Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Bacul” la română, un examen uşor?

Bacalaureat 2020

,,Bacul” la română, un examen uşor?

Subiectele de anul acesta la limba şi literatura română de la examenul de bacalaureat nu au avut un grad mare de dificultate, fiind uşor accesibile rezolvării pentru o notă de trecere.

Elevii, atât cei de la profilul real cât şi cei de la profilul uman, au avut la subiectul I un text la prima vedere, fragment din opera ,,Amintiri despre G. Călinescu" de Mircea Bandu. Textul nu punea probleme ca nivel de înţelegere iar cele 5 întrebări referitoare la textul dat au avut o formulare clară care a facilitat găsirea răspunsurilor în text. Eduard G. e de părere că ,,întrebările au fost uşoare, mai complicată a fost montarea răspunsurilor şi evitarea repetării anumitor termeni", iar Ema J. spune că întrebarea 4 ar fi putut crea anumite confuzii dar citirea cu atenţie a cerinţei îţi indică fragmentul din care poţi formula răspunsul.
Textul argumentativ le cerea elevilor să argumenteze dacă mass-media contribuie sau nu la crearea imaginii publice a unei persoane raportându-se atât la informaţiile din fragmentul extras din volumul ,,Amintiri despre G. Călinescu" de Mircea Bandu cât şi la experienţa personală sau culturală. Nivelul de dificultate este mediu deoarece elevii pot avea probleme la raportatea la cerinţă dacă se axează doar pe problema mass-media şi nu insistă pe crearea imaginii publice a unei persoane. Elevii au spus că li s-a părut un text uşor deoarece ,,despre mass-media se poate vorbi mult atât cu argumente pro cât şi contra iar exemplul din text, despre imaginea lui Călinescu era uşor de folosit" ( Rareş T.).
Subiectul al doilea le cerea elevilor să identifice perspectiva narativă într-un fragment, lucru uşor de realizat mai ales pentru elevii care au rezolvat testele de antrenament publicate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării după intrarea în perioada stării de urgenţă, la multe dintre acestea subiectul al II-lea cerea perspectiva narativă. Aici era perspectivă obiectivă, uşor de identificat.
Eseul de la subiectul III este reflectarea mai exactă a muncii depuse de elev presupunând atât cunoştinţe despre operele literare studiate în liceu cât şi abilităţi de formulare într-o structură coerentă a acestor cunoştinţe. Eseul, de minimum 400 de cuvinte, cerea să se prezinte particularităţile unei comedii studiate, la profilul real şi particularităţi de construcţie a unui personaj dintr-o comedie studiată la profilul uman,  ,,O scrisoare pierdută" de I. L. Caragiale fiind opera aleasă de majoritatea elevilor. Un subiect care nu este dificil aşa cum recunosc majoritatea elevilor cu care am vorbit. Problema întâmpinată a fost atingerea numărului minim de cuvinte, fără de care nu se primeşte punctajul pentru redactare (12 puncte).
În concluzie un subiect ofertant perceput şi de elevi ca atare: ,,nivelul dificultăţii nu a fost ridicat, a fost acceptabil examenul din acest an. Textul de la subiectul I a fost uşor de citit şi de răspuns iar la subiectul al III-lea am primit ceea ce ne-a dat şi la simularea din clasa a XI-a, un eseu în care ai ce să scrii" spune cu mulţumire Rebeca H.
Prof. Carmen Tripe

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:07:35 Ora standard a Europei de Est