Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Consilierea personală în contextul actual”, la Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia

Proiectul

,,Consilierea personală în contextul actual”, la Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia

Acest proiect (avizat de I.Ș.J. Bihor cu numărul 232/07.11.2019) a apărut în urma nevoii de a face ceva diferit cu elevii de debut din ciclul gimnazial, respectiv elevii clasei a V-a, de la Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia, de a reuși să fac trecerea mai ușoară de la doamna învățătoare la doamna dirigintă.

Este perioada în care se mărește numărul de cadre didactice cu care aceștia vin în contact dar și nivelul de vârstă a elevilor cu care interacționează. Sunt provocări, diferite emoții cu care elevii se confruntă, iar rolul dirigintelui este de a-i ajuta ca trecerea de la învățământul primar la cel gimnazial să fie domoală din punct de vedere emoțional. Pornind de la considerentul că activitățile extrașcolare ajută mult la coeziunea grupului, la dezvoltarea legăturilor de prietenie și relaționare corectă a colegilor de clasă, am conceput acest proiect educativ din dorința de a desfășura activități în afara programei școlare care să cuprindă mai multe paliere de activități necesare în dezvoltarea armonioasă, atât fizic cât și emoțional.
Au fost implicați 27 de elevi ai clasei a V-a, părinții acestora, cadre didactice de la Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia și instituțiile partenere.
Proiectul a inclus un calendar cu următoarele activități și parteneri din instituții diferite, respectiv Ocolul Silvic Dobrești, Cabinet Medical Individual Dr. Ion Monica-Roșia, C.J.R.A.E. Bihor și Postul de Poliție Roșia:
„Flora și fauna plaiurilor din Roșia"- parteneri, pădurar, dl Codrean Florin și doamna profesoară Silaghi Valentina-Gela; ,,Să creștem frumos!"- partener, doamna doctor Ion Monica; ,,Cine sunt eu? "- partener, doamna profesor psiholog școlar Mladoniczky Edittha; ,,Violența naște violență!"- partener, domnul agent de poliție AS Lezeu Doru Romeo; ,,Despre noi și vârsta noastră!"- partener, profesor psiholog școlar Mladoniczky Edittha; ,,Cui pot cere ajutorul?"- partener, agent de poliție AS Lezeu Doru Romeo; ,,De ziua ta, mămico..."- partener, doamna profesoară Herlea Angela; ,,Nimic fără Dumnezeu!"- partener, domnul profesor Ciuhandu Florentin; ,,Apa, izvor de sănătate!" - partener, doamna doctor Ion Monica; ,,Un mediu curat, o viață mai sănătoasă! "- parteneri, pădurar, dl Codrean Florin și doamna profesoară Silaghi Valentina-Gela.
Activitățile s-au desfășurat conform calendarului, excepție făcând ultimele două activități care datorită situației actuale, conform Ordinului nr. 4.267/841/2020 pentru stabilirea unor măsuri de prevenire și combatere a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2 în unitățile/instituțiile de învățământ, instituțiile publice și toate structurile aflate în subordonarea sau coordonarea Ministerului Educației și Cercetării, publicat în Monitorul Oficial nr. 417 din 19 mai 2020 nu s-au putut desfășura față în față, acestea fiind desfășurate online în lunile mai-iunie 2020.
În urma fiecărei activităţi realizate s-a completat o fişă tip de activitate, care a permis urmărirea realizării obiectivelor şi rezultatelor propuse, s-au făcut fotografii pe parcursul derulării proiectului, expoziţii cu produsele realizate de elevi, mese rotunde și discuţii între membrii echipei de proiect.
Consider că au fost realizate obiectivele propuse, dintre acestea foarte importante fiind cunoaşterea specificului vieţii din mediul rural, a siguranței emoționale și fizice, a stării de sănătate.
Apreciez și aduc mulțumiri pentru implicare și colaborare partenerilor de proiect care au participat voluntar (și neremunerați) la activitățile proiectului: profesor psiholog școlar Mladoniczky Edittha, doctor Ion Monica, pădurar Codrean Florin, agent de poliție AS Lezeu Doru-Romeo, conducerii Școlii Gimnaziale Nr. 1 Roșia, doamnei director, profesor Silaghi Valentina-Gela care este și responsabilul proiectului, dar și colegilor, membri ai echipei de proiect, Herlea Angela și Ciuhandu Florentin.
Sursele de finanţare au fost din fonduri proprii. Diplomele și adeverințele membrilor și partenerilor proiectului au fost eliberate de către Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia.
Intenționez ca activităţile proiectului să fie introduse anual în calendarul activităţilor extra-curriculare al şcolii. Proiectul va avea continuitate şi va oferi beneficiarilor oportunitatea de exprimare civică și artistico-creativă în fiecare an, modificând tematica în funcție de vârsta și nevoile copiilor. Cadrele didactice implicate în implementarea proiectului vor asigura doar o diversitate a activităţilor propuse pentru a menţine treaz interesul elevilor pentru activităţile legate de autocunoaștere, siguranța emoțională și fizică, spiritul civic, stil de viață sănătos, dragostea pentru frumos și mediu.
Profesor Cioloș Adina-Ionela,
coordonator proiect
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: ,,Consilierea personală în contextul actual”, la Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:33:26 Ora standard a Europei de Est