Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cartea ,,Viața văzută prin ochi de adolescent”

Maria-Paula Șanta

Cartea ,,Viața văzută prin ochi de adolescent”

Cartea ,,Viaţa văzută prin ochi de adolescent", publicată la Editura Neverland în anul 2020, este semnată de Maria-Paula Şanta, o adolescentă care urmărind să-i facă un cadou de neuitat mamei sale, a reuşit ca de 8 Martie să-i dăruiască mamei, alături de strălucirea din ochii ei, preţiosul gând materializat în cartea scrisă cu iubire, ancorată în amintirea ascendenţilor şi cu ochii spre viitor.

Iată că acum, când sărbătoreşte împlinirea a 18 ani, dăruieşte publicului ,,perla" celor 18 ani. Un majorat pe care nu şi l-a putut imagina în contextul limitărilor existente, celebrat cu puterea firii, în mijlocul naturii, împărtășind iubirea celor dragi.
La mulți ani, Maria!
Pentru mine, Maria-Paula este o minune, o enigmă și un model în multe privințe. De aceea am și dorit să-mi limpezesc câteva gânduri și nedumeriri în cadrul unui dialog neconvențional, cu cartea sa pe masă.
Maria, cum și când ţi-a venit ideea de a scrie o carte, prima ta carte?
Totul a început în luna iunie a anului 2019. Ştiam că mama mea împlinește o vârstă frumoasă şi am vrut să îi ofer cel mai minunat cadou posibil. Pentru că în ziua de azi este dificil să oferi un cadou special, m-am gândit că o carte ar fi mai mult decât perfect, mama mea fiind învăţătoare. Am căutat multă vreme o carte, am vrut să fie una perfectă, dar nu am găsit ce căutam. Atunci m-am hotărât să scriu eu una, o carte specială, pe care să i-o dedic ei, mamei mele minunate. Şi astfel, în acea vară cu o motivație uimitoare şi cu multă încredere în mine, mi-am materializat visul.
Deci, ai reușit. Cum te simţi acum?
Nu am cuvinte să descriu simțămintele pe care le-am trăit în momentul în care am luat pentru prima dată cartea în mână și cu atât mai mult în clipa în care i-am dăruit-o mamei. Sincer, îmi doresc să mai scriu și să public, pentru a retrăi cât mai des posibil asemenea experienţe.
Fără lipsă de modestie, încerc un sentiment de mândrie, firesc, zic eu, pentru că la vârsta de 17 ani, am reuşit să-mi materializez un vis, cu ajutorul mătuşii mele și al unchiului meu, cărora doresc să le mulţumesc din suflet!
 Am aflat că ai prins curaj și drag de scris. La ce lucrezi?
În prezent, lucrez la un volum de poezii, dar am şi alte planuri, pe care însă nu țin să le dezvălui la această oră.
Cum ţi-ai petrecut timpul în... pandemie?
Chiar dacă am stat mai mult timp în casă, nu m-am plictisit, găsind mereu soluții, răspunzând unor provocări și oportunități, alături de cei dragi din familie, care înseamnă pentru mine cel mai important lucru. Am îmbinat plăcutul cu utilul, știința și lectura cu pasiunea de a picta pe pânză și de a cânta la chitară, de a făuri brăţări tradiţionale din mărgele, activităţi pe care mi le puteam permite mai mult în vacanţa de vară. Uite că acum, am destul timp pentru tot ce vreau să fac şi pot spune că mă bucur pentru asta.
Cum te-ai pregătit și cum ai învăţat, autodidact?
Pentru mine, pregătirea online nu a însemnat defel o noutate. Avem cu toţii la îndemână diferite platforme şi site-uri de unde ne luăm lecţiile, explicate şi cu multe exemple, astfel încât, din punctul meu de vedere este uşor de recuperat şi nu pierdem nimic. Pe lângă gama largă de prezentări on-line, avem cărţi, din care putem învăţa cu toţii. Mie îmi place foarte mult să învăţ din cărţi, este mult mai uşor şi mai logic uneori.
Pentru tine, acest final de an şcolar a fost diferit? Ai avut de suferit?
Fiind în clasa a 11-a, nu am avut mult de suferit. Era frumos însă să fi fost alături de colegi, să schimbăm panglicile și să oferim trandafiri absolvenţilor, să trăim emoțiile de la premiere alături de profesori şi să ne vedem diriginta în ultima zi de şcoală, dar nu a fost să fie aşa, iar acest lucru m-a întristat. Acum, conştientizând ce se poate întâmpla anul viitor, îmi doresc ca totul să se transforme într-un vis urât şi să avem parte de o absolvire normală, frumoasă, încununată cu o festivitate de neuitat, ca în vremurile bune!
Te îngrijorează ceva?
Trebuie să recunoaștem că trecem printr-o perioadă destul de grea. Această pandemie a venit brusc în vieţile noastre, obligându-ne să ne refacem stilul de viaţă. Mă îngrijorează  enorm de mult faptul că sunt atâtea decese şi că nu putem ieşi din casă deoarece sunt persoane care nu conştientizează pericolul şi astfel nu respectă regulile. Mă înspăimântă gândul că familiei mele i s-ar putea întâmpla ceva şi îmi doresc să trecem cu bine peste şi să se termine cât mai repede, pentru a simţi că suntem în siguranţă şi pentru a merge la şcoală din nou.
Sunt sigur că nu te-ai gândit că va trebui să scrii în jurnalul tău despre aceste zile. Te schimbă în vreun fel? Ce ţi-a lipsit cel mai mult?
Niciodată nu mi-aş fi imaginat că putem trece printr-o astfel de perioadă. Da, aceste zile de stat în casă m-au ajutat să-mi dau seama cât sunt de importanţi oamenii din jurul nostru şi câtă nevoie avem cu toţii de socializare şi natură. Am realizat că este important să fim alături de cei dragi, timpul petrecut cu familia este minunat, îți creează amintiri de neuitat şi, chiar dacă nu făceam asta până acum, de acum îmi voi organiza timpul pentru a fi sigură că nu voi neglija familia. Cel mai mult mi-au lipsit prietenii. Mai ales cei apropiaţi, colegii de şcoală, vecinii, cu toţii. Este greu să stai atâta timp fără să îi vezi. Deşi ne-am văzut pe web si am vorbit zilnic, nu este la fel ca şi când eram unul în faţa celuilalt. La începutul lunii iunie, am reuşit să ne vedem, după exact 100 de zile, am petrecut ore întregi cu colegii, ne-am plimbat cu bicicletele prin natură, bucurându-ne de acele clipe minunate.
Crezi că persistența pandemiei te va afecta în vreun fel pe plan şcolar?
În acest moment nu ştiu cum va evolua pandemia, dar ştiu că la toamnă încep clasa a 12-a, un an greu, în care profesorii au un rol important în evoluţia unui elev, iar la sfârşitul anului voi susține examenul de Bacalaureat şi am încă de pe acum emoţii.
 Maria, la finalul discuției noastre, ai un mesaj pentru cititorii cărţii tale?
Motto-ul cărţii este ,,AI ÎNCREDERE ÎN TINE"!
Prin urmare, îndemn pe toată lumea să aibă mai multă încredere pentru că este foarte important şi de asemenea, după lecturarea cărţii, cititorii vor realiza singuri cât este de important să-ţi urmezi visul, fără gânduri descurajatorii şi mai ales să ai încredere în tine.
Maria-Paula, felicitări pentru carte, multă baftă la Bac, și poate vom vorbi și despre volumul de poezii.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:06 Ora standard a Europei de Est