Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Școala altfel, prof. Maria Duma, C.N.,,Iosif Vulcan” Oradea

În varianta adaptată pandemiei de COVID-19

Școala altfel, prof. Maria Duma, C.N.,,Iosif Vulcan” Oradea

În acest an școlar, COVID-19 a obligat școala românească să găsească noi metode de comunicare între partenerii demersului didactic: elevi, părinți și dascăli.

Închiși în case, la fel de speriați datorită pandemiei, toți am căutat să ne menținem moralul și să-l ridicăm pe al celor din jur.
Școala noastră s-a implicat rapid în obținerea licenței pentru Google Suite for Education, timp în care comunicarea cu elevii și părinții s-a făcut pe WhatsApp, pe asq.ro, pe Zoom.
În vacanța de primăvară, oferta Digital Nation a fost binevenită, cursul de Profesori în Online a venit în ajutorul nostru, să ne familiarizăm cu Google Classroom și Google Meet.
Echipa formată din directorul, informaticianul și cadrele didactice a funcționat foarte eficient și munca pe platforma Google Suite for Education a început după vacanța de primăvară.
Foarte mari emoții au avut elevii, dar și dascălii la primele întâlniri on-line!
Încetul cu încetul, se deschideau noi orizonturi de comunicare, care necesitau noi metode didactice. Având clasa pregătitoare, auxiliarele în format electronic, cu planșele și materialele video au fost foarte apreciate.
Datorită particularităților de vârstă, suportul concret-intuitiv era absolut necesar, deci am folosit materiale de pe YouTube, didactic.ro și material mărunt aflat la îndemâna lor acasă.
Deoarece suportul video  nu merge prea bine când platforma este foarte solicitată, noi mijloace trebuiau folosite.
În progrmul educațional ,,Școala altfel" am încercat să propun subiecte care să atragă elevii, care să-i mobilizeze.
Astfel, ,,Ziua Animalelor" a decurs altfel decât în alți ani. Și-au fotografiat sau filmat animalele din jurul lor, unii chiar alcătuind materiale video. Responsabilitatea îngrijirii unui animal a fost vizată și educarea dragostei pentru animale.
La activitatea ,,Sănătos de mic", un părinte nutriționist (Mariana Streșna) a propus o rețetă de budincă din semințe de chia, prilej pentru a ne îmbogăți cunoștințele despre alimente sănătoase. Creativitatea lor a produs deserturi variate și foarte apetisante!
Hobby-urile noastre au fost și ele prezente în a treia zi din săptămâna ,,Școala altfel". Au prezentat poze, filmulețe sau au povestit despre preocupările și hobby-urile lor. Mișcarea în aer liber (pescuit, mersul pe bicicletă/trotinetă, plimbarea frățiorilor cu căruciorul, drumețiile, tenisul) au fost vedete, dar nu au lipsit nici jocurile cu lego, cu păpuși... Cititul a fost prezentat și el, unii progresând foarte bine în arta lecturii!
Activitatea  ,,O zi în izolare" ne-a adus aproape locuințele lor, obiceiurile lor zilnice și ale familiei. Dorul după aer curat și după comunicarea directă cu grupurile din care fac parte au dat o notă de nostalgie activității.
Totul va fi bine!
,,Totul va fi bine!" a fost activitatea care a încheiat săptămâna. Elevii au demonstrat că au aflat multe informații despre COVID-19 și au pus multe și diferite întrebări invitatei noastre, Alina Maghiar, un părinte medic pediatru. Nota de optimism a încheiat activitatea, dar îndemnul la prudență în continuare a fost lansat de doamna doctor.
A fost interesant...dar sperăm ca luna septembrie să ne găsească în sălile de clasă!!!
***
Super Școală altfel!
Felicitări, Doamnă Profesor!
Felicitări, dragi copii frumoși și isteți!
O lume întreagă speră revenirea la normal, la socializare, la prietenie, la sentimentele frumoase pe care le cultivăm copiilor și fără de care omul nu poate trăi decât în sălbăticie!
Ovidiu Dan
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Școala altfel, prof. Maria Duma, C.N.,,Iosif Vulcan” Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:50 Ora standard a Europei de Est