Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Gânduri, amintiri, proiecte

Absolvenții de 10 ai Școlii Gimnaziale ,,Dacia”

Gânduri, amintiri, proiecte

Raluca, Darius, Daria, Andreea, Ana-Maria și Ioana sunt absolvenții de 10 ai Școlii Gimnaziale ,,Dacia" din Oradea. Ei au intrat în istoria acestei școli drept cei șase absolvenți din 2020 care au încheiat ciclul gimnazial cu media generală 10.

După susținerea examenului de Evaluare Națională, le-am propus un ultim efort: să aștearnă pe hârtie gânduri, amintiri, proiecte...
Flonta Raluca cls. a VIII-a B
În urmă cu un an, participând la olimpiada de biologie și fiind primul an în care ne-a fost predată chimia, am descoperit pasiunea mea față de aceste două materii. Astfel, aș vrea să devin medic, dar o să-mi amintesc mereu de acești 8 ani foarte speciali, de domnii și doamnele profesoare care m-au ajutat și m-au învățat multe lucruri frumoase.
Berce Darius-Paul  cls. a VIII-a C
Mă aflu în faţa unui moment de sfârşit, dar şi de un nou început, un moment în care noi porţi mi se vor deschide, în care o viaţă nouă mă aşteaptă. Este punctul final a patru ani de gimnaziu, a opt ani de cunoaştere.
Când am păşit pragul Școlii Gimnaziale „Dacia", ȋn faţa mea se deschidea un drum frumos, pe care l-am parcurs cu încredere, îndrăzneală şi chiar timiditate, uneori. Am crescut, am muncit, am greşit, dar din greşeli am învăţat cu toţii.
Cadrele didactice ne-au ajutat să ne formăm, au format caractere puternice, capabile să înfrunte viaţa adevărată şi le mulţumesc. Am descoperit ȋn cărţi, biblioteci şi Internet o sursă de cunoaştere, iar în familie un sprijin necondiţionat şi o sursă de iubire. Plec din această școală cu un bagaj vast de cunoştinţe acumulate. Cu certitudine nu voi uita emoțiile testelor, tezelor, ale ascultărilor, dar nici bucuria excursiilor şi a notelor de 10.
Notele foarte bune obținute la Evaluarea Națională îmi permit să aleg un liceu bun. Cred că greul de abia acum începe, dar sunt convins că pentru a avea succes trebuie să muncesc în continuare.
Le doresc colegilor mei mult succes la examenele vieții!
Creț Daria
Ciclul gimnazial, sub îndrumarea profesorilor Școlii Gimnaziale Dacia, constituie pentru mine inspirație spre un viitor strălucit. Întrucât am reușit să închei cei patru ani de gimnaziu cu media generală 10, mă simt motivată să continui să fiu receptivă, depunând efort spre a ajunge la potențialul meu maxim. Considerând numărul mare de opțiuni pe care le am la îndemână, aleg să urmez un profil real, matematica-informatica, la Colegiul Național Emanuil Gojdu, pe care îl văd ca fiind mediul ideal pentru dezvoltarea aptitudinilor și atingerea performanței academice.  Îmi este greu să-mi imaginez cum se va desfășura următorul an școlar, date fiind condițiile actuale. Totuși, sunt optimistă și încrezătoare. Informația transmisă în mediul online este mai greu de asimilat, însă nu compromite rezultatele. Motivația poate fi găsită oriunde, iar prin cooperare între elevi și profesori, timpul poate fi utilizat în mod productiv. Într-adevăr, lipsa de socializare poate afecta starea elevilor, însă circumstanțele trebuie acceptate.
Popa-Bota Andreea
Pentru mine, clasa a 8-a a reprezentat un an plin de suişuri şi coborâşuri. Încă îmi amintesc cu drag chipul meu sfios, dar și emoțiile puternice simțite la începutul acestui an. Ştiam că mă aştepta un drum lung pentru a obţine cheia succesului şi că nu era chiar atât de ușor de parcurs.
În acest an şcolar am muncit cât am putut de mult și mi-am dat toată silinţa pentru ca, în final, eforturile depuse să fie răsplătite.
Nu mi-am imaginat niciodată că voi participa la ore online. În momentul în care eu şi colegii mei am fost anunţaţi că toate şcolile din ţară aveau să se închidă, din cauza virusului, pe data de 11 martie, am fost cuprinsă de un sentiment puternic de fericire: toate testele şi simulările aveau să fie anulate, mă puteam odihni după atât de multe luni de muncă neîncetată.
Însă, pentru a obţine un rezultat bun la Evaluarea Naţională, trebuia să muncesc din greu. Primele ore online au fost destul de ciudate: unii nu ne puteam conecta, altora nu le funcţionau microfoanele, alţii nu ne puteau auzi... Şcoala online reprezenta ceva nou pentru noi, dar, cu timpul, ne-am obişnuit cu aceasta.
După părerea mea, orele online nu au fost prea folositoare, deoarece o mare parte din elevi nu le acordau destulă atenţie, iar când un profesor le punea vreo întrebare, de cele mai multe ori, nu răspundeau. Lipsa internetului reprezenta, de asemenea, un obstacol. Într-un final, am reuşit să ne obişnuim cu noile metode de studiu, iar elevii şi profesorii au trecut împreună de toate aceste obstacole.
Eu sunt mulţumită de nota obţinută la examen. Probabil că, dacă aş fi reușit să îmi stăpânesc mai bine emoţiile, aceasta ar fi putut fi mai mare. Îmi doresc să îmi continui studiile la Colegiul Naţional ,,Emanuil Gojdu" la profilul de ştiinţe ale naturii. Mereu am avut o pasiune pentru chimie si biologie. De abia aștept să învăţ cât mai multe lucruri la aceste materii în anii ce vor urma!
Clasa a 9-a reprezintă un nou început. Voi munci din greu şi îmi voi da toată silinţa pentru ca, în final, să îmi îndeplinesc visul de a-i ajuta pe oamenii din jurul meu, şi anume, de a fi un medic.
Șandor Ana-Maria
Pe viitor, eu îmi doresc mai mult decât oricare alt lucru să fiu un om de valoare, un om care aduce bucurie și alinare celor din jur. Tocmai de aceea, am ales să merg mai departe la profilul științe ale naturii, la Colegiul Național Emanuil Gojdu, pentru a putea ajunge la Facultatea de Medicină. Ca profesie, îmi doresc să devin doctor neonatolog, o meserie poate nu atât de cunoscută de copiii de vârsta noastră. Eu, însă, știu că acesta este visul meu: să aduc bucurie părinților, să salvez viața copiilor născuți prematur, să previn suferința sau boala ce se poate dezvolta de-a lungul vieții. Îmi doresc să sprijin ceea ce, pentru mine, este cel mai important lucru: familia, să aduc alinare mamelor - cele mai scumpe ființe de pe pământ. Școala on-line a fost o experiență foarte interesantă. Ne-a învățat cum să ne gestionăm singuri timpul, cum să fim organizați și perseverenți în pregătire, întrucât a fost nevoie exclusiv de efortul și voința proprie. Cu toate acestea, am preferat pregătirea face to face, deoarece ceea ce se întâmplă în timpul orelor la școală și în clasă, conexiunea cu profesorul și emoția pe care ne-o transmit domnii profesori, nu pot fi receptate la fel prin ecranele telefoanelor sau calculatoarelor. Pentru mine, școala înseamnă învățare, bucurie, emoție și prietenie, iar cei opt ani de școală mi-au lăsat un bagaj întreg de învățăminte, cunoștințe și valori pe care îl voi purta cu mândrie mai departe.
Maghiar Ioana, cls. a VIII-a D
După trecerea examenelor de capacitate vreau să mă bucur din plin de vacanța de vară. Îmi voi petrece timpul alături de prieteni, de familie și voi face ceea ce îmi place cel mai mult, să citesc. Vreau să devin medic, totuși am ales profilul matematică-informatică deoarece medicina are multe tangențe cu acest profil și informatica va fi de viitor în această profesie.
Consider că școala online a fost organizată bine: am făcut toate orele, am primit teme, iar profesorii au găsit modalități să facă orele cât mai atractive. Consider că școala online poate înlocui pe o perioadă scurtă activitatea directă școlară, dar orele petrecute în fața calculatorului mi-au creat o stare de stres. Părerea mea este că relaționarea directă cu profesorii și colegii este mult mai utilă în modelarea personalității noastre și acumularea cunoștințelor. Țin să remarc faptul că perioada de pregătire efectuată înainte de examen este benefică, contribuind mult la întărirea încrederii în mine.
De multe ori stau și mă gândesc cât de repede au trecut acești opt ani de când sunt elevă la Școala Gimnazială ,,Dacia". În acești opt ani am învățat multe lucruri noi și m-am descoperit pe mine. Mi-am făcut prieteni și am cunoscut oameni noi. Visul meu este de a deveni medic și le mulțumesc profesorilor care m-au ajutat să pășesc pe prima treaptă spre îndeplinirea acestui vis. Nu voi uita niciodată tot ce am învățat în Școala ,,Dacia" și pe persoanele minunate din ea.
***
Vă mulțumim pentru aceste sincerități, vă felicităm pentru ceea ce ați reușit să deveniți și să înfăptuiți în cei opt ani frumoși ai copilăriei; vă urăm urcuș cu folos și cu izbândă pe treptele cunoașterii, să ajungeți să cuceriți ,,Everestul" și să deveniți specialiștii de mâine și valorile demne de admirație pe care ni le dorim!
Ovidiu Dan
Pe toți șase îi vedeți în Galeria foto: Gânduri, amintiri, proiecte.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:52:19 Ora standard a Europei de Est