Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lucrările de reabilitare, modernizare și dotare a Blocului operator și a Secției de ginecologie de la Maternitatea Oradea sunt aproape de finalizare

Proiectul se realizează în cadrul Programului Interreg România - Ungaria

Lucrările de reabilitare, modernizare și dotare a Blocului operator și a Secției de ginecologie de la Maternitatea Oradea sunt aproape de finalizare

Lucrările de reabilitare, modernizare și dotare a Blocului operator de ginecologie și a Secției de ginecologie de la Maternitatea Oradea sunt aproape de finalizare. Blocul operator situat la etajul II este dotat cu trei săli de operație dotate la standarde europene și cu o secție de terapie intensivă, iar secția de ginecologie aflată la etajul I este amenajată cu 25 de paturi. Acestea sunt destinate pacientelor secției Obstetrică - Ginecologie II și IV a Staționarului III (fostul Spital Clinic de Obstetrică și Ginecologie din Oradea).

Momentan, Blocul operator Ginecologie funcționează în clădirea veche, în Staționar III, urmând ca la finalizarea lucrărilor acesta să fie relocat.
După finalizarea lucrărilor, blocul operator și secția de ginecologie vor funcționa într-una din aripile corpului B al Maternității. Lucrările la blocul operator vor fi finalizate până la sfârşitul lunii august, iar cele de la secția de ginecologie până la finalul lunii septembrie.
Astfel, printr-un proiect transfrontalier elaborat în parteneriat cu Institutul de Boli Cardiovasculare din Timişoara şi cu Universitatea din Debreţin (Ungaria), Maternitatea din Oradea beneficiază de fonduri europene nerambursabile de 1,1 milioane euro.
Dotarea cu aparatură  s-a făcut din fonduri UE, iar restul lucrărilor prin  fonduri proprii ale spitalului, contribuția Primăriei Oradea și fonduri de la Ministerul Sănătății.
Proiectul se realizează în cadrul Programului Interreg România - Ungaria și este finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională.
Proiectul „Îmbunătăţirea standardelor de sănătate în prevenirea, identificarea şi tratamentul bolilor cardiovasculare şi ginecologice în zona transfrontalieră", al cărui lider este Institutul de Boli Cardiovasculare, iar parteneri sunt Spitalul Judeţean din Oradea şi Universitatea din Debreţin are o valoare de 3 milioane euro, din care suma nerambursabilă este de 2,25 milioane euro.
Durata proiectului se întinde pe doi ani, între martie 2019 şi mai 2021.
Tot din acest proiect fac parte activități pentru prevenirea și diagnosticarea bolilor cu frecvență înaltă. Astfel, Spitalul Clinic Județean de Urgență Oradea a planificat mai multe activități, unele dintre ele în colaborare cu Institutul de Boli Cardiovasculare Timișoara și Universitatea din Debrecen: screening gratuit; consultarea preoperatorie cardiologică pentru pacienții ginecologi pe parcursul perioadei de implementare a proiectului în Oradea; screening pentru depistarea precoce a cancerului ovarian; screening pentru detectarea bolilor infecțioase; efectuarea unui videoclip despre prevenirea problemelor ginecologice principale și promovarea online. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:08:19 Ora standard a Europei de Est