste activități din dorința de a conştientiza elevii de importanţa învățării unei limbi străine, a cunoașterii altor culturi, a altor civilizații, literaturi și pentru a privi lumea înconjurătoare cu mai mult interes.
Câteva obiective urmărite în acest proiect: stimularea potenţialului artistico-creativ al elevilor și implicarea lor în activități motivante care să prevină/reducă absenteismul și abandonul școlar; creșterea motivației elevilor pentru lucrul în echipă; valorizarea activităţii didactice şi educative desfăşurate de profesorii de limbi străine; creşterea calităţii demersului didactic.
Au fost implicați elevii Școlii Gimnaziale Nr. 1 Roșia, elevi și cadre didactice ale școlilor partenere și cadre didactice de la Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia.
Au fost semnate parteneriate cu nouă școli din județ și din alte județe: Şcoala Gimnazială  Nr. 1 Remetea, Şcoala Gimnazială ,,Viorel Horj" Drăgăneşti, Liceul Vocaţional Pedagogic „Nicolae Bolcaş", Beiuş, Liceul Tehnologic „Țara Moților" Albac - județul Alba, Liceul Tehnologic „Unirea" Ștei, Colegiul Național „Samuil Vulcan" Beiuș, Școala Gimnazială Nr. 1 Tărcaia, Liceul Tehnologic „Transilvania" Deva - județul Hunedoara, Școala Gimnazială Nr. 1 Răbăgani. Au participat 25 de cadre didactice și 122 de elevi.
Proiectul a inclus un calendar cu următoarele activități: „Ziua Europeană a Limbilor", ,,Funny Halloween", ,,Ziua Educaţiei  Globale", ,,It`s Chrismas for all - E Crăciun pentru toţi" - concurs cu participare indirectă; realizarea unei expoziţii de felicitări, jurizarea, premierea, trimiterea diplomelor şi adeverinţelor către parteneri; „Dragobete vs. Valentine s Day" - concurs cu participare indirectă; realizarea unei expoziţii cu lucrările copiilor, jurizarea, premierea, trimiterea diplomelor şi adeverinţelor către parteneri; ,,8 Martie - Mother's Day", ,,Happy Easter - Hristos a Înviat!", ,,Ziua Europei".
Activitățile s-au desfășurat conform calendarului, excepție făcând ultimele două activități, care datorită situației actuale, pentru prevenirea și combaterea îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2 în unitățile/instituțiile de învățământ, instituțiile publice și toate structurile aflate în subordonarea sau coordonarea Ministerului Educației și Cercetării, nu s-au putut desfășura față în față, acestea fiind desfășurate online în lunile mai - iunie 2020, urmând a se relua în anul școlar următor.
În urma fiecărei activităţi realizate s-a completat o fişă tip de activitate, care a permis urmărirea realizării obiectivelor şi rezultatelor propuse, s-au făcut fotografii pe parcursul derulării proiectului, s-au organizat expoziţii cu produsele realizate de elevi, mese rotunde și discuţii între membrii echipei de proiect.
Au avut loc două concursuri cu participare indirectă: „It`s Chrismas for all - E Crăciun pentru toţi", concurs de felicitări și afişe în limbile engleză și română, ornamente - decoraţiuni de Crăciun. La concurs au participat 16 cadre didactice și 81 de elevi. Am realizat expoziţia de felicitări, jurizarea, premierea, trimiterea diplomelor şi adeverinţelor către parteneri.
Al doilea concurs din cadrul proiectului a fost: „Dragobete vs. Valentine s Day", concurs cu participare indirectă de fotografii, postere, felicitări, crafturi. Au participat 11 cadre didactice și 41de elevi. Am organizat expoziţia de felicitări, jurizarea, premierea, trimiterea diplomelor şi adeverinţelor către parteneri.
Apreciez și aduc mulțumiri pentru implicare și colaborare tuturor partenerilor din proiect, conducerii Școlii Gimnaziale Nr. 1 Roșia, doamna director, profesor Silaghi Valentina-Gela care este și responsabilul proiectului, dar și colegilor, membri ai echipei de proiect: prof. Lungu Dana Cosmina, Ștef Ramona, Mariana Foncea și Harn Andreea Anca. Un rol important au avut membrii juriului, prof. Silaghi Valentina-Gela, Moghiș Marius, Ujoc Maria, Jula Sorina și Lucaciu Mădălina, care au jurizat cele 122 de lucrări ale elevilor participanți la cele două concursuri.
Sursele de finanţare au fost din fonduri proprii. Diplomele și adeverințele membrilor și partenerilor proiectului au fost eliberate de către noi, Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia.
Deoarece activităţile proiectului se află an de an în calendarul activităţilor extracurriculare al şcolii, proiectul va avea continuitate şi va oferi beneficiarilor oportunitatea de exprimare artistico-creativă în fiecare an. Cadrele didactice implicate în implementarea proiectului vor asigura doar o diversitate a activităţilor propuse pentru a menţine treaz interesul elevilor pentru activităţile legate de diversitatea spaţiului anglo-saxon.
Profesor Cioloș Adina-Ionela,
coordonator proiect
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: „Interculturalitatea din spaţiul anglo-saxon și cel românesc” la Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:20:31 Ora standard a Europei de Est