Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Înființarea ,,Creșei de vară”

Luni, 29 iunie, se deschid creșele orădene (în condiții speciale)

Înființarea ,,Creșei de vară”

La inițiativa conducerii Primăriei Municipiului Oradea, ca formă de sprijin pentru orădenii care nu au altă alternativă de supraveghere a copiilor de vârstă antepreșcolară și care au fost înscriși în anul școlar 2019-2020, pe perioada vacanței de vară (iulie-august) s-a dispus înființarea ,,Creșei de vară".

Acest demers derivă din grija pe care o purtăm pentru copiii dumneavoastră și pentru a veni în sprijinul părinților care reîncep serviciul, neavând în această perioadă alternative de supraveghere a copiilor de vârstă antepreșcolară, înscriși și admiși pentru a frecventa creșele în anul școlar 2019-2020.
Facem precizarea că acest serviciu - ,,Creșa de vară" -  este furnizat temporar ( pe perioada verii) și nu este asimilat procedurii de înscriere în anul școlar viitor 2020 - 2021.
Pentru că cel mai important lucru pentru noi este siguranța copiilor dumneavoastră și pentru a putea respecta cerințele impuse de starea de alertă, dorim să vă informăm cu privire la următoarele aspecte:
Pentru a beneficia de serviciile de creșă, părinții se vor adresa, în perioada 22.06.2020 - 24.06.2020, creșei unde copilul a fost înscris și admis în anul școlar 2019-2020, cu o solicitare (conform modelului atașat la prezentul comunicat), însoțită de următoarele documente: carte de identitate (fotocopie și original) a ambilor părinți; adeverință de la locul de muncă pentru ambii părinți, din care să rezulte că sunt activi profesional, respectiv nu au contractul de muncă suspendat; adeverință medicală de reintrare în colectivitate a copilului prin care se confirmă că este clinic sănătos și poate frecventa colectivitatea creșei; examenul coproparazitologic al copilului.
Criteriile de departajare sunt: ordinea depunerii cererii (cu condiția ca dosarul să fie complet); domiciliul stabil în municipiul Oradea a ambilor părinți.
Totodată, vă rugăm să țineți cont de următoarele precizări: copiii care nu au schema de vaccinare completă și copiii cu boli infectocontagioase acute nu vor putea fi primiți în creșă; părinții trebuie să măsoare temperatura copilului înainte de a fi adus la creșă, iar în situația în care aceasta depășește 37,3 grade Celsius și copilul are simptome respiratorii, nu va fi adus la creșă; transferul de obiecte sau echipamente între casă și unitate trebuie limitat la ceea ce este strict necesar: haine de schimb și încălțăminte suplimentară; copiii nu trebuie să aducă de acasă jucării sau alte obiecte care nu sunt necesare.
Având în vedere cerința prevăzută în ordinul nr.1076/2020, prin care trebuie asigurată o suprafață minimă de 4,5 mp/copil, solicitarea de revenire în creșă va fi onorată în limita locurilor disponibile, raportate la spațiul existent în creșe.
De asemenea, facem precizarea că două dintre creșele noastre: Creșa Nr.4 ,,Scufița Roșie", situată pe str. Onisifor Ghibu nr. 16 și Creșa Nr. 7, ,,Albă ca Zăpada", situată pe str. Călugăreni nr. 4 A, rămân închise pe perioada verii din cauza lucrărilor de extindere care afectează și spațiul interior, în acest caz părinții urmând să se adreseze creșelor din proximitatea acestora.
,,În calitate de director al Direcției de Asistență Socială Oradea vă asigur de tot efortul meu și al echipei pe care o coordonez, ca bebelușii noștri să beneficieze de cele mai bune condiții de siguranță sanitară. Am achiziționat inclusiv lămpi bactericide pentru dezinfectarea aerului, însă, în calitate de mamă, consider că și copiii sunt vulnerabili din punct de vedere medical iar distanțarea socială nu este prea simplu de menținut atunci când vorbim despre vârste antepreșcolare, sens în care rog părinții să trateze cu responsabilitate măsurile pe care legislația le impune", Arina Moș, directorul executiv al D.A.S. Oradea.
Pentru informații suplimentare puteți contacta coordonatoarele creșelor la numerele de telefon de aici.
 
 
CERERE/DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
Subsemnatul/a _____________________________________________, domiciliat(ă) în localitatea ____________________, str. _____________________________________nr. ____ bl. ____, sc. ____, ap. ____, judeţul_________________ legitimat(ă) cu ____, seria _____ nr. _____, CNP _____________________________________________,
Email____________________părinte/reprezentant legal al antepreșcolarului _________________________________________________________________________ înscris la Creşa __________________________________, Grupa _________________,conform contractului de furnizare servicii de creșă încheiat cu DASO, nr__________din data_________ solicit revenirea ȋn aceeaşi colectivitate şi declar pe propria răspundere următoarele:
 
1. este necesară prezența zilnică la serviciu:
                       DA           NU
2. sunt părinte singur (dacă răspunsul este DA, nu se mai completează punctele: 3,5,7 ):
                       DA           NU
3. soțul/soția are loc de muncă stabil și este necesară prezența zilnică la serviciu a acestuia/eia:
                       DA           NU
4. am avut contact cu persoane suspecte/diagnosticate cu COVID 19:
                      DA           NU
5. soțul/soția a avut contact cu persoane suspecte/diagnosticate cu COVID 19:
                      DA           NU
6. prezint simptome specifice COVID 19 (tuse, febră, pierderea mirosului și/sau a gustului etc.):
                       DA          NU
7. sotul/soția prezintă simptome specifice COVID 19 (tuse, febră, pierderea mirosului și/sau a gustului etc.):
                        DA         NU
8. voi respecta regulile de igienă și de organizare internă, comunicate de creşă;
 
9. voi respecta programul creşei, comunicat de conducerea acesteia;
 
10. voi anunța imediat conducerea creşei, în cazul în care eu, o persoană din familie  sau o persoană cu care am interacționat recent a fost confirmată COVID 19;
 
11. am luat la cunoștință de riscurile cu privire la contactarea de boli infecto-contagioase, care pot decurge din frecventarea colectivității creșei de către copilul meu.
 
            La prezenta anexez următoarele:
-           Cartea de identitate a ambilor părinți, în original și fotocopie
-           Adeverință locul de muncă pentru ambii părinți, din care să reiasă că sunt activi profesional, respectiv nu au contractul de muncă suspendat
-           Adeverință medicală de reintrare în colectivitate a copilului prin care se confirmă că este clinic sănătos și poate frecventa colectivitatea creșei
-           Examenul coproparazitologic al copilului
 
Întocmită într-un exemplar, pe propria răspundere, cunoscând că falsul în declarații este  pedepsit conform legii.
 
    Data________________                                              Semnătura_______________

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 19:12:44 Ora standard a Europei de Est