Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Câştigătorii concursului internaţional de soluții pentru amenajarea spațiului pietonal deasupra parcării de pe strada Independenței

Miercuri, a avut loc jurizarea concursului,

Câştigătorii concursului internaţional de soluții pentru amenajarea spațiului pietonal deasupra parcării de pe strada Independenței

Primăria Municipiului Oradea, prin Instituția Arhitectului Șef și Ordinul Arhitecților din România - Filiala Teritorială Bihor, a lansat în data de 27 mai 2020 un concurs al cărui obiect l-a constituit realizarea unui spațiu urban marcat de un element simbol care să confere personalitate spațiului definit de zona de circulație/promenadă situată deasupra parcării subterane de pe strada Independenței.

În cursul zilei de miercuri a avut loc jurizarea concursului, iar detalii cu privire la câștigători au fost oferite în cadrul unei conferințe de presă, susținută de către viceprimarul Mircea Mălan și arhitectul-șef al municipiului Oradea Radu Fortiș.
La începutul conferinței de presă, viceprimarul Mircea Mălan a mulțumit atât membrilor juriului, cât și participanților pentru colaborarea eficientă și a felicitat câștigătorii pentru rezultatele obținute. Juriul i-a avut drept membri pe Mircea Mălan - viceprimar al municipiului Oradea; Radu Fortiş - arhitect-şef, municipiul Oradea; Marian Moiceanu - profesor doctor arhitect, rector la Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu" Bucureşti; Paola Rizzi - profesor de tehnică de planificare urbană și regională - University of L'Aquila and DADU, University of Sassari, Italia; Lorenzo Cotti - Elveţia, câștigător concursuri internaționale de arhitectură; Borislav Ignatov - Bulgaria și Popo Danes - Indonezia, Bali.
Conform spuselor reprezentaților Primăriei, concursul a avut ca scop selectarea celor mai bune propuneri pentru realizarea unui spațiu/volum simbol pe amplasamentul delimitat de strada Independenței și malul Crișului Repede, amplasament redefinit prin proiectul pentru realizarea parcării subterane.
Viceprimarul Mircea Mălan a menționat că la concurs au participat 15 proiecte, fiecare membru al juriului acordând cel mult câte 8 puncte pentru fiecare. După jurizare, clasamentul final este următorul: locul I: Dragoș - Ștefan Dragnea Birou Individual de Arhitectură, autor principal: Dragoș Ștefan Dragnea, Andra Jurgiu, Oana Vasile din București, locul II: SC Sinestezia Conceptual Studios SRL, autor principal Hapenciuc Alma-Dia, Rupacici Oana din Timișoara, locul III: Atelier Schmidt SRL, autor principal: arh. Mihai Schmidt din Cluj-Napoca. De asemenea, juriul a decis să acorde și mențiuni pentru SC Mladin Workshop For Architecture SRL din Aleșd, respectiv pentru SC Muun Concept A.B SRL din București.
În ceea ce privește proiectul câștigător, viceprimarul Mircea Mălan a declarat: „Consider că acest proiect, dintre cele trei proiecte stabilite pe primele trei locuri, este cel mai potrivit pentru orașul nostru, în primul rând pentru eleganța lui și pentru utilitatea lui. Este un proiect elegant și simplu, care e compus practic din trei zone: pavilionul central, zona în care există acea zonă de intrare în parcarea subterană, iar acest proiect rezolvă integrarea acestui acces din punct de vedere urbanistic în această piață. Pe de altă parte, un pavilion central, care poate fi utilizat pentru desfășurarea a mai multor tipuri de activități.
A doua zonă sau al doilea component este pavilionul comunității, care poate fi foarte bine folosit de diferite tipuri de activități: de la expoziții în aer liber la ore gimnastice cu copii, până la diferite spectacole în aer liber, întâlniri, workshopuri etc.
A treia componentă a acestui proiect este pavilionul verde, care face legătura în mod fericit cu Piața Unirii, pe de o parte, iar în mijlocul acestui pavilion va rămâne statuia lui Mihai Eminescu.
Pe de altă parte există și legătura cu Crișul Repede, prin băncile care sunt cu multiple funcțiuni.
Foarte important pentru mine, așa cum au considerat și ceilalți membri ai juriului, este că acest proiect nu este deloc agresiv, lasă să trăiască, să respire și să își expună valoarea atât Sinagoga Sion, cât și Palatul Vulturul Negru, malul Crișului cât și perspectiva între Primărie și Piața Unirii".
La rândul său, arhitectul-șef Radu Fortiș a menționat: „În opinia mea, desfășurarea concursului a fost fără cusur și îi felicit pe toți cei care au participat. Ideile au fost interesante, am văzut abordări diferite, foarte interesante și foarte pertinente. Alegerea juriului a fost mai ales pentru creativitate, proiectul care a câștigat va reuși prin forme simple și clare să reconfigureze piațeta".
Conform spuselor reprezentanților municipalității, în viitorul apropiat se va organiza o expoziție unde vor fi prezentate proiectele depuse. (B.P.)
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Câştigătorii concursului internaţional de soluții pentru amenajarea spațiului pietonal deasupra parcării de pe strada Independenței.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:09 Ora standard a Europei de Est