Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Peste 6.500 de participanți la ,,școala” națională online, organizată de Junior Achievement

În perioada 25 martie - 25 iunie 2020

Peste 6.500 de participanți la ,,școala” națională online, organizată de Junior Achievement

Peste 6.500 de elevi, studenți și profesori din 400+ localități din întreaga țară au participat, în perioada 25 martie - 25 iunie 2020, la 100+ webinare susținute de echipa Junior Achievement (JA) România, alumni și profesioniști din comunitatea de afaceri, pe diferite categorii: educație antreprenorială, dezvoltarea abilităților pentru viață și STEM, educație financiară și economică, pentru orientare profesională, educație pentru sănătate.

În contextul provocat de pandemia COVID-19, a fost necesară o adaptare rapidă pentru ca școala și activitățile educaționale să poată continua în mediul online. JA a pus la dispoziție instrumentele necesare din punct de vedere tehnic, și zeci de traineri și mentori au răspuns activ la apelul #KeepLearning.
Webinarele au fost organizate în cadrul proiectelor educaționale pe care JA le derulează în colaborare cu: Citi România, Metropolitan Life, Raiffeisen Bank, FedEx, HP România, KPMG, EY, Accenture, NN România, AstraZeneca, ExxonMobil, KRUK România, Johnson & Johnson, OMV Petrom, Waters, Marsh.
Profesorii și tinerii au avut acces în continuare la resursele educaționale digitale, prin platforma JA Inspire® (simulări, materiale video, teste și exerciții, aplicații, studii de caz etc.) și la sesiuni speciale de consultanță pentru cadrele didactice pentru a-i sprijini să susțină activități în clasa online.
Sesiunile interactive și feedbackul participanților a arătat valoarea adaugată: 
- interactivitatea conținutului și posibilitatea de a înțelege și reține mai ușor noi concepte, prin exemple;
- posibilitatea de a interacționa cu participanți din diferite zone ale țării și de a afla din experiența profesională a comunității de afaceri;
- interfața prietenoasă și ușor de folosit a platformei și a aplicației pentru webinar;
- posibilitatea de a participa la mai multe sesiuni online pe teme diferite, cu un conținut adaptat intereselor, nevoilor de învățare, concomitent cu orarul școlar.
Câteva dintre concluziile participanților, elevi sau profesori:
*„Foarte util, cu exemple practice, conectate realității".
*„O prezentare interesantă, cu teme ce pot fi valorificate și ulterior. Elevii au fost încântați"!
*„Activitatea a fost un model de bune practici pentru noi ca profesori și eficientă pentru elevi".
*„Consider că informațiile aflate îmi vor fi de folos pe viitor".
*„Am fost plăcut surprinsă să observ interesul elevilor de a interacționa, le-au plăcut activitățile, subiectele fiind de actualitate".
*„Sesiunea a fost foarte utilă. Pe lângă câteva noțiuni noi, am reușit să aprofundez și unele deja cunoscute".
*„A fost o activitate din care am deprins informații interesante și am învățat mai multe dintr-un domeniu nou, despre care nu prea aveam o impresie încă".
*„Am reușit să înțeleg mai bine cum funcționează social media marketing și ce presupune gestionarea datelor".
*„Activitatea la care am participat mi-a creat/stârnit curiozitatea și m-a convins că îmi doresc o carieră în domeniul medicinei pe viitor".
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizaţie non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaţionale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate şi viaţă activă şi dezvoltarea abilităţilor pentru viaţă. 40 de ţări din Europa şi peste 100 de ţări din toată lumea derulează programele JA. În România, anual acestea sunt urmate de peste 200.000 de elevi și studenți și 4.100 profesori din 1.700 de şcoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi prin susţinerea financiară a comunităţii de afaceri din România. Website: www.jaromania.org
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:18 Ora standard a Europei de Est