Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Denumirile titlurilor și calificărilor din învățământul superior, reglementate prin Hotărâre a Guvernului

Actul normativ stabilește și nivelurile de calificare corespunzătoare fiecărei calificări

Denumirile titlurilor și calificărilor din învățământul superior, reglementate prin Hotărâre a Guvernului

Executivul a adoptat în ședința de ieri, 7 august 2020, o hotărâre prin intermediul căreia sunt reglementate denumirile titlurilor și calificărilor conferite absolvenților învățământului universitar de licență, înmatriculați în anul I de studii în anii universitari 2017 - 2018, 2018 - 2019, 2019 - 2020 și 2020 - 2021. Actul normativ stabilește și nivelurile de calificare corespunzătoare fiecărei calificări.

Prin aprobarea noului act normativ și a nomenclatorului aferent, instituțiile de învățământ superior au la dispoziție un instrument de lucru unitar, în vederea completării diplomelor și suplimentelor la diplomă pentru absolvenții învățământului universitar de licență, înmatriculați în anul I de studii, în anii universitari anterior menționați.
În același timp, se  asigură o mai bună pregătire profesională, o inserție mai sigură  pe piața muncii a tuturor categoriilor de absolvenți, o mai bună înțelegere a angajatorilor privind oferta de formare, precum și o eficientă informare a elevilor, a studenților și a altor categorii interesate privind calificările pe care le pot obține în sistemul național de calificări.
De asemenea, hotărârea adoptată ieri reprezintă un nou pas spre calea armonizării legislației naționale cu cea europeană. Nomenclatorul propriu-zis constituie punctul de reper pentru completarea corectă a suplimentului la diplomă, instrumentul care contribuie în mod substanțial la optimizarea transparenței diplomelor și a calificărilor în spațiul european.
Toate acestea vin în contextul în care denumirea calificărilor și nivelul de calificare capătă o importanță deosebită în procesul de recunoaștere a calificărilor menționate în documente europene, precum:
Convenția Internațională privind recunoașterea Calificărilor din învățământul superior, adoptată la a 40 - a Conferință Generală UNESCO din 25 noiembrie 2019;
Recomandarea Consiliului din 26 noiembrie 2018 privind promovarea recunoașterii reciproce automate a calificărilor dobândite ca urmare a absolvirii unui ciclu secundar superior de învățământ și formare, precum și a rezultatelor perioadelor de învățare petrecute în străinătate;
Decizia de punere în aplicare (UE) 2018/2021 a Comisiei din 18 iulie 2018 privind adoptarea unor standarde și formate tehnice necesare pentru funcționarea corelării automate prin intermediul platformei IT comune, utilizând clasificarea europeană și interoperabilitatea între sistemele naționale și clasificarea europeană -noul Europass.
Mai precizăm că, în vederea implementării în continuare a recomandărilor europene și internaționale privind recunoașterea calificărilor, inclusiv recunoașterea automată și noul Europass, Ministerul Educației și Cercetării trebuie să parcurgă o serie de pași esențiali pentru acest proces. O etapă importantă din această foaie de parcurs se realizează prin hotărârea aprobată ieri, care completează actele normative existente cu denumirea titlului calificărilor și nivelul de calificare, elemente esențiale în procesul de recunoaștere a calificărilor, pe care România l-a votat în 2019 la Conferința Generală UNESCO.
Până în prezent, titlurile și calificările au fost reglementate conform H.G. nr. 577/9 august 2017 privind aprobarea denumirilor calificărilor şi titlurilor conferite absolvenților învățământului universitar de licență, înmatriculați în anul I de studii în anii universitari 2014 - 2015, 2015 - 2016 şi 2016 - 2017. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:27:42 Ora standard a Europei de Est