Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Oradea este în criză?

Joi, un eveniment organizat de AIESEC Oradea și club Rotaract

Oradea este în criză?

Comitetul local Oradea al AIESEC a organizat, joi, 26 februarie 2009, în colaborare cu clubul Rotaract, un eveniment cu o temă cât se poate de actuală, „generoasă” și dureroasă, pentru a informa studenții orădeni despre criza economică mondială și românească.

 Organizatorii au reușit să aducă în fața studenților orădeni invitați de seamă, specialiști de la două companii mari din Oradea, e vorba de ING și ADECCO (Alin Bâte, Angela Giușcă, Sebastian Șipoș, Cristian Seidler, Horațiu Tănescu și Eugen Malița).
 O fi și Oradea în criză? A ajuns criza și la Universitatea Oradea?
 După numărul „mare” de studenți prezenți în sală (să fi fost în jur de 50!!!), am spune că și studenții orădeni sunt afectați deja de criză sau în cel mai fericit caz îi doare exact în cot de toată criza!
 În deschidere, studentul Ștefan Șerban ne-a introdus în temă făcând un slalom uriaș și elegant prin ceea ce se cheamă criza mondială, pornind din America și ajungând până în Uniunea Europeană...
 Alin Bâte (de la ING, un expert și un patriot convins, dar cu picioarele pe pământ) a povestit studenților de unde a pornit criza, cât de mult este afectat mediul business din Oradea și cum influențează criza firmele din Oradea...
Sebastian Șipoș, reprezentantul companiei ADECCO, s-a referit la efectul pe care îl are criza economică asupra pieței muncii din Oradea. Criza, așa după cum se știe, duce în primul rând la o creștere a numărului de șomeri. ADECCO, fiind o companie de recrutare, a prezentat studenților modul în care se desfășoară recrutarea la o companie, după ce criterii se face selecția și ce abilități trebuie să „afișeze” candidatul aflat la interviu. Poate nu vă vine să credeți, dar activitatea de voluntariat vă ajută să vă îmbunătățiți abilitățile personale și profesionale...
 Profitați de activitățile de voluntariat!
 Încetul cu încetul, studenții s-au dezlegat la limbă și au prins curaj în a pune întrebări, impulsionați fiind de un președinte bine orientat și intenționat (e vorba de președintele AIESEC Oradea, Radu Popa).
 A fost o discuție constructivă și eficientă din care studenții debusolați au ieșit câștigători, aflând cam cum trebuie să acționeze în situația actuală, de criză economică.
 La final, Ștefan Șerban a revenit cu un mesaj de încurajare pentru studenți, îndemnându-i să profite de activitățile de voluntariat pentru a-și dezvolta abilitățile.
 Așadar, scopul acestui eveniment a fost informarea și pregătirea studenților pentru criza economică din mediul orădean.
Adi SEREȘ (adi.seres@aiesecoraea.ro)
Ovi DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Oradea este în criză?

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:26:39 Ora standard a Europei de Est