Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ne-am protejat, ne-am dezinfectat, am socializat, am învățat, ne-am jucat și am ieșit pe locul întâi

Tabăra 13 Covit - bucuria revederii

Ne-am protejat, ne-am dezinfectat, am socializat, am învățat, ne-am jucat și am ieșit pe locul întâi

După cum eram obișnuiți, în fiecare vacanță de vară, organizam câteva zile de tabără, de activități de vară altfel.

Vara aceasta ne-am trezit într-o situație aparte, pandemia din ultimile luni ne-a obligat să păstrăm distanțarea fizică, grădinița și școala derulându-se online, această situație impunându-ne anumite restricții, respectarea anumitor reguli de prevenție. Astfel, cu toate că mulți copii ar fi vrut să participe la activitățile recreativ educative organizate, după o lungă absență de socializare alături de colegi sau alți copii, am purces cu entuziasm, dar și cu o oarecare reținere la un ,,maraton" de două săptămâni de ,,tabără urbană". Bineînțeles că înainte de toate, ne-am luat măsurile de protejare împotriva virușilor cu care se confruntă întreaga omenire în acest moment (dezinfectanți, măști, termometru etc), limitându-ne ca timp la 4 ore cu 13 copii doritori, cu vârsta cuprinsă între 5 și 8 ani.
Activitățile zilnice s-au derulat în două etape și anume activități la alegere și activități organizate, cele mai multe derulându-se în aer liber. În fiecare dimineață, după „salutul personalizat în caz de pandemie", îi aștepta câte o ștafetă diferită cu obstacole combinate, ca formă alternativă la așa-zisa înviorare.
Ne-am orientat spre jocuri și întreceri îndrăgite, multe propuse chiar de ei: puzzle, construcții din lego/ cuburi/nisip, fotbal, popice, badminton, volei, kendama,mozaic, modelaj din plastilină,  trecerea și săritura peste și pe sub coardă etc.
Relaxarea și voia bună au fost elementele prioritare pe parcursul taberei, copiii având posibilitatea de a alege locul preferat de stat la umbră sau la soare dintre hamac, șezlong, rogojină, leagăn, scaun pescăresc, saltele etc
Am colorat și am desenat, coloratul simplu și după coduri,desenatul după șablon/după umbră, colajul, farfuriile decorate, crearea unor obiecte decorative folosind mandala, fișe variate de CLR, MEM și DP, scrierea la tablă după dictare etc. Jocurile  au excelat, într-o paletă largă: jocuri de societate, jocuri de cunoaștere și autocunoaștere, jocuri didactice, jocuri și întreceri specifice taberelor.
Eforturile și reușita au fost răsplătite aproape zilnic cu surprize dulci, aduse pe rând de către fiecare dintre participanți și organizatori. Tombola cu obiecte ce încap într-un bol i-a bucurat enorm, ea fiind până la urmă un mijloc didactic și un procedeu atractiv de a repeta numerele naturale și caracteristicile obiectelor din jur  (culoare, mărime, material realizat, textură, utilitate).
Cireașa de pe tort a constituit-o  activitatea gospodărească: prepararea unei rețete speciale, de la cap la coadă, salam de biscuiți, cu un final fericit, dispariția magică a produsului de pe tavă. Oare ce s-a întâmplat? Ia ghiciți!
În cele două săptămâni de tabără, m-am bucurat de un sprijin real și substanțial din partea Dianei Toader care s-a implicat trup și suflet. Tricourile speciale făcute de ea ca experiment al schimbării culorii, vor fi reper peste timp în garderoba participanților.
Pentru a ne aminti cu drag de zilele de tabără, fiecare copil și-a realizat un mini tablou magnetic cu fotografia personală.
Analizând și concluzionând, putem afirma că fiecare am avut de câștigat, copii și dascăli, cu toții am fost învingători, biruitori în lupta cu Corona Virus; ne-am protejat, ne-am dezinfectat, am socializat, am învățat, ne-am jucat și am ieșit pe locul întâi, fericiți și mai puternici, împreună!
Prof. Monica-Dorina Toader
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Ne-am protejat, ne-am dezinfectat, am socializat, am învățat, ne-am jucat și am ieșit pe locul întâi.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:22:46 Ora standard a Europei de Est