Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Analiza rezultatelor la Evaluarea Națională și redeschiderea grădinițelor pe timpul verii

Luni, 29 iunie, Conferință de presă la I.S.J. Bihor

Analiza rezultatelor la Evaluarea Națională și redeschiderea grădinițelor pe timpul verii

Luni, 29 iunie 2020, domnul prof. dr. ec. Virgil Blage, noul inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, a organizat o nouă conferință de presă, cu două teme principale: analiza rezultatelor la Evaluarea Națională și redeschiderea grădinițelor pe timpul verii.

Durerea cea mare, ceea ce-l nemulțumește și-l îngrijorează cel mai mult pe generalul I.S.J. Bihor este numărul mare, mult prea mare al celor care au luat note între 1 și 4,99. Pentru că nu sunt deloc puțini: 1.171 de candidați, absolvenți de clasa a VIII-a.
,,2.208 este mare și reflectă calitatea educației"
,,Chiar dacă procentul (de promovare) este peste media națională, cu puțintel, ne situăm undeva la mijlocul ierarhiei, eu mă declar, pe de o parte, nemulțumit și îngrijorat de numărul mare de elevi care s-au pierdut undeva pe parcurs. Este vorba despre cei 1.171 de elevi care au luat note între 1 și 4,99; 603 au absentat, deși s-au înscris la acest examen, 434 nu s-au înscris deloc la Evaluarea Națională, deci este vorba despre 2.208 elevi, care reprezintă un procent de 38,40 la sută din totalul elevilor înscriși din clasa a VIII-a de la începutul anului", a precizat domnul inspector școlar general Virgil Nicolae Blage.
,,Învățământul bihorean nu aș putea spune că e grozav!"
După care a mai făcut o apreciere, la adresa întregului  învățământ bihorean. ,,Învățământul bihorean nu aș putea spune că e grozav! Aș putea să spun doar că e decent. În acest moment, dacă mă raportez la aceste cifre (5.303 candidați, prezența medie este de 4.700; 603 absenți, 0 elevi eliminați, note între 1 și 4,99 - 1.171; peste 5 - 3.529, adică 75,09% din totalul elevilor înscriși; note între 5 și 5,99 - 510; între 6 și 6,99 - 666; între 7 și 7,99 - 896; între 8 și 8,99 - 922; între 9 și 9.99 - 521, precum și 14 elevi cu 10), aș putea să spun că își dorește să fie decent".
Domnul general a și găsit vinovații!
,,Cine sunt responsabili pentru aceste rezultate?  Sunt destul de direct în a spune că responsabili de calitatea educației sunt, în ordine, începând de sus, Ministerul Educației și Cercetării, Inspectoratul Școlar și directorii unităților de învățământ".
Directorii, numai directorii... ,,Declarație de război", pe față!
Directorii... care trebuie  musai schimbați: e OFul cel mare al generalului. Lăsându-i la o parte pe cei din minister, dar și pe inspectori,  ,,responsabilitatea pentru calitatea actului educațional revine directorilor. Iar dacă mă uit în spate puțin, constat că cu foarte-foarte mici excepții, toți acești directori au avut calificativul FB, anul trecut. Având un corp de directori atât de buni, nu înțeleg de ce sunt rezultatele atât de slabe. Este adevărat că au și ei scuzele lor legate de maniera în care se face selecția cadrelor didactice, nemulțumiri legate de metodologia de mișcare a cadrelor didactice, dar în cele din urmă, nemulțumirile legate de activitatea lor sunt generalizate, nu vin doar de la noi, de la persoana mea, ci și de la reprezentanții Administrației publice locale", a mai spus domnul general, și ne-a dat ca exemplu nemulțumirea (dezamăgirea) primarului din Roșia. ,,Sunt dezamăgit de rezultatele obținute de elevii de la școala noastră. Se face mai multă politică decât școală la noi. Sindicatele doar solicită drepturi și facilitate pentru cadrele didactice, dar nu sunt preocupate de deprofesionalizarea care are loc an de an. Nu diplomele sunt cele care conferă valoare unui cadru didactic, valoarea acestora este zero. Din 29 de elevi de clasa a VIII-a doar nouă au luat note peste 5", i-a declarat primarul din Roșia domnului general Virgil Blage.
Consecințele?
,,Noi vom analiza în perioada care urmează fiecare unitate de învățământ în parte, fiecare centru în parte și vom decide sigur, pornind de la fișa de autoevaluare a acestor directori, care va fi calificativul. Țin să asigur pe toată lumea că a venit momentul să ne asumăm și să-și asume și ei responsabilitatea pentru rezultatele obținute. Va fi un început. Oamenii se vor supăra. O să le treacă! Dar eu nu-mi încarc conștiința cu niște calificative care nu au niciun fel de acoperire în rezultatele obținute de elevi", a conchis generalul, în mod tranșant, fără pardon, așa după cum îl știm!
Etapa specială a Evaluării Naționale
Revenind la examenul de Evaluare Națională care s-a încheiat pentru cei mai mulți absolvenți ai clasei a VIII-a, domnul inspector școlar general a făcut vorbire și despre etapa specială a acestui examen care tocmai a început, ieri, iar din Bihor, la această etapă vor participa doar patru elevi, doi din Marghita, unul de la Suplacu de Barcău și unul de la Școala ,,Dacia" din Oradea; etapa se derulează în perioada 29 iunie - 2 iulie, cu rezultatele finale pe 4 iulie.
Deschidem grădinițele (de vară)!
Pe perioada acestei veri, în Oradea vor fi deschise 14 grădinițe, potrivit directivelor Ministerului Educației și Cercetării și Ministerului Sănătății, cu respectarea celor 4 metri pătrați alocați unui copil preșcolar , dar și în funcție de solicitări; pentru că una s-a vrut și s-a planificat (propus) și alta a ieșit când au venit părinții cu solicitările.
,,Noi am estimat la un moment dat că vom avea 661 de cereri; astăzi avem 427; în 19 iunie, vorbeam de 764 de locuri în grădinițe, astăzi avem 428 de locuri, dar și din cei 427 care au solicitat loc la grădiniță, doar jumătate au fost azi dimineață la porțile grădinițelor. Mulți părinți au renunțat să-și mai lase copilul la grădiniță în momentul în care li s-a cerut să completeze o declarative că nu au avut niciun contact cu persoane care ar fi fost în contact cu suspecți de covid, cu bolnavi de covid".
Deci, pe perioada verii, în Oradea vor fi deschise 14 grădinițe, în timp ce alte cinci se află în reabilitare, iar din august, se vor adăuga alte opt.
Și în cazul grădinițelor, unii au încercat ,,să bage strâmbe" (reclamând la împărăție, via minister), ,,decretând" cum că personalul din grădinițe nu își va putea efectua concediul legal de odihnă. Domnul general îi liniștește pe grijulii, spunându-le verde în față că a consultat toate fișele, planificările și procesele verbale ale consiliilor de administrație și că nu vor fi cazuri de acest gen în Bihor.
,,Eu sunt alt fel de om"!
,,Mie îmi place să ascult. Mie îmi place să privesc cu ochii deschiși. Îmi place să învăț. Și să învăț pe tot parcursul vieții.
Nu îmi place să aplec urechea. Nu-mi place să trag cu ochiul sau să închid ochii.
Și nu-mi plac oamenii care le știu pe toate"!
Acesta este inspectorul școlar general Virgil Blage, care îți spune direct, verde în față, ce are de spus.
Vorba aceea: Te pui cu Blage?!
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:33:21 Ora standard a Europei de Est