Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ieri, matematica - ,,proba de foc

Bacalaureat 2020

Ieri, matematica - ,,proba de foc

,,Miercuri, 24 iunie 2020, s-a desfășurat proba obligatorie a profilului din cadrul examenului de Bacalaureat - E)c), sesiunea iunie - iulie 2020.

În județul Bihor dintre cei 4.343 de candidaţi înscrişi (3.071 la matematică, respectiv 1.272 la istorie), s-au prezentat 4.179 de candidați. Au absentat 164"; am citat din Comunicatul de presă al Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
Matematica, iarăși matematica
,,Probă de foc" a bacalaureatului, examenul de matematică a avut anul acesta o dificultate scăzută spre medie pentru elevii care au intrat în liceu având cunoștințe solide și au învățat sistematic pe parcursul celor patru ani.
Subiectul I a cuprins un ansamblu de exerciții din aproape toată materia claselor a 9-a și a 10-a,cu rădăcini în gimnaziu, și a fost asemănător celui din variantele propuse de minister pentru ,,antrenament". Dificultatea acestui subiect este consecință a volumului mare de informații care trebuie învățate, înțelese și aplicate. Elevii care nu stăpânesc la nivel de înțelegere aprofundată materia claselor 5-8, cum este cazul celor de la liceele tehnologice, consideră matematica drept ,,proba de foc" a bacalaureatului. Paradoxal, exercițiile pe care elevii intrați la celelalte profile le consideră banale, în cazul profilului tehnic sunt inabordabile. Datorită faptului că la admiterea în liceu nu există o medie minimă, acești elevi se regăsesc în fața primului lor examen real. Matematica, fiind o disciplină care se studiază în spirală, dacă are lacune la bază, devine o mare enigmă în continuare. Sunt copii care,îndrumați corespunzător, motivați și susținuți, recuperează și sunt capabili de note mult peste cele cu care au intrat în clasa a 9-a. Pentru aceștia subiectul a fost ușor. Roxana, elevă la profilul servicii, la ieșirea din examen, s-a plâns de problema cu procente, dar a fost încântată de subiectul II și o parte din subiectul III.
Subiectul al II-lea, cel de algebra claselor a 11-a și a 12-a, este, în general, cel mai agreat. Anul acesta, prin reducerea materiei, a fost eliminat capitolul de polinoame. Subiectele de la toate profilele au avut o dificultate redusă la punctele a și b.
Subiectul al III-lea, cel de analiză matematică, este cel mai dificil pentru elevii care nu au deprins o gândire logică și nu au capacitate de a sintetiza și analiza informațiile matematice. Examenul de astăzi a avut dificultate medie pentru elevii care au învățat și au lucrat exerciții de sinteză. Exercițiile au fost mai dificile decât cele din testele propuse la toate profilele.
Punctele c de la exercițiile subiectelor II și III sunt întotdeauna mai complexe, făcând diferența între un elev care a învățat și un elev care a înțeles.
În ansamblu, subiectul de matematică de astăzi a fost unul abordabil, nota 7 fiind atinsă cu cunoștințe decente, iar pentru nota maximă a fost necesară o cunoaștere aprofundată.
Prof. Ramona Bălan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:08 Ora standard a Europei de Est