Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cum s-a desfășurat Evaluarea Națională și stadiul pregătirilor pentru Bacalaureat

Vineri, la I.S.J. Bihor, conferință de presă

Cum s-a desfășurat Evaluarea Națională și stadiul pregătirilor pentru Bacalaureat

Vineri, 19 iunie 2020, inspectorul școlar general, domnul prof. Virgil Blage, a organizat o conferință de presă în care și-a propus, în principal, să se refere la două subiecte de actualitate din învățământul preuniversitar românesc, examenele naționale, Evaluarea Națională la clasa a VIII-a și examenul național de Bacalaureat.

Fiind încheiate cele trei probe scrise ale Evaluării Naționale, generalul Inspectoratului Școlar  ne-a făcut o prezentare tehnică a celor trei probe, cu accent pe prezență și absenți, și nu întâmplător, pentru că privitor la numărul de absenți, spunea domnul inspector general, Bihorul se situează pe locul III pe țară, cu 591 de absenți la proba de limba și literatura română (5.303 candidați înscriși, 4.712, prezenți, 591, absenți, ceea ce înseamnă 88, 85%, prezenți, cu o rată a absenteismului de 11,15%), cu 596 de absenți la matematică (5.303, înscriși, 4.707, prezenți, 88,76%, prezenți și 11,23%, absenți) și 204 absenți la limba maternă (1.114, înscriși, 910, prezenți, 204, absenți, 81,68%, prezenți, 18,31%, absenți). După care a concluzionat că ,,numărul absenților nu este nici pe departe ceva neobișnuit și că nu este nicio tragedie pentru că numărul de absenți s-ar putea regăsi într-un alt clasament unde ne situăm pe locul II sau III la cuprinderea, absorbția elevilor în învățământul profesional și tehnic.
Schimbare de optică în ceea ce privește învățământul profesional
Acești 1.030 de elevi care nu au participat la examenele naționale se regăsesc în clasele de învățământ profesional. De exemplu, anul trecut un număr de aproximativ 1.100 de elevi (57 de clase) s-au regăsit în învățământul profesional", iar pentru anul acesta au fost propuse 71 de clase de profesional. După ce vor afla rezultatele la Evaluarea Națională, cu siguranță că și alții se vor orienta spre acest învățământ, care, preciza domnul inspector general, nu mai este privit ca acum 10 ani sau chiar cinci ani, datorită schimbării de optică. ,,Tot mai mulți părinți (și elevi) au o abordare mult mai practică în ceea ce privește parcursul școlar al copiilor lor; în sensul că este bine să ai o meserie și un sprijin financiar consistent și pe parcursul învățării și să ai o perspectivă, un loc de muncă asigurat la vârstă destul de fragedă". Ca argumente, au fost menționate bursele acordate în învățământul dual, chiar generoase, de ministerul de resort, de agenții economici interesați, precum și facilitățile acordate de consiliile locale (legate de internat și cantină).
Resursa umană implicată la E.N.
Generalul a ținut apoi să ne prezinte implicarea cadrelor didactice în organizarea și desfășurarea Evaluării Naționale, care nu au fost deloc puține, 2.589, prezente în cele 25 de centre de examen, în cele două centre zonale de evaluare și 788 de săli de clasă, plus 800 de cadre din categoria personal nedidactic, personal auxiliar. Am aflăm că domnul inspector general a fost prezent în 10 centre din Oradea (la ,,Oltea Domna" și ,,Emanuil Gojdu" - ingeniozitate  și creativitate, ,,Nicolae Bălcescu"  - impecabil) și în 15 din județ, făcând aprecieri elogioase în ce privește organizarea și desfășurarea examenelor la școli din zona Beiuș, Aleșd, Ștei, Salonta, fiind nominalizate școli din Hotar (unde a ajuns pentru prima oară un inspector școlar general), Uileacu de Beiuș, ,,Samuil Vulcan" și ,,Nicolae Bolcaș" - Beiuș, ,,Teodor Neș" - Salonta, ,,Constantin Șerban" și ,,Alexandru Roman" - Aleșd (,,de mare ținută").
Dl inspector general Virgil Blage dorește să le mulțumească (prin intermediul presei) celor de la D.A.S.O. și D.S.P., pentru asigurarea asistenței medicale (,,impecabile", ca să-l cităm pe domnul general). ,,Am am avut un cadru medical la fiecare 50 de elevi și la fel vom avea și la BAC". Mulțumiri au mai primit din partea generalului furnizorii de internet și energie electrică, ,,colegii mei, directori, cadre didactice, personalul didactic auxiliar, personalul nedidactic care s-au comportat admirabil, colaborarea fiind una exemplară"!
Considerații legate de organizarea Bacalaureatului
În ce privește organizarea Bacalaureatului, domnul inspector general ne-a dat câteva date tehnice. În perioada 11-17 iunie, a avut loc procesul de echivalare a competențelor de comunicare în limba română, într-o limbă străină, respectiv competențe TIC, proces încheiat cu succes; cei 4.716 candidați înscriși vor fi grupați în 41 de centre de examen și vor susține probele în 499 de săli de clasă; tot pentru ei vor fi puse la dispoziție 92 de săli de bagaje; 873 de cadre au fost desemnate ca asistenți pentru examene, 44 de președinți (,,cumplit de mulți" - vorba generalului), mai mulți, 50 sunt și pe lista vicepreședinților...
Pentru operativitate și o mai bună organizare, la intrarea candidaților , la unele școli, s-au găsit mai multe variante de intrare (trei la C.N. ,,Mihai Eminescu", două la Colegiul Economic ,,Partenie Cosma", iar pentru o siguranță crescută și monitorizare ca la carte, Inspectoratul Școlar a suplimentat numărul camerelor web cu încă 496, pe lângă cele existente în sălile de examen și pe coridoare.
Ieșirea cu bine din perioada de examene
Fiind întrebat despre obiectivele pe care și le-a propus în calitate de inspector școlar general (fie ele și obiective de suflet), domnul profesor Virgil Blage a spus: ,,Obiectivul pe care mi l-am propus este de a ieși cu bine din perioada examenelor, care este una dificilă, condițiile sunt dificile. Simțiți presiunea. Și noi o simțim. Este plăcut să faci față unei provocări. Numai provocările pot să-ți aducă satisfacții. Rutina nu totdeauna generează efecte pozitive. Rutina poate să ducă uneori la greșeli.
Toată lumea pornește cu gândul de a face bine! Eu aș dori să descoperiți dumneavoastră pe parcurs ce am făcut.
Să ne pregătim foarte bine pentru un nou an școlar, cât de cât normal
Un alt obiectiv (de suflet), după ce scăpăm de examene este să ne pregătim foarte bine pentru un nou an școlar, cât de cât normal. Va trebui să conviețuim cu covid-ul, cu o altă tulpină sau cu un alt virus. Pentru asta trebuie să ne pregătim personalul, colegii, să poată să lucreze și fizic, față-n față cu elevii  și online. Cred că o Metodică a predării online este extrem de importantă", a mai spus domnul inspector școlar general Virgil Blage...
Ovidiu Dan

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:38:47 Ora standard a Europei de Est