Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Raport de activitate (ianuarie-iulie 2020)

Deputat Cherecheș Florica

Raport de activitate (ianuarie-iulie 2020)

Activitatea mea de deputat, vicepreședinte al Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport și secretar al Grupului de deputați PNL, în cifre: 164 de întrebări, 134 de luări de cuvânt, 94 de declarații politice, 108 propuneri legislative, din care, 22 au fost promulgate ca legi, 25 de moțiuni.

Am pornit în noul an cu multă speranță, cu un guvern PNL hotărât să schimbe fața României prin reforme în domeniile cheie ale economiei, învățământului, sănătății și transporturilor.
Pandemia COVID-19 a obligat însă, atât Guvernul, cât și Parlamentul să-și adapteze prioritățile, astfel că sănătatea românilor și desfășurarea activităților de orice fel, în condiții de siguranță sanitară, au devenit principalul obiectiv al ultimelor luni.
Activitatea parlamentară s-a mutat în mediul online, la fel ca multe alte activități desfășurate în această perioadă. Am participat în această perioadă, la dezbaterea unor proiecte importante de legi, prin care erau adoptate ordonanțele de guvern, emise pentru a răspunde necesităților apărute. De asemenea, am participat la dezbaterea unor legi populiste, care presupuneau un efort bugetar deosebit, fără studii de impact, propuse ori susținute de PSD, doar pentru a pune noi poveri pe umerii Guvernului care, oricum, a avut de luptat cu efectele pandemiei, reușind, totuși, să țină sub control situația, atâta vreme cât a avut pârghiile necesare. Măsurile bune luate la timp au reușit să evite o aglomerare a sistemului sanitar, contaminarea în masă a românilor și un număr ridicat de decese.
La începutul sesiunii parlamentare am depus o inițiativă de modificare a Legii de combatere a ambroziei, pentru ca legea aflată în vigoare să fie mai funcțională. Modificările aduse, promulgate deja de președinte, vor conduce la o luptă mai eficientă împotriva celei mai alergene plante din România, care face viața persoanelor alergice un calvar, pe toată perioada de vegetație a plantei.
În urmă cu doi ani, am început să atrag atenția asupra unui pericol de contaminare majoră pe care-l reprezintă cele două batale de reziduuri petroliere de pe raza comunei Derna și am depus o mulțime de memorii la câteva ministere, pentru a găsi soluția optimă pentru ecologizarea acestora. Din păcate, răspunsurile primite de la Guvernul PSD au fost mereu vagi, comisie după comisie analizând situația și atât. Am reluat în acest an seria consultărilor la ministere și la Administrația Fondului de Mediu, și încep să se întrezărească soluții, chiar dacă procesul nu este deloc simplu ori ieftin. Pe raza județului Bihor mai sunt câteva situri contaminate, pe lângă aceste batale, și preocuparea mea este să găsim o soluție potrivită pentru ecologizarea lor.
Dintre legile inițiate sau co-inițiate de mine și promulgate în această sesiune parlamentară, amintesc doar două: Legea pentru combaterea ambroziei și Legea prin care se acordă un stimulent educațional de 100 lei pe lună, în vederea participării la grădiniță a copiilor proveniți din familii care beneficiază de alocație pentru susținerea familiei, sau care au părinții absenți.
Pentru a întârzia răspândirea virusului și a proteja sănătatea elevilor, a familiilor acestora și a cadrelor didactice, toată activitatea didactică a fost mutată în spațiul virtual. Din păcate, unii copii nu s-au putut conecta la „Școala de acasă" din lipsa dispozitivelor sau a conexiunii la internet. M-am alăturat și eu eforturilor Guvernului și inițiativelor private de a le furniza acestor copii cele necesare continuării cursurilor online, și am dăruit 10 tablete conectate la internet pentru tot atâția elevi proveniți din familii cu mijloace limitate, din nordul județului Bihor.
În toată această perioadă, am preluat de la cetățeni diverse probleme, sugestii, propuneri concrete, pe care le-am transmis către Guvern, am stat de vorbă cu majoritatea miniștrilor, pentru a le aduce la cunoștință diverse situații, pentru a le cere să vină cu soluții sau să accepte propunerile noastre. Aceste discuții s-au materializat adesea în prevederi conținute în ordonanțe ori hotărâri de guvern, în metodologii și proceduri specifice, spre satisfacția celor care le-au sesizat, care au apreciat că sunt luați în serios și ascultați.
La începutul lunii februarie, împreună cu alți trei colegi din comisia de învățământ, am efectuat o vizită de lucru în Finlanda, pentru a observa sistemul lor de învățământ, și a prelua bunele lor practici în învățământul profesional.
În perioada următoare, continuă atât activitatea parlamentară în sesiune extraordinară, cât și consultările cu cetățeni și firme, audiențele pe diferite teme. Pentru că ne apropiem de alegerile locale, o mare parte a activității este dedicată vizitelor în teren, discuțiilor cu cetățenii, cu reprezentanții administrațiilor locale, cu candidații noștri.
Deputat Cherecheș Florica,
vicepreședinte Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport
președinte O.F.L. România

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:20:58 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...