Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

PNL Bihor și-a desemnat candidații pentru funcția de primar al municipiului Oradea și pentru cea de președinte la Consiliul Județean Bihor

Dl Florin Birta - primar, iar dl Ilie Bolojan - președinte (al Consiliului Județean Bihor)

PNL Bihor și-a desemnat candidații pentru funcția de primar al municipiului Oradea și pentru cea de președinte la Consiliul Județean Bihor

Ieri, 7 august 2020, în urma ședințelor organismelor de conducere PNL de la nivelul municipiului Oradea și al județului Bihor, dl Florin Birta, președintele PNL Oradea și viceprimar al municipiului Oradea, a fost desemnat candidat la funcția de primar al municipiului Oradea, iar dl Ilie Bolojan, președintele PNL Bihor, a fost desemnat candidat la funcția de președinte al Consiliului Județean Bihor.

Până joi, 13 august, dl Florin Birta va prezenta Biroului Politic Municipal al PNL Oradea pentru aprobare echipa de consilieri municipali.
Echipa de consilieri județeni a PNL Bihor va fi definitivată până la aceeași dată, pe baza consultărilor cu organizațiile locale din județ.
„Am făcut parte din echipa care a pus Oradea pe harta celor mai performante orașe din țară, am lucrat alături de domnul primar Ilie Bolojan în toți acești ani, iar scopul nostru a fost acela de a transforma Oradea într-un oraș modern, într-un oraș exemplu. Sunt conștient că am o misiune grea, dar sunt convins că, avându-l pe domnul Bolojan la șefia Consiliului Județean, eforturile noastre comune de a duce Oradea şi judeţul mai departe în direcția bună vor fi încununate cu succes. Oradea este pe mâini bune și vom continua împreună ceea ce s-a făcut în Oradea în ultimii 12 ani", a declarat Florin Birta.
„A fost o onoare pentru mine să fiu primar al orașului Oradea timp de 12 ani și le mulțumesc orădenilor pentru încrederea pe care mi-au acordat-o. La progresele pe care le-a făcut Oradea în acești ani, înafară de meritul orădenilor și al investitorilor, cred că un rol important l-a avut și Primăria Oradea prin proiectele realizate. Dezvoltarea orașului depinde mult însă și de ce face Consiliul Județean. Aeroportul Oradea, de exemplu, este în subordinea Consiliului Județean, iar dacă vrem să avem mai multe zboruri de pe aeroport, trebuie să schimbăm abordarea de până acum. Am luat decizia să candidez la funcția de președinte al Consiliului Județean Bihor pentru a îndrepta lucrurile și, prin colaborarea cu Primăria Oradea, să asigurăm dezvoltarea în continuare a orașului, dar și a județului nostru. Domnul Birta a fost implicat anii aceștia în toate proiectele orașului, le cunoaște și am încredere că le va putea duce mai departe. Sunt convins că va gestiona bine funcția de primar", a declarat Ilie Bolojan.
Anca Grama Sas
Departament Comunicare 
PNL 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:40:10 Ora standard a Europei de Est