Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Au început formarea în sistem exclusiv online, la nivel național, în cadrul proiectului „CRED”

În premieră, peste 4.500 de cadre didactice din învățământul preuniversitar

Au început formarea în sistem exclusiv online, la nivel național, în cadrul proiectului „CRED”

Cursurile de formare a cadrelor didactice organizate în cadrul proiectului „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți" - CRED continuă, iar luna iunie 2020 marchează o premieră în procesul de formare.

La începutul lunii iunie, 199 de grupe de cadre didactice, din toate regiunile țării - dintre care 84 din învățământul primar și 115 din învățământul gimnazial - au demarat cursurile de formare continuă acreditate, nivel II, în cadrul CRED. Premiera constă în faptul că toate aceste grupe, mai exact peste 4.500 de cadre didactice, vor participa exclusiv online la cursurile CRED, în conformitate cu noile reglementări din sistemul educațional românesc, adoptate în contextul pandemiei cauzate de noul coronavirus.
Anterior prezentei etape de formare, anume în intervalul februarie - mai 2020, 311 grupe de cursanți - dintre care 134 din nivelul de învățământ primar și 177 de grupe din învățământul gimnazial - au trecut cu succes de etapa de evaluare finală, după ce, din luna aprilie, au realizat tranziția totală de la cursuri desfășurate în sistem blended-learning (față în față și online) către cursuri de formare organizate exclusiv online. Continuarea în mediul virtual a cursurilor de formare a fost posibilă datorită ordinului de ministru numărul 3.845/27.03.2020, conform căruia a fost aprobată desfășurarea activităților de formare continuă din sistem blended-learning în sistem exclusiv online.
Pe întreg parcursul activităților de formare online, experții din cadrul Ministerului Educației și Cercetării asigură monitorizarea externă a activităților de formare și a evaluării finale a cursanților.
Până în prezent, în cadrul proiectului CRED, au fost formate 17.752 de cadre didactice. Mai precis, cursul acreditat de formare continuă, nivelul II, a fost absolvit cu succes de 9.694 de cadre didactice din învățământul primar și 8.058 de cadre didactice din învățământul gimnazial, care au fost astfel pregătite și pentru desfășurarea, optimă și în condiții de eficiență, a activității didactice la distanță. Stau mărturie declarațiile participanților la cursurile de formare CRED, printre care cea a doamnei Corina Dan, profesor de Limba engleză la Școala „Alexandru Ioan Cuza" din Brăila:
 „Un curs în care am învățat multe lucruri și care îmi vor fi deosebit de utile pentru perioada care va urma. O altă caracteristică deosebită a cursului ar fi modul de organizare care, cumva, m-a „obligat" să exersez, ceea ce a fost în avantajul cursanților. Informațiile bine structurate și organizate, lecțiile online, posibilitatea de a exersa în echipă și de a învăța și de la colegi, forumul, materialele video prezentate în mod profesionist, înregistrările lecțiilor la care avem acces - totul a fost util pentru dezvoltarea abilităților de a utiliza instrumentele online în procesul educativ și mai ales la clasă. Cred că aceste deprinderi formate și consolidate acum și aceste materiale vor fi utile și în viitor, deschizându-se o perioadă inovatoare în învățământul românesc".
În cadrul proiectului CRED, vor fi formate, în total, 55.000 de cadre didactice din învățământul preuniversitar, acestea având astfel oportunitatea de a participa la programe de formare continuă acreditate, adaptate nevoilor lor reale/actuale, atât din perspectiva implementării curriculum-ului, cât și din cea a formării/dezvoltării competențelor cheie digitale, esențiale în vederea desfășurării activităților didactice, mai ales în perioada pe care o traversăm.
***
„Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți" - CRED este un proiect de anvergură pentru sistemul educațional românesc, fiind lansat în anul 2017 și având o durată de implementare de 4 ani. Este cel mai important proiect al Ministerului Educației și Cercetării ce vizează învățământul preuniversitar și este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020. Proiectul se implementează la nivel național și are 12 parteneri - instituții publice.
CRED este parte integrantă a Strategiei Europa 2020, prin Strategia privind Reducerea Părăsirii Timpurii a Școlii (aprobată prin Hotărârea de Guvern nr. 417/2015). (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:20:27 Ora standard a Europei de Est