Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A cincea ediție a programului derulat de Junior Achievement (JA) cu sprijinul Holcim România

Peste 900 de elevi au descoperit ABC-ul rutier în

A cincea ediție a programului derulat de Junior Achievement (JA) cu sprijinul Holcim România

*JA România a derulat, cu sprijinul Holcim România, a cincea ediție a programului educațional Drum sigur - ABCdar rutier.
*Peste 900 de elevi de școală primară, împreună cu profesorii lor, au participat la activitățile educaționale din proiect.
*23 de voluntari ai companiei Holcim România s-au alăturat acestei inițiative.

JA România a derulat, cu sprijinul Holcim România, a cincea ediție a programului educațional Drum sigur - ABCdar rutier, la care au participat 933 de elevi din 32 de școli din mediul rural și urban.
Această ediție a debutat în octombrie 2019 prin activități derulate la clasă de profesori, în colaborare cu 23 de voluntari Holcim și polițiști rutieri din comunitate. Ulterior, proiectul a continuat online, prin activități de grup derulate de profesori prin intermediul platformelor de comunicare sau prin activități individuale, elevii având la dispoziție materiale tipărite și acces, cu minime dotări tehnice, la resurse video și quiz-uri.
„Odată cu măsurile de relaxare, copiii au revenit la locurile de joacă, în parcuri, implicit pe stradă. Îi întâlnim din nou pe trotinete, biciclete sau ca simpli pietoni. Reapariția copiilor în spațiul rutier înseamnă, pentru toți participanții la trafic, atenție sporită aceștia reprezentând o categorie vulnerabilă din punct de vedere al siguranței rutiere. Chiar dacă suntem obligați de pandemie să ne reevaluăm comportamentele sociale, cele legate de educația rutieră trebuie să rămână o prioritate, iar continuarea programului de educație rutieră Drum Sigur - ABCdar rutier este necesară indiferent de modul de facilitare - direct sau online." - Alina Cristea, manager Dezvoltare Durabilă și Comunicare Holcim România.
Prin intermediul activităților din proiect, elevii au reușit să își cunoască mai bine localitatea din punctul de vedere al riscurilor rutiere și au învățat că trebuie să respecte regulile de siguranță rutieră, atât ca pietoni, cât și ca pasageri în mașina familiei. Conținuturile se bazează pe exemple inspirate de specificul rutier din zonele rurale și urbane și încurajează învățarea practică prin exerciții de creativitate și argumentare.
Lucrez într-o școală în care majoritatea copiilor provin din medii defavorizate. Atât materialele, cât și activitățile foarte diversificate și interesante i-au captivat. Pentru ei a fost ceva cu totul deosebit; mi-au spus că vor să conducă mașina când vor fi mari și au fost foarte activi și interesați să învețe despre circulația în siguranță. - profesor pentru învățământ primar, Aștileu, Bihor.
Programul are ca scop dezvoltarea abilităților pentru o viață sigură și a unui comportament rutier preventiv prin educație la vârste mici. În acest an, de program au beneficiat gratuit elevi din 20 de localități situate de-a lungul unor drumuri naționale intens circulate: Câmpulung, Cetățeni, Stoenești, Stâlpeni, Valea Mare-Pravăț (jud. Argeș), Aleșd, Aștileu, Butani, Oradea, Țețchea (jud. Bihor), Brașov (jud. Brașov), Cluj-Napoca, Copăceni, Turda (jud. Cluj), Tărtășești, Voinești (jud. Dâmbovița), Chitila (jud. Ilfov), Horia, Roman (jud. Neamț) și Timișoara (jud. Timiș).
 Pe parcursul programului am descoperit informații de educație rutieră și am conștientizat riscurile la care mă expun atunci când încalc regulile de circulație. Mă bucur că am participat la acest program, pentru că am dobândit cunoștințe și aptitudini pentru o viață mai sigură - elevă participantă la program, Chitila
De la ediția pilot desfășurată în 2015-2016, peste 3.800 de elevi au beneficiat de educație rutieră prin intermediul acestui program.
Despre Junior Achievement (JA) România
Junior Achievement România, organizație nonprofit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a JA Worldwide® USA și JA Europe. Junior Achievement este cea mai mare organizație internațională de educație antreprenorială, economică, financiară și STEM, de orientare profesională, sănătate și dezvoltare a abilităților pentru viață, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. În România, programele JA de tip „learning by doing" și „project based" sunt urmate anual de peste 200.000 de elevi și studenți din peste 1.700 de instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. În 2019, Junior Achievement a celebrat 100 de ani de existență.
Despre Holcim România
Holcim (România) S.A. activează de peste 20 de ani în sectorul materialelor de construcții din România, deţine 2 fabrici de ciment în Câmpulung şi Aleșd, o staţie de măcinare, 17 staţii ecologice de betoane, 3 staţii de agregate, 2 staţii de lianţi speciali şi 3 terminale de ciment în Bucureşti, Turda și Roman. Holcim are aproximativ 800 de angajați în România. Pentru mai multe informaţii, vă rugăm să vizitaţi website-ul companiei și paginile de Facebook și LinkedIn dedicate.  
Holcim România este membră a grupului LafargeHolcim, care s-a născut în urma fuziunii între egali dintre Lafarge și Holcim în 2015. Având peste 180 de ani de experiență combinată, Grupul rezultat în urma fuziunii își propune să intre într-o nouă eră de tehnologii și inovații de vârf în industria materialelor de construcții, pentru a face față provocărilor secolului 21.
Grupul de companii sub umbrela Holcim România la nivel local include Somaco Grup Prefabricate (elemente prefabricate și BCA), Geocycle România (pre-tratarea deșeurilor) și StartCasa (amenajări interioare). 
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:50:37 Ora standard a Europei de Est