Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lucrările de reabilitare energetică a Școlii ,,Dacia” au avansat foarte mult

,,Lucrările se desfășoară într-un ritm accelerat” – director, prof. dr. Hava Florian

Lucrările de reabilitare energetică a Școlii ,,Dacia” au avansat foarte mult

Lucrările pentru creșterea eficienței energetice la Școala Gimnazială ,,Dacia" din Oradea sunt într-un stadiu avansat.

Partea exterioară a imobilului este aproape finalizată, lucrările continuând acum în interiorul clădirii, pe coridoare și în sălile de clasă.
Menționăm faptul că lucrările de arhitectură exterioară (fațade) sunt realizate în proporție de 93,72%, iar stadiul execuției la nivel contractului de lucrări este de 62%.
,,Lucrările se desfășoară într-un ritm accelerat, mai ales acum că sălile de clasă sunt libere. Putem spune că, la finalul lucrărilor, condițiile pe care le vor avea elevii noștri vor fi unele dintre cele mai bune, la standardul unei școli europene", a precizat Hava Florian, directorul Școlii Gimnaziale ,,Dacia".
Termenul de finalizare a contractului de lucrări este octombrie 2021, dar având în vedere faptul că școala a fost închisă în ultimele luni, lucrările au avansat foarte mult, astfel că acestea vor fi gata mult mai repede.
Lucrările de eficiență energetică sunt realizate prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară: 3 „Sprijinirea  tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon", Prioritate de investiţii: 3.1 „Sprijinirea eficienței energetice, a gestionării inteligente a energiei și a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădirile publice și în sectorul locuințelor".
Valoarea contractului de execuție este de 8.157.825,64 lei cu TVA, iar executantul lucrărilor este asocierea formată din S.C. CONPILA SRL - lider de asociere și S.C. INSELMA SRL- asociat.
În perioada aprilie - iunie au fost executate o serie de lucrări. Astfel, s-au finalizat lucrările de izolare a pereților, au continuat lucrările de izolare a soclului clădirii, s-a realizat trotuarul de protecție în suprafață de 60,88 mp, s-au finalizat lucrările de la pazia și streașina acoperișului și s-au înlocuit toate jgheaburile și burlanele clădirii.  
La interior au continuat lucrările de reparații necesare în urma realizării instalațiilor electrice, de iluminat, precum și lucrările de reparații în urma înlocuirii tâmplăriilor exterioare. Totodată, s-au montat glafuri interioare și exterioare, s-au realizat lucrări la instalațiile electrice și aprovizionarea cu  echipamente (chiller, ventiloconvectoare și recuperatoare de căldură).
În continuare, urmează să fie finalizate lucrările de arhitectură exterioară (fațadă, trotuar protecție etc), să fie montate toate instalațiile de încălzire-răcire, instalațiile electrice, dar  și alte instalații și să fie montat sistemului fotovoltaic.
Obiectivul general al proiectului este creșterea eficienței energetice, a gestionării inteligente a energiei și a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice de învățământ din Municipiul Oradea, respectiv în Școala Gimnazială ,,Dacia" Oradea, în vederea reducerii consumurilor energetice mari.
În cadrul proiectului s-au luat măsuri de creștere a eficienței energetice prin următoarele tipuri de lucrări:  lucrări de reabilitare termică a elementelor de anvelopă a clădirii, lucrări de reabilitare termică a sistemului de încălzire/a sistemului de furnizare a apei calde de consum, prin instalarea unor sisteme alternative de producere a energiei electrice/termice pentru consum propriu, prin lucrări de instalare/reabilitare/modernizare a sistemelor de climatizare și/sau ventilare mecanică pentru asigurarea calităţii aerului interior, prin lucrări de reabilitare/ modernizare a instalațiilor de iluminat în clădire și printr-un  sistem de management energetic integrat pentru clădiri. (B.P.)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Lucrările de reabilitare energetică a Școlii ,,Dacia” au avansat foarte mult.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:10 Ora standard a Europei de Est