Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Acces online la educatie

La Centrul After School din Ioaniș

Acces online la educatie

La Centrul After School din Ioaniș al Asociației Caritas Eparhial Oradea, sunt înscriși 62 de copii de clasele I-IV care provin din familii sărace.

Aceștia nu au avut acces la educație în perioada în care școlile au fost închise din cauza crizei epidemiologice pentru că nu au mijloacele tehnologice de comunicare on-line. În condițiile în care ceilalți copii și-au continuat activitatea școlară participând la cursurile on-line, pentru copiii săraci, procesul educațional s-a oprit. Ei riscă și mai mult marginalizarea și sunt la un pas de a abandona școala. În această perioadă de criză copiii săraci nu au opțiuni. Acest lucru înseamnă că au nevoie de la profesorii de la centru și de tehnologie modernă.
Prin decizia președintelui Asociației Caritas Eparhial Oradea, pr. Olimpiu Todorean, cu data de 10 august 2020 s-a reluat activitatea la Centrul After School ,,Sfântul Martin" din Ioaniș ținându-se cont de recomandarea autorităților abilitate în contextul actual al epidemiei cu virusul COVID-19.
S-au luat măsuri de informare a tuturor angajaților și a copiilor care participă la activități de tip after school. Triajul epidemiologic al personalului angajat în unitate și al copiilor se efectuează zilnic la începutul programului, de către persoana desemnată anume în acest scop.
Efectivul de copii, pe fiecare clasă de ciclu primar a fost organizat în două grupe: grupa pară și grupa impară astfel încât să se permită reducerea numărului de copii în sală, iar distanța dintre ei să fie maximizată, fără a compromite funcționarea normală a activităților pedagogice. Numărul maxim admis, într-o sală de lucru, este de 9 copii, grupele alternând zilnic.
Materialul necesar pentru fiecare activitate este asigurat individual (instrumente de scris, caiete, cărți, etc.).
Se utilizează gadget-uri tip Tabletă pentru activitățile educaționale, și acestea sunt alocate fiecărui copil în parte și se păstrează pe masa de lucru.
Pentru a continua sprijinul acordat de câțiva ani copiilor am căutat soluții. Astfel, în această lună, 50 de tablete au ajuns la Centrul educațional în cadrul unui proiect care vizează asigurarea continuării procesului de educație în timpul pandemiei pentru copiii defavorizați, beneficiari ai Centrului After School din Ioaniș. Proiectul, în valoare de 12.500 euro este finanțat de KinderMissionsWerk, din Aachen, Germania, organizație parteneră, care a înțeles că fără aceste tablete, accesul la educație al acestor copii în condițiile realizării educației on line este zero.
Cu ajutorul tabletelor, profesorii de la centru vor oferi sprijin în această perioadă copiilor atât pe perioada vacanței (pentru a recupera ceea ce deja s-a predat on line), cât și pe perioada anului școlar. Profesorii de la centru și psihologi voluntari vor oferi sprijin emoțional și psihologic atât copiilor cât și familiilor acestora. Copiii și familiile lor vor primi informații corecte și în timp real despre evoluția situației de criză, despre virusul Covid-19 și despre măsurile de protejare a lor și a celor din jur. Copiii și educatorii vor putea desfășura în continuare, o mare parte din activitățile de la centru, în condiții de siguranță.
Un aspect care a fost tratat cu foarte mare responsabilitatea din partea Asociației Caritas Eparhial Oradea este siguranța on line a copiilor care vor utiliza aceste tablete luându-se toate măsurile necesare înainte de darea în folosință a tabletelor pentru ei, astfel încât să se afle permanent în siguranță.
O zi plină de trăiri profunde, bucurie și împlinire când ne-am revăzut, în sala de activități, după 5 luni. Îmi va rămâne în minte și suflet imaginea copiilor când au intrat nerăbdători în sala de grupă și pe fiecare bancă era câte o tabletă. Cu uimire, mirare și o explozie de bucurie au strâns tabletele în brațe. Cu atâta bucurie și fericire pe chip, îmi spuneau că acum au și ei tableta lor, că vor avea pe ce să învețe, că nu vor mai trebui să împartă cu frații lor, telefonul părinților pentru a face temele. Sunt mândră de ei, pentru că i-am văzut nerăbdători și dornici de a învăța, pentru că, cu toate că pe tabletă sunt și jocuri, ei au exersat la matematică. (Andraș Corina - coordonator centru)
Adela Popa Ghițulescu,
director executiv
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Acces online la educatie.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:49:06 Ora standard a Europei de Est